Всички колела завиват в наточения модел Meganе GT

Системата за бърз старт пази гумите от изтъркване

Универсалният хечбек се превръща в спортна кола за всеки ден

Погледнете задръстените градски улици и ще видите, че (почти) всеки кара подобна кола, но и всеки тайно си мечтае точно за такава. Компактните хечбеци като Renault Megane се срещат на всеки ъгъл, защото са универсални транспортни средства - вършат работа на женени и неженени, със и без деца, на фирми и на частни лица. Хората си ги карат, но и си мечтаят за повечко конски сили, повечко блясък отвън и отвътре, повечко екстри, повечко конски сили и съответно повечко букви към името на модела. Всичко това го има в Renault Megane GT. Добавката GT променя чувствително излъчването и характера на автомобила.

Досега означението GT беше свързвано с бързите коли на Ferrari, Porsche, McLaren, Jaguar. Но ето че и във Франция започват смело да слагат този претенциозен “етикет” върху моделите си. Renault го защитава с един високооборудван, наточен и лъскав вариант на Megane - универсален спортен хечбек (доколкото е възможно да се комбинират тези три понятия). Това си е (почти) спортна кола за всеки ден с мощен двигател, ефектен външен вид и образцово пътно поведение.

Външните разлики със стандартния Megane бързо се набиват в очи, защото GT се откроява с внушителна черна решетка тип “пчелна пита”, широки въздуховоди и прорези в бронята, оребрен преден капак, голяма фирмена емблема с надпис GT. А отзад виждаме профилиран дифузьор с интегрирани две хромирани ауспухови тръби. Дифузьорът е в контрастен сребрист цвят Dark Metal, също както страничните огледала и въздуховодите в предната броня. Така външният дизайн комбинира три цвята - характерното за GT синьо на каросерията, черното на решетката и сребристото на дифузьора и огледалата.

При отваряне на шофьорската врата сякаш попадаш в състезателен кокпит. Тесните спортни седалки отпред са с високи бордове и интегрирани подглавници, за да обгръщат тялото и да му осигуряват нужната подкрепа за центробежните сили при бързо каране в завои. Предлагат се два вида тапицерии - текстилна или алкантара, украсени с декоративни шевове в син цвят. Воланът е спортен - дебелият кожен ринг ляга удобно в ръцете, а в скосената му долна част изпъква хромиран плакет с надпис GT върху син фон. От двете страни на волана са инсталирани лостчета за бързо превключване на предавките в ръчен режим на 7-степенната автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. Функцията Multi-Change Down дава възможност много бързо да се свалят няколко предавки надолу от лявото лостче при рязко намаляване на скоростта, за да зададете подходящата предавка за влизане в следващия завой. Автоматичната скоростна кутия работи в добър синхрон с най-мощния за модела двигател. Четирицилиндровият бензинов турбомотор с обем 1,6 л генерира 205 конски сили и 280 Nm максимален въртящ момент. Ресурсът е достатъчно голям за бързо износване на предните гуми при невъздържано поведение на десния крак на водача. Тук обаче се намесва системата за бърз старт Launch Control, която е заимствана от автоматичните системи за потегляне на състезателните коли Renault на стартовите решетки.

Електрониката предотвратява превъртането на колата и осигурява най-ефективно оползотворяване на мощността.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди, максималната скорост е 230 км/ч, а средният разход по каталог е 6 л. Удивително е, че този спортен модел наистина може да измине и в реални условия 100 км с 6 л бензин. Но е някак неестествено да се правиш на аскет зад волана на толкова приятен за шофиране автомобил и да пестиш горивото в резервоара.

Най-хубавото качество на Megane GT обаче не се крие нито в моторния отсек, нито в купето, а в колелата. Надписът 4 Control на средната колона между двете врати издава, че автомобилът е оборудван със система за завиване на четирите колела. Тя подобрява осезаемо пътното поведение и най-вече преодоляването на завои. Когато задните колела подпомагат завиването, става възможно да се движите с много по-висока скорост, защото колата прецизно следва зададената от волана траектория и стои като “залепена” за асфалта. При скорост до 80 км/ч задните колела се завъртат в противоположна посока на предните и на практика създават ефекта от по-късо междуосие. При скорост над 80 км/ч задните колела се завъртат в същата посока като предните и създават ефект от по-дълго междуосие с чувството на стабилност на по-голям автомобил. Подобна техника за завиване на четирите колела използва и Porsche в топ моделите си 911 Turbo и GT3, а Renault предлага системата 4 Control и при флагмана си Talisman. Освен че подобрява управляемостта в завои, тя гарантира и по-голяма маневреност. Например радиусът на завой на Megane GT с 4 Control е 10,4 м, а на значително по-малкото Clio - 10,6 м. Така че със спортния хечбек ще бъдете бързи и в движението, и в паркирането.

Лукс и високи технологии под един покрив

Водачът избира между четири режима на шофиране

Дългата 4,36 м каросерия на Renault Megane GT предлага удобно настаняване на петима пътници. Багажът им ще се побере в товарния отсек с обем 384 л (1247 л при сгънати задни седалки). На водача и пасажерите няма да им липсват удобства, тъй като моделът разполага с автоматични LED фарове и много ефектни задни светлини (винаги включени), отопляеми седалки и многобройни асистиращи системи - за аварийно спиране, за разчитане на пътните знаци, за предупреждение при пресичане на осевата линия и др. Повечето функции и модерната инфо-развлекателна система се управляват от вертикален, подобен на таблет тъчскрийн на централната конзола, а основният прибор зад волана дава дигитално изображение на различни параметри като скоростта и оборотите. Водачът може да зададе една от четири настройки на поведението на автомобила - спортно, неутрално, комфортно и персонализирано лично от него.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили