Почина Едуард Успенски – създателят на Чебурашка и Крокодила Гена

Лукс хотелите с над 300 млн. евро приходи 575 хил. туристи са пренощували в София в скъпи хотели

Меркел и Ердоган са заявили желание за подобряване на двустранните отношения

Зидан поиска „Юнайтед“

Битата камериерка на „Златни пясъци“: Австриецът ме удари с юмрук в лицето В съда не се извинил, оправдал се с главоболие

„Левски“ разкара Жорди Гомес

БСП поиска оставките на Цецка Цачева и Зорница Даскалова

Караме коли за 1,3 млрд. лева на лизинг

Задържаха „мулета“, оставили 6 720 лв. в маратонка Съсед видял колата им и част от номера

„Лудогорец“ вади 4 млн. лева за нов

5 нови фонда инвестират у нас Вече са осигурени 800 млн. долара

Ангелкова осъди насилието върху камериерка в хотел на „Златни пясъци“

Премиерът се впечатли от най-древния град на Европа Обеща финансиране за археологическия обект "Провадия-Солницата"

Премиерът Борисов: Ремонтът на Старо Оряхово – Провадия ще се облекчи значително движението

Стотици гледат двубоя на „Армията“

Всяко четвърто ромче не е стъпвало в училище

Ромите, които все пак тръгват на училище, се задържат най-често до четвърти клас

Едва едно от сто циганчета взима диплома за висше образование

Над 23% ромските деца никога не са посещавали училище и детска градина. Тези, които все пак влизат в клас, в повечето случаи се задържат в системата до четвърти клас и тогава процентът на отпадналите е малък. След това обаче до 12 клас само 3-4% от тези деца завършват средно образование, а само 1% – висше.

Тревожната статистика изнесе председателят на синдиката на българските учители Янка Такева в рамките на конференция, посветена на социализиране на децата от ромски произход в училището и обществената среда.
Основната причина за това според нея е, че за техните родители образованието не е ценност. Пътят за справяне с проблема са, от една страна, рестриктивните политики спрямо тези родители като спиране на детските надбавки и помощи от бюрата по труда, но също така и насърчаващите мерки спрямо ромите като обучения и включване в различни проекти.

Според последните данни 14 000 деца общо отпадат от образователната система годишно.
Статистиката показва, че броят на преждевременно напусналите системата на образованието постоянно нараства, като през 2013 г. техният процент е 12,5, през 2014 г. – 12,9 на сто, а през последната година вече 13,4.

Освен това една четвърт от завършилите основно образование не продължават към следваща степен.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. И не са ромчета,а МАНГАЛИ,(нежно-цигани),а те са по-българи-получават детски,защото са деца на България,а за българчета детски няма,що тъй,те отде са? Какво ги пишете тез циганя всеки ден

  2. Daite da si govorim istinata – ne samo merak za uchene, intelektualen kapacitet e neobhodim. Naroda e kazal ot vseko darvo svirka ne stava. Ima si svoboda na individa, koito ne iska, da ne uchi – vlastimashtite obache da poddarzhat umnite, talantlivite, trudoliubivite , nekoristoliubivite.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.