На 16 ноември 2018 г. да почерпят

Тереза Мей: Вярвам, че курсът, която съм поела, е правилният за нашата страна

Митко от „Фермата“ разказа шокиращи детайли за мутренското си минало

Цветан Цветанов: Системната политическа атака на БСП към нас е изградена с фалшиви новини

Технология запазва косата при химиотерапия Лекувани са над 100 000 пациенти в 35 различни държави

Родители алармират: Охранител на училищен автобус обижда и бие деца

САЩ може да изгубят война срещу Русия Иран и КНДР са новите заплахи

Свалят цените на горивата с нови мерки Фирмите от сектора ще продължат да работят с минимална печалба

Бутонът за бдителност във влака-убиец на Хитрино бил включен

Тайните на ръката – хиромантия Купи утре заедно с „Труд“ само за 14.90 лв. уникалната книга

Премиерите Борисов и Ципрас дискутираха проекти в секторите транспорт и енергетика

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 16 ноември 2018

До 5 г. затвор за тормоз вкъщи И роза върху колата можела да доведе до убийство или самоубийство

Петър Иванов: Проблемът на американския бизнес е, че той идва в Европа през дружества в Холандия или в Ирландия

Самоубиец скочи от виадукт „Бебреш”

Всяко четвърто ромче не е стъпвало в училище

Ромите, които все пак тръгват на училище, се задържат най-често до четвърти клас

Едва едно от сто циганчета взима диплома за висше образование

Над 23% ромските деца никога не са посещавали училище и детска градина. Тези, които все пак влизат в клас, в повечето случаи се задържат в системата до четвърти клас и тогава процентът на отпадналите е малък. След това обаче до 12 клас само 3-4% от тези деца завършват средно образование, а само 1% – висше.

Тревожната статистика изнесе председателят на синдиката на българските учители Янка Такева в рамките на конференция, посветена на социализиране на децата от ромски произход в училището и обществената среда.
Основната причина за това според нея е, че за техните родители образованието не е ценност. Пътят за справяне с проблема са, от една страна, рестриктивните политики спрямо тези родители като спиране на детските надбавки и помощи от бюрата по труда, но също така и насърчаващите мерки спрямо ромите като обучения и включване в различни проекти.

Според последните данни 14 000 деца общо отпадат от образователната система годишно.
Статистиката показва, че броят на преждевременно напусналите системата на образованието постоянно нараства, като през 2013 г. техният процент е 12,5, през 2014 г. – 12,9 на сто, а през последната година вече 13,4.

Освен това една четвърт от завършилите основно образование не продължават към следваща степен.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. И не са ромчета,а МАНГАЛИ,(нежно-цигани),а те са по-българи-получават детски,защото са деца на България,а за българчета детски няма,що тъй,те отде са? Какво ги пишете тез циганя всеки ден

  2. Daite da si govorim istinata – ne samo merak za uchene, intelektualen kapacitet e neobhodim. Naroda e kazal ot vseko darvo svirka ne stava. Ima si svoboda na individa, koito ne iska, da ne uchi – vlastimashtite obache da poddarzhat umnite, talantlivite, trudoliubivite , nekoristoliubivite.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.