„Ауди“ изтегля 127 000 нови автомобила заради проблеми с емисиите

„Епъл“ може да спре iPhone X още през лятото Потребителите в Китай не го харесват

Ликвидирани са нападателите на хотела в Кабул Акцията продължи 12 часа

Статуята на свободата затвори за посетители

Холандската полиция ще конфискува скъпи дрехи от младежи, ако не обяснят как са платили за тях

Времето ще е облачно, с валежи от дъжд и сняг

Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

Всяко четвърто ромче не е стъпвало в училище

Ромите, които все пак тръгват на училище, се задържат най-често до четвърти клас

Едва едно от сто циганчета взима диплома за висше образование

Над 23% ромските деца никога не са посещавали училище и детска градина. Тези, които все пак влизат в клас, в повечето случаи се задържат в системата до четвърти клас и тогава процентът на отпадналите е малък. След това обаче до 12 клас само 3-4% от тези деца завършват средно образование, а само 1% – висше.

Тревожната статистика изнесе председателят на синдиката на българските учители Янка Такева в рамките на конференция, посветена на социализиране на децата от ромски произход в училището и обществената среда.
Основната причина за това според нея е, че за техните родители образованието не е ценност. Пътят за справяне с проблема са, от една страна, рестриктивните политики спрямо тези родители като спиране на детските надбавки и помощи от бюрата по труда, но също така и насърчаващите мерки спрямо ромите като обучения и включване в различни проекти.

Според последните данни 14 000 деца общо отпадат от образователната система годишно.
Статистиката показва, че броят на преждевременно напусналите системата на образованието постоянно нараства, като през 2013 г. техният процент е 12,5, през 2014 г. – 12,9 на сто, а през последната година вече 13,4.

Освен това една четвърт от завършилите основно образование не продължават към следваща степен.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. И не са ромчета,а МАНГАЛИ,(нежно-цигани),а те са по-българи-получават детски,защото са деца на България,а за българчета детски няма,що тъй,те отде са? Какво ги пишете тез циганя всеки ден

  2. Daite da si govorim istinata – ne samo merak za uchene, intelektualen kapacitet e neobhodim. Naroda e kazal ot vseko darvo svirka ne stava. Ima si svoboda na individa, koito ne iska, da ne uchi – vlastimashtite obache da poddarzhat umnite, talantlivite, trudoliubivite , nekoristoliubivite.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.