15 души загинаха при експлозия в китайска мина

Корнелия Нинова: Няма да подавам оставка Тези 50 човека, които ми поискаха оставката, се оказаха 21, заяви лидерът на БСП

Проф. Димитър Иванов: Дебатите за брекзит през последните 3 години парализираха британската политическа система

Украйна отхвърли предложения от „Газпром“ нов договор за транзит на газ

ТОП университет по приложни науки от Холандия идва на гости в София

Премиерът инспектира изграждането на участък от магистрала „Хемус“ (ВИДЕО)

Платна на Светлин Русев и Нерон на търг днес Стартира първият фонд за инвестиции в изкуството у нас

Прокуратурата и ГДБОП разбиха група за производство за фалшиви документи

Сухопътните войски отбелязват своя празник

Децата, приети в болница с хранително отравяне, са в добро състояние

Израелската ПРО прихвана четири ракети, изстреляни от Сирия

Рядък син диамант беше продаден за близо 15 млн. долара

САЩ: Израелските селища на Западния бряг не са незаконни

Вижте какво ще е времето днес

Кой ще бъде новият капитан на България?

Всяко четвърто ромче не е стъпвало в училище

Едва едно от сто циганчета взима диплома за висше образование

Над 23% ромските деца никога не са посещавали училище и детска градина. Тези, които все пак влизат в клас, в повечето случаи се задържат в системата до четвърти клас и тогава процентът на отпадналите е малък. След това обаче до 12 клас само 3-4% от тези деца завършват средно образование, а само 1% – висше.

Тревожната статистика изнесе председателят на синдиката на българските учители Янка Такева в рамките на конференция, посветена на социализиране на децата от ромски произход в училището и обществената среда.
Основната причина за това според нея е, че за техните родители образованието не е ценност. Пътят за справяне с проблема са, от една страна, рестриктивните политики спрямо тези родители като спиране на детските надбавки и помощи от бюрата по труда, но също така и насърчаващите мерки спрямо ромите като обучения и включване в различни проекти.

Според последните данни 14 000 деца общо отпадат от образователната система годишно.
Статистиката показва, че броят на преждевременно напусналите системата на образованието постоянно нараства, като през 2013 г. техният процент е 12,5, през 2014 г. – 12,9 на сто, а през последната година вече 13,4.

Освен това една четвърт от завършилите основно образование не продължават към следваща степен.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. И не са ромчета,а МАНГАЛИ,(нежно-цигани),а те са по-българи-получават детски,защото са деца на България,а за българчета детски няма,що тъй,те отде са? Какво ги пишете тез циганя всеки ден

  2. Daite da si govorim istinata – ne samo merak za uchene, intelektualen kapacitet e neobhodim. Naroda e kazal ot vseko darvo svirka ne stava. Ima si svoboda na individa, koito ne iska, da ne uchi – vlastimashtite obache da poddarzhat umnite, talantlivite, trudoliubivite , nekoristoliubivite.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.