Най-страхотните двойки от медицинските драми

Дейзи Ланг – нежната лейди на бокса Трикратната световна шампионка днес е звезда в Холивуд и вдъхновява хората

Подписваме споразумение за сътрудничество с Индонезия

Националният съвет на БСП утвърди 120 кандидатури за кметове

Домусчиев отваря нов завод в Пещера Инвестицията е за 300 млн. лв., осигурява 200 работни места

Рибарите: Страшен сулган, 20 дни не можем да влезем в морето Чака се във вторник вълните да утихнат и да дойде "часът на истината" за паламуда

Окръжният прокурор Маргарита Георгиева за катастрофата с Караянчева: Експертизите ще изяснят механизма на произшествието

Жилищата за 1 евро в Италия – (не)изгодна оферта

Башар Асад подписа указ за всеобщата амнистия

Пожар край столичния квартал „Горубляне“ Запалили са се сухи треви и храсти

Над 160 огнеборци гасят пожар край Атина

Димитър Илиев: Целта ни е всеки мач да пълним „Лаута“

За какво мисли отсечената глава

Приключи доставката на втората партида руски комплекси С-400 за Турция

НСО: Разследване ще установи причината за пътния инцидент с Караянчева

Въвеждат зони с ограничение 30 км/ч.

Снимка: Pixabay

Подобно на Ню Йорк, Лондон, Берлин, Париж и Мадрид, в Бургас също ще има зони с ограничение на скоростта от 30 километра в час. Става дума за най-натоварените улици в морския град – районът на централната градска част, заключен между улиците „Булаир“, „Цар Симеон I“, „Св. св. Кирил и Методий“ и „Александровска“. Ограничението ще е в сила и за цялата територия на кварталите „Сарафово“ и „Крайморие“. Знаците вече са поставени и ще бъдат постоянно по местата си, не само за летния сезон.

Причините за ограничението на скоростта в посочените места са няколко, обясниха от общината. Едната е, че това са гъсто населени райони. В тях има училища, детски градини, паркове, зони за отдих и каране на велосипеди. Това от своя страна води до интензивно движение на пешеходци и по-голям риск от инциденти, особено през активния летен сезон.

Мярката ще има положителен ефект в няколко посоки. На първо място ще намалеят пътните инциденти с тежко пострадали и ще се даде предимство на пешеходците и велосипедистите. Ще се ограничи и нивото на замърсяване на въздуха от автомобилни газове. Нивото на шум също ще спадне, когато колите се движат по-бавно. От друга страна ще се подобри пропускателната способност на улиците.

На 15 септември миналата година – първият учебен ден, същата мярка беше въведена край училищата и даде положителен резултат, припомнят общинарите.

Практиката показва, че при пътен инцидент, ако автомобилът се движи с 30 км/ч., шансът на пешеходеца да се отърве само с леки травми е 95 %. При удар със скорост от 50 км/час, шансът на пешеходеца намалява на 60%. А при 65 км/час вероятността пешеходецът да оцелее е 20%.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.