В града и на плажа с компактен SUV от Корея

Градската джунгла става все по-гъсто населена, при това с все по-големи обитатели. Малките SUV-ове постепенно изяждат популацията на класическите градски коли. (Почти) всеки месец на пазара се появява компактен кросоувър с универсално приложение. В разгара на лятото Hyundai нажежи конкуренцията в процъфтяващия сегмент с лансирането на изцяло нов модел. Той се нарича Kona и носи името на известен плажен район в Хавай. Там всяка година се организира екстремното състезание по триатлон Iron Man, в което „железните” мъже преодоляват 3,9 км плуване в открити води, 180 км колоездене във вулканичен планински регион и 42 км класическо маратонско бягане.

Повечето хора биха предпочели да изминат тези разстояния с комфортно превозно средство като Hyundai Kona, отколкото със силата на собствените си мускули. В действителност корейският автомобил съчетава всестранни качества като елитен състезател по триатлон, който се представя силно в различните дисциплини. Моделът носи всички характеристики на модерен и чистокръвен SUV. За разлика от някои свои конкуренти, това не е „преоблечено” градско мини с високи седалки и със защитена от пластмасова облицовка каросерия. Това е пълноценен SUV със задвижване 4х4, което не е толкова често срещано в сегмента.

Първите впечатления от автомобила идват от неговата външност и веднага се набива в очи фактът, че Hyundai акцентира върху лайфстайла. Ефектната визия е приоритет в дизайна на Kona. Предната и задната част са атлетично моделирани като мускулесто тяло на спортист, готов във всеки момент да се впусне в надпреварата. Плавните форми са комбинирани хармонично с по-остри линии, които афишират самоуверен характер. Голямата каскадна решетка с форма на обърнат трапец е рамкирана в горната си част от много тесни дневни LED светлини, разположени високо под предния капак. В раздутите калници с облицовани арки се въртят гуми с диаметър до 18 инча, за да подчертаят мощния силует и скосената задница.

Свежите цветове на каросерията и възможността за контрастно лакиране на покрива са изцяло в крак с последната автомобилна мода. На Kona му отива да го виждате в града, в планината, на плажа, докато на по-големите SUV –ове на Hyundai като Tucson и Santa Fe им пасва да кръстосват пустинни местности в Дивия Запад. В интериора Kona също се представя на ниво откъм дизайн и качество на изработката. Купувачът има богат избор от възможности да персонализира колата си по свой вкус, включително да определя цвета на коланите, дюзите на климатичната инсталация и бутона за стартиране на двигателя. Кокпитът е по германски прецизно подреден, но цветните акценти премахват усещането за скука. Мястото и на двата реда седалки е достатъчно за комфортно настаняване. Пътническата кабина изглежда просторна и функционална за автомобил с дължина 4,17 м и междуосно разстояние 2,60 м. С вместимост 361 л багажникът е на нивото на хечбек от компактния клас, а при сгъване на задните облегалки товарният обем достига 1143 л.

Колкото е свеж дизайнът, толкова солидна е техниката. Високият просвет от 17 см и широката следа дават възможност за стабилно и надеждно придвижване по пътища с и без асфалтово покритие. Окачването е настроено за комфортно возене, без да оставя впечатление, че е „меко”. Директното и прецизно кормилно управление дава добра обратна връзка на водача с шосето.

Hyundai Kona ще стартира на пазара тази година с избор между два бензинови турбо двигателя, които са познати от други модели на корейската марка и няма да изпитват проблеми с пъргавото задвижване на тежащия 1400 кг SUV. По-малкият мотор е трицилиндров с обем 1,0 л и мощност 120 конски сили. По-големият е четирицилиндров с обем 1,6 л и мощност 177 конски сили, като може да се комбинира със система за задвижване на четирите колела. С въртящ момент 265 Nm този агрегат обещава приятна динамика и спринт за 7,9 секунди от 0 до 100 км/ч, както и максимална скорост 205 км/ч. Автоматичната трансмисия с двоен съединител и седем предавки освобождава водача от задължението да работи непрекъснато със скоростния лост в досадните градски задръствания.

През следващата година Kona ще получи и дизелова моторизация с нов 1,6-литров мотор в две нива на мощност – 115 и 136 конски сили. А през 2018 г. моделът ще се появи и като електромобил с батерии, които позволяват изминаването на 400 км с едно зареждане. В това отношение един от последните лансирани градски SUV-ове ще бъде на първа позиция.

38-2

Аварийна спирачка предотвратява сблъсъци

Наред с модерния дизайн и сериозната задвижваща техника, Hyundai Kona трупа точки и с най-съвременна електроника за по-сигурно пътуване. Водачът разчита на многобройни системи, които го улесняват в напрегнати ситуации на пътя. Пред очите си вижда на Head-Up дисплей най-важните информации от работата на автомобила, без да сваля поглед от шосето. Активен асистент помага да не се излиза от избраната лента на движение. Електрониката следи и предупреждава при наличие на обекти и други превозни средства в мъртвата зона на видимост. Системата за аварийно спиране разпознава пешеходци на пътя и предотвратява челни сблъсъци с активиране на спирачките, ако шофьорът не реагира навреме.

Инфо-развлекателната система използва голям екран и предлага многобройни функции, сред които интеграция на смартфони и връзка с платформите Apple CarPlay и Android Auto. Това ще се хареса на младото поколение. Мощното аудио ще пълни купето със силен и качествен звук за доброто настроение на пътниците.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.