Ван се вряза в минувачи в Торонто, деветима са загинали (ВИДЕО)

На 24 април 2018 да почерпят

Изложба на Гергана Минкова

Гениалните доктори „клъцни-срежи” Холивудските знаменитости дължат „естествения” си вид на виртуозни пластични хирурзи

Роналдо срещу германци – 22 мача, 26 гола (ИНФОГРАФИКА)

Върхът на Джеймс Бонд Интерактивни изживявания с автомобилите на Агент 007

Вижте как Кейт и Уилиам излизат от болницата с новородения принц

Александра Богданска-Петканова на почивка без мъжа си

Шофьор на претъпкан бус “вежливо” подхвърлил 30 лева подкуп на пътни полицаи

Спираме да ядем боклуците на Европа В София бе обсъдено бъдещето на здравните системи

Бившият лидер на босненските сърби Радован Караджич настоя за отмяна на присъдата му за геноцид

Трябва ли да ми изплащат „клас“ със задна дата, ако е дължим

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 24 април 2018

Д-р Мирослав Ненков: Таксата при общопрактикуващите лекари трябва да се увеличи

МО купува леки коли за един милион

В града и на плажа с компактен SUV от Корея

Градската джунгла става все по-гъсто населена, при това с все по-големи обитатели. Малките SUV-ове постепенно изяждат популацията на класическите градски коли. (Почти) всеки месец на пазара се появява компактен кросоувър с универсално приложение. В разгара на лятото Hyundai нажежи конкуренцията в процъфтяващия сегмент с лансирането на изцяло нов модел. Той се нарича Kona и носи името на известен плажен район в Хавай. Там всяка година се организира екстремното състезание по триатлон Iron Man, в което „железните” мъже преодоляват 3,9 км плуване в открити води, 180 км колоездене във вулканичен планински регион и 42 км класическо маратонско бягане.

Повечето хора биха предпочели да изминат тези разстояния с комфортно превозно средство като Hyundai Kona, отколкото със силата на собствените си мускули. В действителност корейският автомобил съчетава всестранни качества като елитен състезател по триатлон, който се представя силно в различните дисциплини. Моделът носи всички характеристики на модерен и чистокръвен SUV. За разлика от някои свои конкуренти, това не е „преоблечено” градско мини с високи седалки и със защитена от пластмасова облицовка каросерия. Това е пълноценен SUV със задвижване 4х4, което не е толкова често срещано в сегмента.

Първите впечатления от автомобила идват от неговата външност и веднага се набива в очи фактът, че Hyundai акцентира върху лайфстайла. Ефектната визия е приоритет в дизайна на Kona. Предната и задната част са атлетично моделирани като мускулесто тяло на спортист, готов във всеки момент да се впусне в надпреварата. Плавните форми са комбинирани хармонично с по-остри линии, които афишират самоуверен характер. Голямата каскадна решетка с форма на обърнат трапец е рамкирана в горната си част от много тесни дневни LED светлини, разположени високо под предния капак. В раздутите калници с облицовани арки се въртят гуми с диаметър до 18 инча, за да подчертаят мощния силует и скосената задница.

Свежите цветове на каросерията и възможността за контрастно лакиране на покрива са изцяло в крак с последната автомобилна мода. На Kona му отива да го виждате в града, в планината, на плажа, докато на по-големите SUV –ове на Hyundai като Tucson и Santa Fe им пасва да кръстосват пустинни местности в Дивия Запад. В интериора Kona също се представя на ниво откъм дизайн и качество на изработката. Купувачът има богат избор от възможности да персонализира колата си по свой вкус, включително да определя цвета на коланите, дюзите на климатичната инсталация и бутона за стартиране на двигателя. Кокпитът е по германски прецизно подреден, но цветните акценти премахват усещането за скука. Мястото и на двата реда седалки е достатъчно за комфортно настаняване. Пътническата кабина изглежда просторна и функционална за автомобил с дължина 4,17 м и междуосно разстояние 2,60 м. С вместимост 361 л багажникът е на нивото на хечбек от компактния клас, а при сгъване на задните облегалки товарният обем достига 1143 л.

Колкото е свеж дизайнът, толкова солидна е техниката. Високият просвет от 17 см и широката следа дават възможност за стабилно и надеждно придвижване по пътища с и без асфалтово покритие. Окачването е настроено за комфортно возене, без да оставя впечатление, че е „меко”. Директното и прецизно кормилно управление дава добра обратна връзка на водача с шосето.

Hyundai Kona ще стартира на пазара тази година с избор между два бензинови турбо двигателя, които са познати от други модели на корейската марка и няма да изпитват проблеми с пъргавото задвижване на тежащия 1400 кг SUV. По-малкият мотор е трицилиндров с обем 1,0 л и мощност 120 конски сили. По-големият е четирицилиндров с обем 1,6 л и мощност 177 конски сили, като може да се комбинира със система за задвижване на четирите колела. С въртящ момент 265 Nm този агрегат обещава приятна динамика и спринт за 7,9 секунди от 0 до 100 км/ч, както и максимална скорост 205 км/ч. Автоматичната трансмисия с двоен съединител и седем предавки освобождава водача от задължението да работи непрекъснато със скоростния лост в досадните градски задръствания.

През следващата година Kona ще получи и дизелова моторизация с нов 1,6-литров мотор в две нива на мощност – 115 и 136 конски сили. А през 2018 г. моделът ще се появи и като електромобил с батерии, които позволяват изминаването на 400 км с едно зареждане. В това отношение един от последните лансирани градски SUV-ове ще бъде на първа позиция.

38-2

Аварийна спирачка предотвратява сблъсъци

Наред с модерния дизайн и сериозната задвижваща техника, Hyundai Kona трупа точки и с най-съвременна електроника за по-сигурно пътуване. Водачът разчита на многобройни системи, които го улесняват в напрегнати ситуации на пътя. Пред очите си вижда на Head-Up дисплей най-важните информации от работата на автомобила, без да сваля поглед от шосето. Активен асистент помага да не се излиза от избраната лента на движение. Електрониката следи и предупреждава при наличие на обекти и други превозни средства в мъртвата зона на видимост. Системата за аварийно спиране разпознава пешеходци на пътя и предотвратява челни сблъсъци с активиране на спирачките, ако шофьорът не реагира навреме.

Инфо-развлекателната система използва голям екран и предлага многобройни функции, сред които интеграция на смартфони и връзка с платформите Apple CarPlay и Android Auto. Това ще се хареса на младото поколение. Мощното аудио ще пълни купето със силен и качествен звук за доброто настроение на пътниците.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.