ГДБОП спря фалшив сайт, използвал логото на БНТ за измама с лекарства

ГДБОП спря фалшив сайт, който използва логото на БНТ, за да продава препарат срещу ставни болки. Чудотворният крем е рекламиран чрез фалшиво интервю, което представя несъществуваща държавна програма ,"Здрава България", която лекувала почти безплатно. В схемата е замесено дори и името на Министерството на здравеопазването, което според измамниците, е похарчило над милион щатски долара за разработване на формулата, информира БНТ.

Бившата медицинска сестра Вася Русева отваря фалшивата статия във Фейсбук.

„Моментално на месинджъра получих съобщение, че моят проблем може да бъде решен.“, обясни тя.

Д-р Симеон Голтсман, представящ се за главен ортопед в Института по ревматология и ортопедия в България, предлагал нов препарат срещу ставни заболявания. Изцелителните способности били описани подробно в интервю с друг доктор от института Иван Янков, уж направено от едно лицата на БНТ водещата Поли Златарева. В интервюто се твърди, че препаратът излекувал над 94% от доброволците, върху които е тестван. Болките спирали за 4 дни.

Институт бил платил близо 1 милион лева, за да има право да продава крема в България. Според д-р Янков екстрактът от прополис се произвеждал само в Пирин. Статията препращала директно към друг сайт, където мехлемът можел да се купи на промоция с 50% отстъпка за 69 лева. След кратък опит да намери телефон за контакт Вася разбрала, че това е измама.

„Ние нямаме такива длъжности главен ортопед, ревматолог и специален институт по ревматология. Той след това публикува някакви витамини, някакви хранителни добавки. Аз непрекъснато пишех на хората да не се заблуждават, че този човек е измамник. Независимо от всичко имаше хора, които се подвеждаха.“, коментира тя.

„Разбрах преди няколко седмици, когато мои познати се обадиха, за да искат повече информация и контакти към въпросния лекар, с когото уж съм разговаряла. БНТ никога не е заставала зад конкретен продукт, камо ли да го рекламира на страницата си.“, заявявя Поли Златарева, журналист в БНТ.

Според експертите по киберсигурност атрактивните цени на рекламираните чудодейни продукти най-често имат за цел да събират данни за потребителите. Подобни сайтове изискват минимални познания и са труднопроследими.

„Сайтът цели именно събиране на имейли, имена, номера на кредитни и дебитни карти. В момента това е едно най-скъпите неща да си купиш база данни с имейли например. Безплатен обяд няма и когато един продукт е твърде атрактивен определено трябва да се замислим дали наистина си заслужава да рискуваме.“, обясни експертът по киберсигурност Любомир Тюлев.

След разследване на ГДБОП сайтовете, рекламиращи чудотворния препарат, бяха изтрити. Проверката установи, че регистрацията им е била в САЩ и Испания.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България