Глоби за партиите, които не защитават личните данни на евроизборите

Снимка: Архив

Европейската комисия представи препоръки към политическите партии и фондации в държавите от ЕС за това как да защитават личните данни на гражданите по време на кампанията за следващите европейски избори, да гарантират прозрачността на политическата реклама и да избегнат опасността от кибератаки. Неспазването на препоръките ще доведе до глоби за партиите и отнемане на европейското им финансиране, съобщи БНТ.

Брюксел предлага поредица от мерки, които националните власти и партиите трябва да следват.

ЕК ще следи и за това дали партиите гарантират прозрачността на рекламата онлайн и дали предоставят информация за размера на средствата, които отделят за нея.

"Ако това не се случи, изпращаме много сериозен сигнал - 5 процента от годишния доход на европейската партия глоба и невъзможност за нея да кандидатства става за европейско финансиране в годината, в която следва налагането на глобата", обясни Мария Габриел.

На пресконференция в Брюксел тя обяви създаването на нов Европейски център за компетентност в областта на киберсигурността и на мрежа от национални центрове за киберсигурност.

„Нашият европейски експертен опит е неоспорим. Ето защо предлагаме всички ангажирани с киберсигурността в ЕС да могат да се срещат в рамките на мрежата и така да обединят цялото европейско ноу-хау, с което разполагаме. Водени от тази визия ще имаме единен координационен център във всяка страна членка, а създаването на мрежата ще изисква формирането на общност от таланти, знания и субекти, специализирани в областта на киберсигурността“, заяви Мария Габриел.

Според анализ, направен от Европейската комисия, в ЕС вече има повече от 660 подобни субекти, които отговарят на условията за присъединяване към мрежата. Много от тях вече са подали заявления за участие в пилотни проекти на мрежата с общ бюджет от 50 милиона евро, които ще започнат през ноември.

Коментари

Задължително поле