Пътнически влак излезе от релсите край Кърджали

Бастнезитът знае за какво мечтаеш Бижутата с него се броят на пръсти

Поледицата прати близо 100 души в „Пирогов“

Интензивен трафик на ГКПП „Капитан Андреево“ и ГКПП „Дунав мост – Русе“

Туск предупреди Макрон за отношението му към Западните Балкани

Македонски автобус се преобърна в Сърбия, 26 души са ранени (СНИМКИ)

Три земетресения на гръцкия остров Крит

Екатерина Захариева: Изказването на Путин за „Турски поток“ и изгоненият български дипломат нямат общо

Опасен астероид може да премине край Земята

Катя Радева от Плевен: Центърът на д-р Емилова е храм за духа и тялото Плодолечението прави всеки мой ден щастлив, споделя жената

Захариева: България успя да наложи темата за Западните Балкани като приоритет на целия ЕС

Сценаристът на „Маскираният певец” Влади Априлов пред „Труд”: При следващ сезон ще крием участниците три пъти повече

Санкциите срещу „Северен поток 2“ са включени в проектобюджета за отбрана на САЩ

АПИ напомня: Проверете валидността на е-винетките си

Президентът организира среща за обсъждане на проблемите при проведените местни избори

Губим 30 години заради обжалвания 80% от поръчките се оспорват и затова изпълнението на обектите закъснява

Над 30 години общо е закъснението при изпълнението на публични обекти у нас заради обжалване на търговете, изчисляват експерти от строителния бранш. В момента 80% от търговете се оспорват, а спъването на поръчките се превръща в проблем за възложители, изпълнители и цялата страна. Затова от Камарата на строителите предлагат промени в Закона за обществените поръчки. “Решение, което ние предлагаме на всички институции при срещите ни с тях е въвеждането на предквалификация на изпълнителите за големите обекти”, заяви за “Труд” председателят на Управителния съвет на Камарата на строителите в България инж. Илиян Терзиев. Това ще съкрати сроковете, ще елиминира основанията за обжалвания и ще гарантира, че като изпълнители ще влязат сериозни фирми с капацитет да реализират обектите, обясни експертът.

От организацията работят заедно с представители на държавата и местните власти и за промени на други нормативни текстове, които да подобрят строително-инвестиционния процес. Камарата на строителите подкрепя идеята за предварителен финансов анализ на бъдещи инфраструктурни проекти на стойност над 50 млн. евро. Ако този анализ покаже, че концесията е икономически изгоден и добър модел, то обектът да се отдава за стопанисване вместо на търг с обществена поръчка, предвижда новата стратегия за концесиите.

“Публично-частното партньорство при строителство на автомагистрали и съоръженията към тях е добър и работещ модел в редица европейски страни”, каза инж. Терзиев. Това е практика във Франция, където държавата предоставя на концесия строителството на тунели и част от пътната мрежа. Логично е тези концесии да са за по-дълъг период, тъй като се контролира размера на таксите за преминаване през тях. При този модел държавата има възможност да привлича частни средства при строителството на големи, обществено значими инфраструктурни обекти, категоричен е председателят на браншовата организация. Българските строителни фирми биха се възползвали от такъв модел, но са особено важни условията, при които ще се отдават на концесия, обясни инж. Терзиев.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.