"Гугъл" няма да лицензира нови мобилни устройства за турския пазар

Технологичният гигант "Гугъл" няма да лицензира нови мобилни устройства за турския пазар без значение от производителя им, предаде "Ройтерс". Причината е сблъсък на компанията с местната комисия за защита на конкуренцията. "Гугъл" отнесоха глоба в размер на 17,4 млн. долара през септември след оплакване на руснаците от "Яндекс", че смартфоните с одобрения от американската компания вариант на операционната система "Андроид" са с фиксирана услуга за търсене в интернет и потребителите нямат начин да я променят. В последствие комисията наказа компанията с още по 0,05% от дневния оборот в рамките на 60 дни с намерението при неизпълнение да наложи още по-строга санкция.

"Информирахме нашите бизнес партньори, че няма да можем да работим с тях по нови телефони за турския пазар", казват от "Гугъл" в официално съобщение по темата. В него се твърди, че съществуващите в момента устройства ще останат на пазара и приложенията им ще работят нормално. Според специализирания сайт "Джи Ес Ем Арена" обаче, е възможно обновленията по сигурността за смартфоните и таблетите да бъдат спрени, информира БТВ.

На теория, "Андроид" е проект с отворен код и на базово равнище може да работи без лиценз от "Гугъл". През последните години, обаче, компанията постепенно замени ключови компоненти със свои собствени и без тях смартфонът остава с функционалности на равнище от преди няколко технологични поколения. Това може да се компенсира от производителя (със създаване на собствени приложения за телефония, съобщения, електронна поща и със собствен магазин за програми и игри) или чрез качване на независими от "Гугъл" разработки, но на практика качеството на подобни решения варира от незадоволително (както е при "Хуауей" след оставането им без лиценз под натиск от Белия дом) до абсолютно неприемливо и опасно за безопасността на данните на потребителите (както е при голям процент от "безименните" китайски устройства на съмнително ниски цени).

"Гугъл" е обект и на друго разследване в южната ни съседка, като то е свързано с поведението на компанията на рекламния пазар.

Коментари

Задължително поле