Дамите през следващите пролет и лято – в дантелено, обемно и дълго

Снимки: Национална камара на италианската мода
Красива игра е наслояването на прозрачни материи в меки цветове и воали в бяло. Тоалети на: N°21, Sportmax, Preview, Del Core.

Имане Хелиф – топ-модел на „Милано Мода Дона – 2025“

Дамите през следващите пролет и лято – в дантелено, обемно и дълго

Мадона „опакована“ от „Долче и Габана“ от главата до петите в черна дантела

Леонардо ди Каприо разказа играта на папараците – не успяха да го щракнат с Витория

Алжирската боксьорка и олимпийска шампионка от Париж Имане Хeлиф се очерта като най-горещо аплодирания и най-хваления модел на приключилата в Милано седмица на дамската мода за следващите пролет и лято. Облечена в широка жълта риза-парка и в стегнат черен кожен панталон, прилично сресана и гримирана, тя събра очите на публиката на ревюто на мощната италианска модна къща „Ботега Венета“, известна и като „Джендър бранд №1“ на Апенините.

Алжирската боксьорка Имане Хeлиф на ревюто на „Ботега Венета“.

Може би единствената, на която бяха посветени същото като на Имане количество страници във вестници и сайтове, както и минути по телевизиите, бе гостувалата на дефилето на „Долче и Габана“ легенда Мадона, „опакована“ от двамата стилисти от главата до петите в черна дантела.

Най-одумваният модел на поредното издание на прочутия панаир на модата и суетата пък бе бившата съпруга на мексиканския наркотрафикант Ел Чапо Гусман – Ема Коронел, която се появи пред публика в булчинска рокля на американския бранд „April Black Diamond”.

А загадката, мистерията, непостигнатата мечта на бдящите денонощно за сензации десетки папараци и светски репортери цяла седмица бе Леонардо ди Каприо. Той бе в Милано, за да придружи гаджето си и желан от редица стилисти модел Витория Черети, ама никой не успя да го/ги щракне. Въпреки че преди да гушне посред нощ италианката от Бреша в леглото си, според мълвата холивудският ас постоянно сновял дегизиран като хъшлак и с верни авери между ресторанти и елитни клубове. 
Като единственото доказателство за физическото присъствие в Милано на Леонардо се оказа оставеният веднъж от него мил автограф с благодарности на персонала на кокетна кръчма на фрашканата с бутици баровска улица „Монтенаполеоне“. Ама грешно написаното от кинозвездата „Graсie!“, вместо правилното наиталиански „Grazie!”, значи „Благодарности!“, стана известно на медиите ден след забуленото в тайна и неусетено от никого хапване и пийване на Ди Каприо и компания.

А иначе 170-те ревюта и презентации, чрез които демонстрираха креативността си високопарни марки и по-малко известни брандове, най-вече италиански, приключиха в столицата на Ломбардия, оставяйки след себе си куп тенденции за „инвестиции“ на дами, можещи да си ги позволят през следващите топли месеци. Като цяло експериментите на дизайнерите на апенинското „прет-а-порте“ бяха фокусирани върху формите, по-специално върху меките обеми и драпериите, които според модните спецове обикновено дават живот на нещо ново и неочаквано. Като се започне с връхните дрехи, които приличаха на нещо като наметала, ама оборудвани и с пелерини, в състояние да предефинират обичайните силуети. Тази концепция изкристализира и в много рокли, характеризиращи се с асиметрията на профили с едно рамо, с големи възли-панделки, с отвори като малки илюминатори върху гола плът. Доколкото пак до връхните дрехи, „преоткрити“ са също така якетата и парките, но така „изрязани“, че да се съчетаят безупречно с изискани вечерни рокли, с макси и миди поли, със скъпоценни топ-ове.

Що се отнася до преобладаващите цветове, десени и графични фигури, които никак не бяха подценени в Милано, открояваха се приказни пейзажи, пълни с поезия, включително залези над морето, зелени швейцарски хълмове и заснежени алпийски върхове, мернаха се дори и планети в космоса.

Но имаше също така и цветя с ефект като на тапети в нюанси на канарчено-жълто и охра, като тези от миналото, тоест палитрата на не един и двама стилисти често клонеше към деликатни и ефирни пастелни нюанси. Нищо, че те бяха в пълен контраст със смелите ивици и раета в черно, в бяло и в наситени цветове, които бяха сериозно застъпени в доста колекции.

Другата страхотна класика на лятото - пълното бяло, през 2025 г. ще бъде умело балансирано между романтика и секси откровения.

Но дизайнерите, изявили се на седмицата в Милано на дамската мода за следващите пролет и лято, успяха да покажат и един по-интимен и спокоен аспект на дамските тоалети. Под този знаменател могат да бъдат сложени например дългите палта и манта, приличащи повече на халати, отколкото на връхни дрехи, плъзгащите се сякаш все надолу по тялото рокли с ефект на бельо, ушити изцяло от коприна, дантела и бродерия. Да не говорим за може би най-изненадващото предложение на „Милано Мода Дона пролет лято 2025“ - това на прозрачните костюми от лека, сякаш млечна млечна материя, прозрачни, но никога вулгарни, които се „наслояват“ елегантно върху топове, кюлоти, шорти или просто върху нежна гола плът.

Обобщенията винаги са сложна работа, особено щом се правят бързо като сега, когато тупуркането на токчета по подиумите в Милано още не е заглъхнало. Все пак със сигурност може да се каже, че модата за топлите месеци догодина, демонстрирана през изтеклата седмица от най-великите италиански стилисти и техните добри ученици, е лека и чувствена, целяща да открие тялото и да го остави да бъде видяно под пластовете неосезаема материя, ама далеч от дразнещата добрия вкус голота. Като подсказаната основна идея бе през следващите пролет и лято дамите не толкова да удивяват и шокират с тоалетите, а по-скоро да се чувстват в тях комфортно, свободни, ефирни и желани.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл