Удължават срока за касовите апарати (обзор) Софтуерът за управление на продажбите трябва да бъде подменен до 30 септември

Започна възпоменателната церемония по повод 146 години от обесването на Васил Левски пред паметника му в София

Във ФИС доволни от пистата и времето в Банско

Близо 350 000 зрители гледаха първия епизод на „Денят на бащата“

След ареста на банкерката в Нова Загора: Земеделец се оплака, че са му били откраднати 200 000 лева

Станимира за трети път с купа „Странджа“

„Доверие“ купи банка в Молдова

Вижте пачките от фалшиви телкови решения във Варна (СНИМКИ и ВИДЕО)

Лавров: Целта на САЩ е да разцепят Сирия и да създадат псевдодържава

„Лудогорец“ с гаф и срещу „Ботев“ (Пд)

Стотици се поклониха пред Апостола в Шумен

12 големи компании искат да строят 10,4 км от „Струма“ Поръчката е за част от новия магистрален път в посока София през Кресненското дефиле

Надраскаха със свастики еврейски гробища във Франция

„Левски“ на дълг от лиценза

Отборът на „Левски“ почете паметта на Апостола (СНИМКИ)

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Вече има 130 зарядни станции, слагат още 70

Хибридите на бензин по-предпочитани от дизеловите

В България вече се вкарват коли с ел. двигател втора ръка

Двама шофьори на ден минават на електрически автомобили, показва статистика на КАТ за регистрираните превозни средства у нас. Само за ноември и декември 2018 г. 83-ма българи са минали на ток, а в страната вече 1600 шофьори карат с ел. двигател. Увеличението за година е било с цели 68,5%, като през последния месец на 2017 г. броят им е бил 1097.

Двама шофьори на ден у нас минават на ток, показва статистика на КАТ за регистрираните превозни електрически средства у нас.
Двама шофьори на ден у нас минават на ток, показва статистика на КАТ за регистрираните превозни електрически средства у нас.

710 автомобила на ток са регистрирали българите в страната, показват данни до началото на януари 2019 г. Статистиката показва, че са регистрирани и 77 камиона, 23 автобуса и 3 електрокара, които се задвижват с електричество. Освен тях са регистрирани и 786 мотоциклета на ток, 125 АТВ-та, 4 триколки. При хибридите броят е по-висок, като последните данни показват, че 5355 българи са избрали plug-in автомобили с бензин и ел. двигател, докато броят на дизеловите е 223.

Към днешна дата България може да се похвали със 131 станции за зареждане на електромобили с ускорен и бърз заряд. Една част от тях са безплатни, като вече започват да се монтират уреди за заряд и на бензиностанции в страната. “Броят на зарядните станции у нас ще се увеличи с над 50% до края на 2019 г. и може да очакваме още 70 нови уреда”, заяви за “Труд” Илия Левков, председател на УС на Национална браншова организация за електрическа мобилност (ИКЕМ).
Ако решим да пътуваме с кола на ток в Европа, гарантирано зареждане може да се осигури само при условие, че се абонираме за такава услуга към определен оператор на зарядна инфраструктура, уточни Левков.

Относно серийното производство на коли на ток той смята, че: “В България може да се сглобяват електромобили, но да се произвеждат е доста амбициозна цел, която и ние от организацията искаме да се случи”. Страната ни може да се похвали с няколко проекта за електрически автомобили. Един от тях е на китайската компания Cenntro, която ще сглобява мини електрически камиони в “Тракия икономическа зона”, а другият е прототип на първия български електромобил, изработен от русенската компания Sin Cars.

За постиженията на фирми в сектора, Левков коментира, че вече има български производител на зарядни станции, който има инсталирани и работещи уреди в България, Африка, Европа и Азия. “Фирмата произвежда около 15 броя за три месеца. Те са с преминали изпитателни тестове в различни лаборатории и притежава всички сертификати за това”, допълни той.

В България вече се вкарват и електромобили втора ръка, стана ясно от думите на Илия Левков. Търговецът ги сервизира и дава гаранция за състоянието им.

 

Пазар

Броим от 7 до 160 хиляди евро

От 6950 евро започват цените на електромобилите в Европа, провери „Труд“. Такава е цената на двуместното Рено Туизи с пробег от 80 км с едно зареждане. „Смарт“ също се нарежда в началото на класацията с няколко модела, които струват около 22 хиляди евро, но вече са с четири места. „Киа“ и „Хюндай“ също се нареждат с по-бюджетни варианти от около 30 хил. евро. От 80 хил. евро започват моделите на „Мерцедес“, докато „Тесла“ може да се открие от 50 до 160 хиляди евро. Порше също се нарежда в края на класацията с модел за 100 хиляди евро. „БМВ“ залага на бюджет от около 40 хиляди евро.

В топ 10 най-продаваните модели за 2018 г. на първо място e „Нисан LEAF“, следват го Рено ZOE”, “Фолксваген“, „БМВ i3”, „Тесла Модел S”, “Смарт“ (с две места), “Тесла МоделX”, “Хюндай Ioniq”, „Киа Соул“ и “Смарт“ (с четири места). Френско-японската група “Рено – Нисан – Мицубиши” е с най-голям пазарен дял от 40%.

 

Новият модел Тесла идва в Европа

70 българи у нас карат марката

02-05Tesla получи разрешение да започне доставките на своя нов eлектромобил „Model 3“ в Европа, съобщи Bloomberg, позовавайки се на информация от холандския автомобилен регулатор RDW.

Очаква се доставките да стартират през февруари, като цената ще е 56 хиляди евро – това е най-евтиният електромобил на марката. Моделът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.1 секунди и може да измине между 350 и 500 км с едно зареждане в зависимост от модификацията.

 

Купуват три осемместни plug-in коли

Депутатите ще се возят с хибриди

Фонд финансира смяната на автопарка на общини

Специален фонд дава на общинската и държавната администрация 10 хил. лв. за покупка на хибрид и 20 хил. за електромобил.
Специален фонд дава на общинската и държавната администрация 10 хил. лв. за покупка на хибрид и 20 хил. за електромобил.

Депутатите ще се возят с хибриди, научи „Труд“ от Националния доверителен екофонд. Администрацията на Народното събрание е подала заявление за купуване на три хибридни електрически автомобила, категория – М1 по схемата за насърчаване на използването на електрически превозни средства (СЕМ). Чрез нея те ще получат финансиране в размер на десет хиляди лева за всеки закупен автомобил.

Други интересни примери за използването на електромобили чрез схемата са на община Габрово, която е закупила електромобил за служителите и гостите на Етнографския музей, община Гоце Делчев, която ще разнася храната на над 400 хора в неравностойно положение, и Столичният инспекторат. Община Казанлък също планира да купи нов електрически автомобил за общинското предприятие „Комунална дейност и поддръжка на инфраструктурата“, който ще поддръжа паркове, зелени площи и пешеходни алеи.

За момента е налично само финансиране за купуване на електрически и хибридни коли от държавни и общински организации и предприятия. Размерът на помощта е 10 хил. лв. за хибрид, 20 хил. за електромобил, 30 хил. за електрически ван със 7+1 или 6+1 места и до 40 хил. лв. за електрически автобуси. Схемата стартира пилотно още през 2015 г., а резултатите до момента показват, че активността все още е твърде ниска. 53 са структурите, които са подали предложения до фонда. „От тях към 15 януари 2019 г. са изпълнени 20 проекта с изплатена субсидия в размер на 480 хил. лв. В процес на изпълнение са проектите на още 17 бенефициента, които ще бъдат изплатени през 2019 г. след избора на изпълнител и доставката на превозното средство. От общият размер на средствата за финансиране на проекти, остатъчният ресурс за разплащане е 1,4 млн. лв.“, коментира Ирена Пенчева, директор на Фонда.

 

Превоз под наем дават в София

25 xиляди ползват услугата

Репатракът в Пловдив се движи на ток

Услугата за споделяне Spark вече има 130 автомобила в София.
Услугата за споделяне Spark вече има 130 автомобила в София.

Електромобили под наем дават в София. 130 коли на ток ни возят като „такси“, но без шофьор. Spark е услуга, която позволява да наемеш електрически автомобил, за да стигнеш до определена точка, през мобилния си телефон, независимо дали за няколко минути или за няколко дни. След ползване на услугата, може да паркираш колата в синя или зелена зона безплатно, разказват от компанията.

Услугата за споделяне на електромобили Spark вече има 130 автомобила в София, като пробегът им може да достигне и 300 км с едно зареждане. Цената за 12 минути на новите модели „Нисан“ е 6 лв. и впоследствие по 50 ст. на минута, както и 89 лв. за цяло денонощие.

Екипът, който проверява за неправилно паркирани коли в синя зона на Пловдив, също се движи с електромобил. Отскоро в Пловдив се движат и хибридни таксита. На този етап те са 80, но се планира до края на годината да станат 500, а 70 на сто от пробега да се реализира на ток.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Аз съм голям фен на електромобилите, защото когато станат масови, руснаците и арабите ще се върнат в пустините си, защото гонят умните си хора, а без тях няма ни наука, ни технологии.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.