Денонощна гореща линия за сигнали за сексуално насилие на фестивала в Кан

Още преди официалното си откриване снощи с филма на Асгар Фархади, 71-ото издание на Фестивала в Кан стана източник на куп новини.

Най-интригуваща безспорно е съдбата на филма на дългоочаквания филм на Тери Гилиам "Човекът, който уби Дон Кихот". Добавен по-късно в програмата като закриваща гала, неговата прожекция на 19 май реално все още е под въпрос. Продуцентът, с когото Гилиам е започнал работа по филма, но впоследствие се разделя след конфликт - Пауло Бранко, още от миналата година декларира с отворено писмо, че тъкмо той и неговата компания "Алфама" притежават правата върху филма. Режисьорът заснема реално филма с други продуценти и друга компания и той е предложен за селекция на директора на фестивала Тиери Фремо още през зимата. Обявяването му като закриващ филм доведе до завеждане на дело от страна на продуцента Бранко срещу фестивала в Кан. Първоначално съдът трябваше да се произнесе в понеделник, но стана ясно, че окончателното решение ще бъде обявено днес следобед. В случай, че парижките магистрати отсъдят в полза на Пауло Бранко, за пръв път в историята на кинофестивалите вече обявен прожекцията на вече обявен закриващ филм ще бъде законно отменена.

След скандала с Харви Уайнстийн от миналата есен - филмов магнат, чиито филми винаги са били на особена почит тъкмо на фестивала в Кан, сега организаторите са създали специална гореща линия и имейл, на които всеки (мъж или жена) може да подаде денонощно сигнал за сексуално насилие, от което е потърпевш или на което и станал свидетел.

Ежегодно фестивалът в Кан е упрекван, че селектира твърде малко филми, режисирани от жени. Тази година в конкурсната програма не само че има ти такива филма, но и преди гала премиерата в събота на един от тях - френския Момичетата на слънцето на режисьорката Ева Юсон (за боен отряд от кюрдски жени, който се бори с екстремисти в своята така и непризната от други нации страна), по червения килим ще дефилират специално поканени 100 режисьорки и актриси, нежният елит на световното кино днес.

Интригата с Netflix също търпи развитие. След като миналата година по собственото му признание едва не е загубил работата си заради включването в конкурса на 2 филма, продуцирани от Netflix, тази година директорът на фестивала в Кан Тиери Фремо твърдо спазва извоюваното от Асоциацията на френските кина правило в конкурса на Кан да не се показват филми, чието киноразпространение във Франция след това не е гарантирано. От своя страна непреклонността на интернет платформата да показва своите филми и в киносалони, освен само онлайн, лиши от премиера в Кан новия филм на Алфонсо Куарон Roma, но и специално възстановеният недовършен прощален шедьовър на Орсън Уелс Другата страна на вятъра. Самият бос на Netflix Рийд Хейстингс, призна, че не са били достатъчно дипломатични и са направили грешки в преговорите. Както се пошегува Тиери Фремо: "Очаквайте догодина епизод 3 от сагата - надявам се с позитивна развръзка най-вече за зрителите".

Коментари

Задължително поле