Нито една личност в родния списък
Образователен сайт, турска лира, компютърна игра и биткойн попадат в челната десетка за страната
Световното първенство по футбол, Истанбулската конвенция, думата джендър, образователният сайт shkolo и турска лира е търсил българинът най-много през 2018-а. Това показват данните на най-голямата онлайн търсачка в света Гугъл, която всяка година представя обобщено най-характерните термини за последните 12 месеца.
Най-голям интерес в интернет за определения период имало към Мондиала в Русия. Последното издание на турнира по футбол, който се проведе през лятото, е абсолютният лидер по търсения както в България, така и в световен мащаб. Представители на Гугъл в България разясниха, че до този резултат се е стигнало, след като се обединят комбинация от термини като „световно първенство”, „Мондиал 2018”, „турнир Русия футбол” и т.н.
На второ място в класацията на Гугъл за България е образователният сайт shkolo. Той се посещава предимно от родители на ученици, като се попълва от учителите и служителите в образователните центрове. Приложението, разработено от българи, представя подробни данни за ученика, учебната програма, оценки, забележки, отсъствия и обобщение на уроците, които вече са преподадени в час. По този начин родителите могат да наблюдават обстойно как се представят децата има в клас и на какво ниво са спрямо връстниците им.
Документът, който предизвика изключително много коментари и противоречиви мнения - Истанбулската конвенция, очаквано заема своето място в топ 5 на най-характерните термини за 2018-а. Повод за масовото недоволство от евентуално приемане на конвенцията бе спорното определение за думата „джендър”, която е седма в подреждането на Гугъл за България.
Турската лира, чийто курс падна значително през изминалата година, платформата авто изпит, която кандидатите за шофьори използват, за да се подготвят за изпит, компютърната игра Fortnite, виртуалната валута биткойн, комбинацията от думи с „касов бон” и европейската директива GDPR допълват топ 10 на класацията на Гугъл за страната ни.
Интересното тази година в подреждането за страната ни е, че нито една личност не присъства в челната десетка. За сравнение, миналата година на второ място беше най-добрият ни тенисист Григор Димитров.
Справки по институции
Проверяваме най-много АПИ и НАП
За първи път правят такова разделение
За първи път тази година в категориите за най-търсени думи в Гугъл за България се прави отделна такава за институции. Статистката показва, че след платформата авто изпит, на второ място най-много сме проверявали пътната обстановка в АПИ.
Комбинацията от думи “НАП справки” се нарежда на трето място в тази категория. След нея голям интерес за българина в интернет е представлявала Комисията за защита на личните данни, провокирано от приемането на европейската директива GDPR.
Последното място в челната петица заема Агенцията по лекарствата.
Разделение по категории
Секс трилър номер едно при филмите
Секс трилърът “50 нюанса освободени” е най-търсеният филм от българите в интернет, показват данните на Гугъл за 2018-а. Третата и последна част от поредицата за любовта между милиардера Крисчън и срамежливата Анастейжа оглави филмовите класации у нас в продължение на седмици в началото на годината. През 2017-а вторият филм от поредицата - “50 нюанса по-тъмно”, беше на върха в същата категория.
Друг трилър, но с фантастични елементи, “Венъм” се нарежда на второ място в същата класация, а в челната петица влизат два български проекта - “Лили рибката” и “Дъвка за балончета”, както и филмът за “Куин” и музиканта Фреди Меркюри - “Бохемска рапсодия”.
При сериалите остава тенденцията турските да предизвикват най-голям интерес за българина. За втора поредна годината драмата “Сега и завинаги” се нарежда на първо място в класацията за най-търсени заглавия на сериали у нас. За разлика от 2017-а обаче този път в топ 5 присъстват и български проекти. Второто място заема “Скъпи наследници”, а третото - „Полицаите от края на града”.
В категория събития най-търсените за 2018-а у нас са “Евровизия”, Черен петък, Оскари, лунно затъмнение и сватбата на принц Хари.
Филмът „Черната пантера” предизвика фурор
Меган Маркъл е единствената жива знаменитост в списъка
От починали звезди се интересуват по света
Седем от десетте най-търсени думи в Гугъл за 2018-а в световен мащаб включват имената на починали в същия период знаменитости. Това показват данните за изминалата година на най-голямата интернет търсачка.
На първо място, както и в България, е Световното първенство по футбол, което е и единственото спортно събитие в топ 10. На второ място хората по света най-много са търсели информация за самоубилия се шведски музикант и диджей Авичи, отговорен за хитове като Wake Me Up, Hey Brother, Levels и други. След него челната тройка допълва друг изпълнител – рапърът Мак Милър, който загуби живота си от свръхдоза наркотици. Освен със смъртта му той предизвика интерес в интернет и с връзката си със световноизвестната поп звезда Ариана Гранде.
Известният като създателя на едни от най-великите супергерои на комиксите „Марвел” Стан Лий, загубил живота си преди месец, също попада сред най-търсените имена за 2018-а. Първата петица в тази класация завършва филмът „Черната пантера”, който предизвика фурор по кината и счупи редица рекорди по класациите. Лентата направи приходи от над 1.344 милиарда долара и се прочу с почти изцяло чернокожия екип, отговорен за създаването и реализирането му.
Единствената жива знаменитост в топ 10 на най-търсените термини за 2018-а е бившата американска актриса и настояща съпруга на британския принц Хари – Меган Маркъл. Тя за втори път попада в това подреждане, след като миналата година беше на пето място.
Американският ресторантьор Антъни Бурдейн, който отне живота си през юни т.г., рапърът Екс Екс Екс Тентасион, застрелян в началото на лятото, ученият Стивън Хокинг и дизайнерката Кейт Спейд са останалите починали звезди, попаднали в списъка на Гугъл в световен мащаб.
Извадки
Ураганът „Флорънс“ и лотарията вълнуват САЩ
Погледнати поотделно, в повечето големи държави най-търсените думи са каквито и в световен мащаб. Но в САЩ например на второ място е мощният ураган “Флорънс” , който взе десетки жертви в Северна Каролина. За разлика от класацията за България, в топ 10 попадат още Деми Ловато и резултатите от изборите, както и лотарията Мега милиони.
Във Велиобритания на второ и трето място се нареждат Меган Маркъл и кралската сватба. В челната десетка намират място и Коли Кардашиян, както и филмът “Роди се звезда”.
В Германия сред най-честите търсения през годината попадат Йенс Бюхнер и Даниел Кюблбок, както и лунното затъмнение и олимпиадата. Във Франция пък няма знаменитости сред 10-те най-търсени думи.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш