Дигитална рецепта за успех

Чудната история на Чудомир Моневски - от раздавач на туристически брошури до бизнес лидер за 2018 г.

Голямата картина на бизнеса се вижда от “облака”

Най-малко 40% от всички бизнеси ще умрат в следващите 10 години, ако не намерят начин да интегрират новите технологии. Тази прогноза е на Джон Чембърс, един от 100-те най-влиятелни хора в света (според списание “Тайм”) и дългогодишен шеф на корпорацията Cisco. На същото мнение е и един от пионерите в областта на дигиталната трансформация у нас Чудомир Моневски, който казва: “Внедряването на нови технологии е задължително за всички компании, които искат да са лидери или въобще да се задържат на пазара. Това е възможност за развитие, а за някои – възможност за оцеляване.”

На въпроса какво е дигитална информация, основателят на “Плана Сълюшънс”отговаря с думите: “Внедряване на дигитална технология в бизнеса, което води до вертикално и хоризонтално изменение на процесите и почти винаги до създаване на добавена стойност за клиентите.” Накратко – адаптиране на бизнеса към новата реалност. За да осъществят тази адаптация, повечето компании имат нужда от външно съдействие и прибягват до специализирани консултантски услуги, с каквито се занимава Чудомир Моневски – носител на наградата “Бизнес лидер – Дигитална трансформация 2018”.

Ето няколко думи за него. На 16 години започва да работи в семейната туристическа агенция. Родителите му дават съгласието си той да се включи във фамилния бизнес при едно условие – паралелно да продължи образованието си. Първата му задача е да раздава брошури с туристически оферти. Скоро след това е повишен и преминава към продажбата на самолетни билети. Постепенно влиза и в управлението на компанията “Европатур”, на която днес е изпълнителен директор.

С натрупаните наблюдения върху бизнеса Моневски започва да консултира корпоративни клиенти, тъй като умее да си изгражда поглед върху “голямата картина”. Завършва финансово образование, а това му помага бързо да се ориентира адекватно в света на цифрите, да разчита правилно сигналите на пазара и да избира успешни стратегии.

“Вярвам, че всеки успешен бизнес се ражда от страстта. Страстта на предприемача към нещо, което му носи удовлетворение”, споделя Моневски в едно от интервютата, след като бе определен за “Бизнес лидер – Дигитална трансформация 2018”. Отличието му бе присъдено за внедряването на специализиран бизнес софтуер и дигитални бизнес услуги. В тяхната разработка участва и другият съосновател на “Плана Сълюшънс” и софтуерен архитект Боян Рабчев, който е един от първите служители и акционери в “Телерик” (купена от американски консорциум за 262 млн. долара). Двамата партньори са като полукълбата на един перфектно действащ мозък – едната страна анализира процесите и намира алгоритмите за точните решения, а другата страна прилага всичко това в практиката чрез конкретни софтуерни продукти. По този начин е създадена софтуерната платформа PLANA Business Cloud, която се грижи за правилното разпределение и планиране на корпоративните ресурси в предприятия от различни области на икономиката.

“Видях възможност за конструиране на такава гъвкава, лека платформа, за каквато съм си мечтал, докато съм се занимавал с управлението на даден бизнес”, разказва Моневски. Предимството в случая е, че няма зависимост от сървъри, операционна система и сложни връзки. Достатъчно е наличието интернет и компютър или мобилно устройство. Платформата е базирана в “облак” и предлага всичко в едно – пълен набор от приложения за фирмено управление на компании от всякакъв мащаб. Системата обхваща процесите на производство, продажба, логистика, счетоводство и финанси, управление на складова база, управление на проекти и всички дейности, които се упражняват от клиентите. Според тяхната нужда се разработват различни модули – така платформата се обогатява и адаптира към конкретен бизнес.

В момента екипът на “Плана Сълюшънс” наброява повече от 15 души – финансисти, програмисти, анализатори, консултанти.. Компанията се развива в защитена вътрешна среда, където всеки спокойно може да изрази идеите си, без да се притеснява, че те могат да се сторят на някого “глупави”.

Дигиталната трансформация, която е основен предмет на дейност на “Плана Сълюшънс”, изглежда задължителна в съвременната бизнес среда. Промяната с настъпването на новите технологии е големият шанс на много предприемачи да преосмислят установените практики и да оптимизират процесите. Моневски е привърженик на гъвкавото разработване и адаптиране на софтуера според спецификата на клиента. В основата на това стоят експериментите, бързата реакция при обратната връзка за подобряване на услугата и постоянните корекции в зависимост от ситуацията на пазара.

 

Хоби

Планинар и пътешественик

Като кадър на туристическия бизнес, Чудомир Моневски е запален пътешественик, а също и планинар. Обиколил е повече от 50 държави и благодарение на натрупания опит е “тесен специалист” в пътуванията с круизни кораби – един много специален и приятен начин да се опознаят много нови дестинации за сравнително кратко време.

И тъй като времето (почти) никога не достига за човек, който отделя повече от половината денонощие на работата си, основателят на “Плана Сълюшънс” използва всеки удобен момент да избяга от големия град в планината. Планинарството не само разтоварва от напрежението и зарежда с енергия, но е и начин за създаване и укрепване на приятелства. Заедно със свои приятели през тази година Моневски е изкачил всички върхове с височина над 2500 м в България. Всекидневното движение и редовното занимание със спорт му помагат да е винаги в кондиция, когато се налага да насочи всичките си усилия към решаването на даден казус.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл