На 24 май 2019 да почерпят

Жълт код за дъжд и гръмотевици в 16 области утре

„Труд“ сезира прокуратурата за проекти на „зелените“

Заместник-кметът Христина Шопова: Нека не се делим! Благоевград се гордее с художниците си

Зеленски заяви, че няма да преговаря с Русия

Саудитска Арабия свали зареден с експлозиви дрон

Великобритания и Холандия откриха евроизборите

И вселенският патриарх Вартоломей предупреди за фалшивите новини

Локомотив на пътнически влак се е запалил край Роман

Последният робовладелски кораб открит в САЩ

Късметлия от Стара Загора спечели джакпота в „6 от 42“

Без камери в изборните помещения в деня на вота

Спасяват уникална църква с пари от ЕС

Дончо Барбалов: Започна ремонтът на трамвайното трасе по бул. „К. Величков“

Започна ремонтът на компроментираните участъци, появили се след зимата по обособеното трамвайно трасе по бул. „К. Величков“ в участъка от бул. „Акад. Иван Ев. Гешов“ до „Сливница“. Работата по трасето трябва да приключи до средата на май. „Столичен електротранспорт“ ще извърши укрепване и фугиране край релсовия път, след което „Софинвест“ ще извърши асфалтови работи, съобщи зам.-кметът Дончо Барбалов.

Този релсов път е проектиран през 1999 г и изграден през 2000 г. като обособено трамвайно трасе, припомня Барбалов. През 2018 г. е определено изграждане на споделено трасе за трамваи и автобуси. Това обаче води до значително натоварване на асфалта от преминаването на автобусите, което не е било предвидено в проекта от 1999 г.

След появата на компрометирани участъци бяха направени анализи на трасето. Установено бе, че фугата между релсите и асфалта е частично изпълнена по дължината на железния път. Основна причина за деформациите е недоброто уплътнение на горните асфалтови пластове в близост до релсата. При неизпълнена фуга между релсите и асфалтовата настилка прониква вода и през зимата замръзванията водят до пукнатини в асфалта, обяснява зам.-кметът на София по транспорта.

„Получените до момента отзиви от столичани за споделеното трасе са добри. Хората са доволни, че трамваи и автобуси се движат по график в обособеното трасе. Намаляват се и задръстванията в час пик“, обяснява още Барбалов в пост във фейсбук.

Предстои препроектиране на релсовия път като споделено трасе от бул. „Сливница“ по бул. „К. Величков“, бул. „Възкресение“ до бул. „Никола Мушанов“. Така при изпълнение на настилката ще бъде предвидено натоварването от автобусен и релсов градски транспорт и няма да се налагат ремонти след всеки зимен период.
Освен това, вече е възложено на „Столичен електротранспорт“ да направи препроектиране и на трамвайното трасе в тунела „Царица Йоана“ към Люлин. Рехабилитацията на релсовия път там трябва да включва отводняване и геодезия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.