ГЕРБ внася сигнал в прокуратурата за общ бизнес на Елена Йончева и Цветан Василев

Приеха на първо четене промените в Закона за акцизите и данъчните складове Депутатите предлагат акцизът за бездимните цигари да бъде 40% от този на останалите

Красимир Каракачанов: Срещу България се води кампания от фалшиви новини

Водата в Осоговския манастир лекува всички болести Защо Македония трябва да е следващата ви дестинация?

Борисов към Порожанов за чумата: Проявете необходимото съчувствие, човещина и бързо плащайте Аз гледам животни и разбирам какво им е на хората, заяви премиерът

В България се е разхождал най-големият динозавър на планетата Учени са открили кост от Титанозавър край Трън

Транспортен бос въртял незаконна търговия в Слънчака Заловиха 200 000 цигари без бандерол

Йордан Цонев: ДПС няма да подкрепи вдигането на акциза на бездимните цигари

На 47 лв. увеличиха помощта „де минимис“ за фермерите, чиито животни бяха евтаназирани заради чумата

Двама възрастни предадоха на телефонни измамници 40 000 евро

Мирослав Ненков: НЗОК през годините се превърна в административна структура

Време е прокуратурата да се самосезира

Очила срещу прилошаване Технология в помощ на моряци се използва от Citroen

Разследват незаконна сеч на 57 кубика дървесина в Хаинбоаз

ВМРО сигнализира за вандализъм на Централни гробища

Държавата срещу старите автомобили заради по-чист въдух

Единни мерки за намаляването на вредните емисии във въздуха от транспорта поискаха от институциите в ЕС девет европейски столици, сред които и София. Държавата настоява за въвеждането на механизми, които да ограничат вноса на стари коли, достигнали определена възраст, неотговаряща на европейските екостандарти. Причината за това е присъда на България, издадена от ЕС, за превишаването на нормите на замърсяване на въздуха с фини прахови частици, заради която трябва да се вземат спешни мерки. Ако не се справи с този проблем, държавата е заплашена от налагането на сериозни глоби от Европейската комисия.

Автомобилите с двигатели с вътрешно горене у нас са определени за основните виновници за мръсния въздух. Това се дължи най-вече на недостатъчно добрия контрол по време на техническите прегледи, лошата поддръжка и стария автопарк. Според неофициална статистика, 60% от автомобилите в София са на възраст над 15 години, а в останалите общини този процент дори е по-висок. Така се получава, че 2/3 от колите у нас са над 20-годишна възраст. Тенденцията сочи, че този резултат скоро няма да бъде променен, тъй като в България продължават да се регистрират предимно стари дизелови и бензинови автомобили. На този фон, електромобилите в цялата страна са около 400, а хибридните – малко над 3000.

Основните проблеми към момента са, че КАТ няма как да спре от движение старите коли, поради сериозни технически проблеми, тъй като не разполага с достатъчно добра техника, за да анализира газовете на всяка новорегистрирана кола. Няма начин това да се случва и при проверка на пътя, тъй като пътните полицаи нямат информация, какви трябва да са емисиите на конкретния автомобил.

Мерките, които гражданите, могат да предприемат за способстване намаляването на замърсяването на въздуха, са редовни прегледи на колата, употреба на качествено моторно масло, което е определящо и за по-доброто представяне на автомобилите, по-екологични двигатели, и поддържане на автомобила в добра техническа изправност.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.