Четирима души са приети в болница „Св. Анна“ след верижната катастрофа край Пасарел

Мобилен екип помага на хора в риск в най-отдалечените села По европроект ги водят и на разходка по Камчия

26 са потвърдените огнища на птичи грип в страната Засегнати с анад над 1 000 000 пернати

Мъж изгоря при пожар в къщата си В Несебър пламна заведение, затворено от три месеца

Община Варна открива център за хора с тежки увреждания

Водолази ще се гмуркат с ретро-скафандър

Заради опасни скали е спряна теснолинейката до Разлог

Един загинал и 49 пострадали, след като влак дерайлира в Испания заради свлачище

Министър Желязков: Инцидентът с дерайлиралия влак е класически случай на форсмажор

Контрабандист на прекурсори остава окончателно в ареста Холандецът бил съден многократно в Белгия, лежал в затвора за търговия с дрога

Кметът на Шумен: Удовлетворен съм от свършената работа, продължаваме Градоначалникът писа 4 на заместниците, нареди Шумен в Топ-5 на градовете

Център за подкрепа на хора с увреждания ще бъде изграден във Велико Търново

Зелена светлина за производство на канабис в Гърция, 22 милиона евро са първите две инвестиции До края на годината се очаква да бъдат дадени още 14 лиценза

Интерпол отказа да приеме Косово

Кражба на домашна наденица разкриха в Разградско

Държавата срещу старите автомобили заради по-чист въдух

Единни мерки за намаляването на вредните емисии във въздуха от транспорта поискаха от институциите в ЕС девет европейски столици, сред които и София. Държавата настоява за въвеждането на механизми, които да ограничат вноса на стари коли, достигнали определена възраст, неотговаряща на европейските екостандарти. Причината за това е присъда на България, издадена от ЕС, за превишаването на нормите на замърсяване на въздуха с фини прахови частици, заради която трябва да се вземат спешни мерки. Ако не се справи с този проблем, държавата е заплашена от налагането на сериозни глоби от Европейската комисия.

Автомобилите с двигатели с вътрешно горене у нас са определени за основните виновници за мръсния въздух. Това се дължи най-вече на недостатъчно добрия контрол по време на техническите прегледи, лошата поддръжка и стария автопарк. Според неофициална статистика, 60% от автомобилите в София са на възраст над 15 години, а в останалите общини този процент дори е по-висок. Така се получава, че 2/3 от колите у нас са над 20-годишна възраст. Тенденцията сочи, че този резултат скоро няма да бъде променен, тъй като в България продължават да се регистрират предимно стари дизелови и бензинови автомобили. На този фон, електромобилите в цялата страна са около 400, а хибридните – малко над 3000.

Основните проблеми към момента са, че КАТ няма как да спре от движение старите коли, поради сериозни технически проблеми, тъй като не разполага с достатъчно добра техника, за да анализира газовете на всяка новорегистрирана кола. Няма начин това да се случва и при проверка на пътя, тъй като пътните полицаи нямат информация, какви трябва да са емисиите на конкретния автомобил.

Мерките, които гражданите, могат да предприемат за способстване намаляването на замърсяването на въздуха, са редовни прегледи на колата, употреба на качествено моторно масло, което е определящо и за по-доброто представяне на автомобилите, по-екологични двигатели, и поддържане на автомобила в добра техническа изправност.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Относно истинското моторно масло мога да препоръчам онлайн магазина Motornomaslo.bg – продават малко по-скъпо, но всичките масла, които сме поръчвали с приятели са напълно истински, което е рядкост на пазара.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.