Влак удари 13-годишно момиче край гара Кумарица, детето е в болница

Мощна зимна буря удари Северна Япония

47-годишен мъж загина при рязане на дърва край село Теплен

Трима души пострадаха във верижна катастрофа на пътя между Лясковец и Долна Оряховица

Министърът на вътрешните работи свиква работно съвещание във връзка с прогнозите за обилни валежи от сняг и дъжд

Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Какво става, когато гинеколог и зъболекар си разменят професиите?

Шефът на РИОСВ-София: Законът забранява отглеждането в домашни условия на диви котки

21-годишен се барикадира в банка във Флорида и застреля петима души 

АПИ: Пътните настилки в страната са предимно мокри

Коте бедства четвърти ден на 15-метрово дърво в Своге, няма кой да го свали

Камарата на представителите забрани реч на Тръмп, докато не приключи частичната парализа на държавната администрация

Николас Мадуро обяви, че скъсва дипломатически отношения със САЩ

16 области в страната са в грипна епидемия

Еврокомисар Авромопулос: Преспанският договор е „под въпрос“

Държавата срещу старите автомобили заради по-чист въдух

Единни мерки за намаляването на вредните емисии във въздуха от транспорта поискаха от институциите в ЕС девет европейски столици, сред които и София. Държавата настоява за въвеждането на механизми, които да ограничат вноса на стари коли, достигнали определена възраст, неотговаряща на европейските екостандарти. Причината за това е присъда на България, издадена от ЕС, за превишаването на нормите на замърсяване на въздуха с фини прахови частици, заради която трябва да се вземат спешни мерки. Ако не се справи с този проблем, държавата е заплашена от налагането на сериозни глоби от Европейската комисия.

Автомобилите с двигатели с вътрешно горене у нас са определени за основните виновници за мръсния въздух. Това се дължи най-вече на недостатъчно добрия контрол по време на техническите прегледи, лошата поддръжка и стария автопарк. Според неофициална статистика, 60% от автомобилите в София са на възраст над 15 години, а в останалите общини този процент дори е по-висок. Така се получава, че 2/3 от колите у нас са над 20-годишна възраст. Тенденцията сочи, че този резултат скоро няма да бъде променен, тъй като в България продължават да се регистрират предимно стари дизелови и бензинови автомобили. На този фон, електромобилите в цялата страна са около 400, а хибридните – малко над 3000.

Основните проблеми към момента са, че КАТ няма как да спре от движение старите коли, поради сериозни технически проблеми, тъй като не разполага с достатъчно добра техника, за да анализира газовете на всяка новорегистрирана кола. Няма начин това да се случва и при проверка на пътя, тъй като пътните полицаи нямат информация, какви трябва да са емисиите на конкретния автомобил.

Мерките, които гражданите, могат да предприемат за способстване намаляването на замърсяването на въздуха, са редовни прегледи на колата, употреба на качествено моторно масло, което е определящо и за по-доброто представяне на автомобилите, по-екологични двигатели, и поддържане на автомобила в добра техническа изправност.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Относно истинското моторно масло мога да препоръчам онлайн магазина Motornomaslo.bg – продават малко по-скъпо, но всичките масла, които сме поръчвали с приятели са напълно истински, което е рядкост на пазара.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.