Прокурор Иван Гешев за фалшивите инвалидни пенсии: В основата на проблема е невъзможността НОИ да контролира разходваните средствата от ТЕЛК

Ангелкова: Жирардери не е лобирал за втори лифт в Банско

Защо държавата е като фурна?

Родители в паника след смъртта на 5-годишно момченце от грип, спират децата от градина

Илияна Йотова: Ромският въпрос няма да се реши с насилствени мерки и събаряне на къщи

Германия и Франция подписват нов договор за сътрудничество

Започва Световният икономически форум в Давос

Грипна епидемия в Софийска област и във Варна е в сила от днес

Д-р Ангел Кунчев за починалото дете след усложнение от грип: Няма други съпътстващи заболявания, състоянието му не е било подценено

Облачно време днес, в някои райони и с валежи

ЕК предупреждава в доклад България за порочни практики при продажбата на гражданство

Пожар избухна на два кораба в Черно море, 10 души загинаха

Легализиране на проституцията и притежаването на оръжие иска главният прокурор на Украйна

Великомъченик Славиша

На 22 януари 2019 да почерпят

Експерт прогнозира: Професията оператор на кол център ще се трансформира в оператор на робот

Снимка: Pixabay.

Около една трета от телефонните позвънявания в големите компании сега се обработват не от операторите на кол центрове, а от роботи. След още 3 до 5 години техният дял ще нарасне до 80%. Това заяви Сергей Порошин, директор за развитие на бизнес платформи за разработчиците на комуникационни услуги и приложения Voximplant.

Според експерта това не означава, че хората ще останат без работа – ще им се наложи да се преквалифицират от оператори на телефони в оператори на работи или дизайнери на гласов интерфейс. Роботите в момента обработват както входящите обаждания – обикновени консултации, уточняване на статута на поръчителя или сметката, така и изходящи – потвърждаване на доставки, обратна връзка. В редица банки и финансови организации, чиято дейност предполага по-голям обем на комуникация с клиентите, роботите обработват вече 50-60% от обажданията. „Очакваме, че в течение на 3-5 години делът на достъпните за роботизация разговори ще нарасне до 80%. До тогава ще се подобри разпознаването на речта, а пазарът ще бъде готов да прехвърли повече разговори на роботите“, заяви пред РИА „Новости“ Порошин, пише БГНЕС.

Кол центровете за момента не могат напълно да се откажат от операторите на услуги: предстои още сериозно усъвършенстване на речта на роботите, тяхната способност да записват текст, освен това, те трябва да се научат да запомнят смисъла на запитването. Но пазарът ще се движи в това направление, защото роботите струват на бизнеса два-три пъти по-евтино от служителите. Порошин не очаква значителни промени на пазара на труда заради роботизацията на телефонните обаждания. „Текущото разпределение на позвъняванията: 60% може напълно да се автоматизират, други 20% – изискват комбиниран подход: машината може да поеме задачата, но нейните знания са недостатъчни, по тази причина човек трябва да бъде готов да се включи. И накрая, последните 20% от запитванията могат да бъдат отговорени само от жив специалист“, уточни той.

Порошин смята, че професията оператор на кол център с времето ще се трансформира в оператор на робот, който ще подготвя данните, ще преглежда позвъняванията и ще трансформира гласа в текст. „Мисля, че голяма част от операторите на кол центрове ще преминат към тези функции. Второ, операторите могат да се преквалифицират в дизайнери на гласов интерфейс. Тук са по-творческите задачи, свързани със създаването на устройства, машини и сценарий на диалози“, убеден е Порошин.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Аз отдавна повтарям. че работата в кол център не е за човеци. Ако ти крещят всеки ден по телефона, ще откачиш бързо и здравето ти ще отиде по дяволите. След няколко години всеки кол център ще е един изкуствен интелект, свързан с телефоните и един IT-специалист, който ще го поддържа.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.