На 18 юни 2019 да почерпят

Макрон призова за диалог с Иран и призова Техеран към търпение

Българският език е петият по популярност в „дарк нет“

Премиерът Борисов е провел телефонен разговор с генералния секретар на ООН Двамата са обсъдили борбата с климатичните промени и опазването на околната среда

Мъжете съжаляват за пропуснат секс, жените – за случил се

Масов бой пред Съдебната палата в центъра на София

Ядрените сили с по-модерни арсенали Москва разполага с 6500 срещу 6185 за САЩ

Част от черешите в Сливенско остават необрани заради ниски изкупни цени

Френски милиардер купи аукционната къща на Sotheby’s

Най-голям ръст при заемите до 250 хил. лв.

Суперкомпютър като на НАСА догодина в България (обзор) Технологията ще бъде използвана в медицината, фармацевтиката, автомобилната индустрия, строителството, от климатолози, спецслужби и др.

Могерини: Доверието в ЕС ще пострада, ако не започнем преговори с Македония и Албания

Бившият египетски президент Мохамед Морси почина в съда

Деница Златева: Не съм очаквала такава буря заради оставката на Нинова

Няма македонска нация преди 1944 г. Гоце Делчев в писмата си пише, че е българин

ЕК одобрява въвеждането на екотакси за стари камиони и автобуси Мярката е добра, но закъсняла, категорични са в Брюксел

Европейската комисия одобрява въвеждането на продуктова такса (така наречената екотакса -б.а.) за стари товарни автомобили и автобуси в България. Това научи „Труд“ от свои източници в ЕК след среща във вторник в Брюксел. На нея са присъствали експерти от Министерството на околната среда и водите (МОСВ), за да обсъдят с Комисията мерките, които страната ни предприема за повишаване чистотата на въздуха.

Именно заради завишените нива на фини прахови частици в големите български градове ЕК започна наказателна процедура срещу България.

Експертите на Еврокомисията са на мнение, че тази мярка ще доведе до положителен резултат, но не е достатъчна и е твърде закъсняла.

По неясни причини досега у нас не е въвеждана екотакса за най-големите замърсители на пътя – старите камиони и автобуси. Вносителите са били освободени от продуктовата такса, а на практика разходите по рециклирането на тези машини се е плащало от събраните от гражданите екотакси за леки автомобили.

Това са мощни превозни средства с по-големи двигатели с вътрешно горене, които изхвърлят и по-големи количества вредни изгорели газове, които замърсяват въздуха от 7 до 10 пъти повече в сравнение с леките коли. Липсата на екотакса за тези тежкотоварни автомобили допринася за по-голямо търсене и употребата на такива стари товарни и превозни средства, които са по-големи замърсители на въздуха.

През май МОСВ пусна за обществено обсъждане промени в Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса. С цел стимулиране на екологичния транспорт ведомството освободи от екотакса електромобилите и въведе продуктова такса за внос на стари автобуси и товарни автомобили, каквато е и тенденцията в цяла Европа. Това са част от мерките за подобряване на качеството на въздуха, за което България е заплашена от сериозни финансови санкции.

В някои големи европейски градове дори се въвеждат ограничения за движение на стари дизелови автобуси и камиони.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Не само на старите, а и на всички немски

  2. Много интересно!
    Трябват им някакви пари. Затова тръгват да измислят как да ги съберат!
    И решават – ще правим въздуха чист с екотакси!
    И започват да карат хората да плащат големи пари за да „е чист въздуха, който дишаме“!

    ок.
    Ама минават 5 години и въздуха си е пак същия!
    Тогава?
    Ще намаляме ли екотаксата като безмислено начинание?
    Или ще я повишаваме отново?
    И сега като поскъпнат билетите за автобусите заради „екотаксите“ – тогава?
    А като поскъпне транспорта на всички стоки заради „екотаксите“ – тогава?
    И в края на краищата – защо по селата са повече „фините“ прахови частици, когато там няма нито коли, нито тецове? Ами защото селата не са мити откакто са създадени – още от турско! Те кога ще дишат по-чист въздух – когато екотаксите станат на цената на нови коли и нови камиони?

    Просто кажете на хората – трябват ни едни пари и толкова!
    Какво ги лъжете, че ще дишат чист въздух!?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.