Ето кой е заподозреният за атентата в Страсбург Посещавал е радикални ислямистки кръгове

Стрелецът в Страсбург е трябвало да бъде задържан тази сутрин

На 12 декември 2018 да почерпят

Френската прокуратура започва разследване за тероризъм в Страсбург

Още един загинал след стрелбата в Страсбург 7 са тежко ранените, 4 - леко пострадалите

Стрелецът в Страсбург още не е заловен Официална информация от местните власти: ранените са 10

Ваня Стамболова успя, класира се за финала на „Фермата“

Престрелка в близост до коледния базар в Страсбург, има един загинал и трима ранени (ВИДЕО)

Меркел: „Няма възможности“ за промяна на споразумението за Брекзит

Битка за 15 млрд. евро стои зад атаката срещу строителите 1000 машини ще бъдат паркирани на “Цариградско шосе” в София без да пречат на гражданите

Сериозна чистка в „Локо“ (София)

Съдбата на Правителствена решават депутатите Дългът от 33 млн. лв. е от неизплатена надлимитна дейност на болницата

От „Надежда“ в Сливен искат свои съветници, узаконяване на къщите и мечтаят за среща с вътрешния министър

Възрастна жена пропадна в шахта в Пловдив

Будапеща плаши с още антимигрантски кампании

Енио Мориконе – Мелодично могъщество

Гигантът на филмовата музика Енио Мориконе навърши 90 години и продължава да бъде активен участник в артистичния живот на родната си Италия с културно влияние, което се разпростира из целия свят. С повече от 500 филма в професионалната си кариера, гениалният римлянин е един от най-прочутите и уважавани автори на мелодии за големия екран и тъмния салон. А тези дни Мориконе бе забъркан в международен медиен скандал след интервю за немския „Плейбой”.

Първоначално изданието рекламира интервю с Мориконе с негови цитати против режисьора Куентин Тарантино. Според медията той нарекъл Тарантино „кретен”, а филмите му – „боклук”. Мориконе отрече да е казвал подобно нещо и заплаши със съд списанието. Първата реакция на немския „Плейбой” бе защитна – редакторите обявиха, че стоят зад интервюто и дори планират да го пуснат със заглавие, в което Мориконе казва на Тарантино да „го целуне отзад”. Двамата работиха заедно по „Омразната осморка” от 2015-а, за чиято музика Енио бе награден с „Оскар”. Още тогава стана ясно, че сътрудничеството им е било проблематично и наситено с конфликти, но до последно се твърдеше, че са заровили томахавката. И сега това интервю разпали огъня на конфликта с пълна сила. Но преди ден се разбра, че Мориконе в крайна сметка е бил прав. От немския „Плейбой” публикуваха официално извинение, в което твърдят, че след вътрешно разследване е станало ясно, че техен външен автор, отговорен за интервюто, не е спазил елементарни журналистически стандарти. Той бил вкарал в текста цитати на Мориконе извън контекст, от други медии и от миналото, за да сглоби сензационния материал. „Плейбой” дори обявиха, че ще съдят своя автор.

Този скандал набави гориво на развлекателните медии и ресурс за разговори из индустрията, но едва ли ще помрачи грандиозната репутация и кариера на Мориконе. Той е една от най-големите икони на филмовата музика. Най-прочут е с мелодиите си към могъщите спагети-уестърни на Серджо Леоне „За шепа долари”, „За няколко долара повече”, „Добрият, лошият и злият” и „Имало едно време на Запад”. Ала само около 30 заглавия в пребогатата му филмография, чийто обем включва над 500 филма, принадлежат към жанра на каубоите и престрелките. Мориконе работи с Леоне и по неговия последен филм – великия митопоетичен гангстерски епос „Имало едно време в Америка”. За мнозина от неговите фенове именно тук той достига своя връх като композитор и създава някои от най-запомнящите се и грандиозни музикални теми в цялата история на седмото изкуство.

Мориконе е автор на музиката и към филми като „Ново кино „Парадизо” и „Легенда за пианиста” на Джузепе Торнаторе, хорър трилогията „Аnimal” на Дарио Ардженто, „Недосегаемите” и „Мисия до Марс” на Браян Де Палма, „Нещото” на Джон Карпентър”, „Разкриване” на Бари Левинсън, „Мисията” на Роланд Жофе, „Професионалистът”, „Райски дни” и още много, много други заглавия, които са останали в колективното киноманско въображение и със своя изящен и авторитетен съпровод.

Енио Мориконе е роден в Рим преди 90 години. Като малък той изучава тромпет,, композиция и хорова музика и хорово дирижиране в Консерваторията на Национална академия в Санта Сесилия. Той започва да пише музика към филми през 1955 г., но продължава да композира класическа музика. През 1956 г. се жени за Мария Травия. През 1964 г. започва прочутото му сътрудничество с режисьора Серджо Леоне, както и с Бернардо Бертолучи. Преди години той беше и в България, където изнесе епичен концерт и дирижира на живо редица от най-знаковите си филмови теми.

Енио Мориконе е написал някои от най-иконичните и разпознаваеми музикални моменти за последния половин век. Културният пейзаж на Западния свят нямаше да бъде същия без творчеството на този титан.

 

Изненадващ талант за комедии

Повечето хора закономерно свързват Мориконе с музикалния му принос към мачо-класики от света на уестърна, гангстерското кино и хорър класиките. Той е майстор на едновременно на съспенса и на величествените тонове. Но Мориконе е оставил своя отпечатък и върху историята на комедиите с музикални съпроводи към забавни заглавия като „Diciottenni al sole“(1962),“Il Successo“(1963), „I basilischi“(1963), „Slalom“(1965), „Menage all’italiana“(1965), „How I Learned to Love Women“ (1966),„ L’harem“(1967),„A Fine Pair“(1968),„L’Alib“(1969),„Questa specie d’amore“(1972),„Forza „G““(1972) „Fiorina la vacca“(1972) и много други.

 

За него

Създаде легендарни хорър ноти за „Нещото“

Енио е гениален артист и извор на вдъхновение за всеки с отношение към качествената филмова музика. Аз самият обичам да пиша съпроводите за своите филми, но за „Нещото“ Мориконе създаде наистина специален саундтрак и се радвам, че работих с него. Той просто е на друго ниво. И като се замисля, че тогава критиците не харесаха филма, не харесаха музиката и дори се смяташе за творчески провал във всяко едно отношение. А сега е класика. Никога не слушайте критиците. Слушайте Мориконе и неговата музика.

Джон Карпентър, режисьор, сценарист и композитор

 

Италианска икона, евопейски колос

Енио е италианска икона, евопейски колос. Всеки ден милиони хора слушат неговите мелодии и гледат филми, които са съпроводени от неговите ноти. Хора от разнообразни поколения и културни обстоятелства инстинктивно си тананикат композирани от Мориконе мелодии. Не мога дори да се спра на пет или десет любими. Той е създал прекалено много великолепни творби, които ще останат в бъдещето и ще бъдат слушани и преоткривани.

Паоло Сорентино, режисьор, сценарист и продуцент

 

Вдига нивото на всеки филм, за който пише музика

Няколко пъти съм се снимал във филми, които после са били озвучени от могъшата музика на маестро Мориконе и се гордея с това. За „Нещото“ Енио създаде легендарна тема – пропита със съспенс и заплаха, тревожна, брутална и в същото време елегантна и лесно запомняща се. А за „Великолепната осморка“ той най-накрая получи отдавна заслужен „Оскар“. Всички в екипа бяхме толкова щастливи. Мориконе вдига нивото на всеки филм, за който пише музика

Кърт Ръсел, актьор и продуцент

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.