Отложиха парада на Доналд Тръмп

Маскирани опитали да нахлуят в къщата на бившия зам.-министър Бранимир Ботев

Испания отбелязва година от нападенията в Барселона

Ким Чен-ун определи санкциите срещу Пхенян като разбойнически

Ватиканът изпитва срам и тъга заради доклада за сексуален тормоз от свещеници

Американски адмирал в оставка поиска Тръмп да отнеме достъпа му до класифицирана информация

Няколко самолета кацнаха извънредно заради бомбени заплахи

Филмът „Ага“ взе голямата награда на фестивала в Сараево

Родриго Дутерте е склонен да подаде оставка, ако синът на бившия диктатор Маркос го замести

Доклад на Пентагона: Китайската армия се готви за бомбардировки срещу САЩ

Джереми Хънт: Излизането от ЕС ще е грешка, за която ще съжаляваме поколения напред

Рекорден брой съдии са назначени по време на управлението на Доналд Тръмп

Александър Вучич планира да посети Косово на 9 септември

На 17 август 2018 да почерпят

„Лудогорец“ остана сам от родните клубове в Европа

За нашите пътища е подготвен Peugeot 301

Ето една нова кола, подходяща за нашите разбити пътища. Просторна, с голям багажник, подсилена ходова част с по-голям просвет, комфортно возене по лош асфалт и изгодна цена. Заради тези качества универсалният седан Peugeot 301 се търси все повече на българския пазар. Наскоро моделът претърпя обновяване и придоби по-модерен външен вид, по-богато оборудване и по-широка гама двигатели.

Ако с една дума трябва да се опише този автомобил, тя ще бъде – „практичен“ или „разумен“. Защото на цената на малка градска кола купувачът получава универсален седан с място за петима пътници и техния багаж. Peugeot 301 е конструиран като прагматичен модел за държави от Южна и Източна Европа с характерните особености на климата, пътната мрежа и покупателните способности на населението. В тези райони за голяма част от домакинствата важи правилото – една кола в семейството. И тя трябва да става за всичко – за почивка, за всекидневна употреба, за спешни и непланирани пътувания. При това – без да бърка дълбоко в джоба на собственика си.

Peugeot 301 отговаря на тези изисквания, като създава добро впечатление и с приятната си външност. След обновяването моделът потвърждава своята маркова идентичност, като носи характерните белези на останалите автомобили с лъв върху решетката. Френските дизайнери са успели да оформят стилно и елегантно каросерията, което по принцип трудно се получава при седани с голям багажник. Надписът Peugeot краси горния кант на изправената вертикално радиаторна решетка, в чийто център е разположена емблемата. Новите фарове са изработени от три елемента – къси, дълги светлини и мигачи, като подчертават издължения силует на автомобила. В бронята са интегрирани дневни LED светлини, фарове за мъгла и широки въздушни отвори за охлаждане на мотора. Нови са и задните светлини, които веднага се набиват в очи с трите „кърваво“ червени ивици, наподобяващи следи от одраскване с нокти от лъв или друг хищник.

Влизането в пътническата кабина се извършва през широко отварящи се врати. Удобно е и товаренето в огромния багажник. Неговата вместимост от 640 л конкурира успешно възможностите на всяко комби и побира чантите на едно семейство с деца за лятната ваканция. Конструкторите явно знаят, че по нашите географски ширини се взима много багаж при пътуванията до морето, планината и до роднините в друго населено място. И че на задната седалка трябва да има достатъчно място за децата и играчките им. Отпред водачът се настанява в прегледно работно място с някои особености като тези, че бутоните за електрическите прозорци са разположени до скоростния лост (а не на вратите) и че контролерът за настройване на огледалата е върху таблото. Воланът се регулира само по височина, а не и в дълбочина, което обаче лесно може да бъде компенсирано с промяна на позицията на седалката. Това са дребни конструкторски хитрини с цел оптимизиране на производствения процес и калкулиране на по-достъпна цена.

Обновеният Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване и в зависимост от тях разполага с кожен волан, елегантен панел в пиано лак на таблото, 16-инчови алуминиеви джанти в два цвята с ефект „диамант“, ограничител на скоростта и 7-инчов капацитивен цветен дисплей. Този екран дава достъп до голяма част от функциите на автомобила, на навигацията Tom Tom и на камерата за заден ход. Чрез USB порт или Bluetooth водачът може да свърже своя смартфон и да копира менюто му върху дисплея на таблото, след което да работи с него от там. Възможно е ползването на системите Apple CarPlay и Android Auto, както и работата офлайн с навигационни карти от телефона.

Ходовата част е много внимателно проектирана, за да осигури приятно возене върху всякакви настилки. Това проличава ясно на пътища с дупки и неравности, където окачването действа като филтър между купето и повърността. В двигателната гама се появява нов базов бензинов мотор – 1,2 PureTech с три цилиндъра и мощност 82 конски сили, съчетан с 5-степенна предавателна кутия. Той е лек и пестелив (среден разход 4,9 л по заводски данни), тъй като работи с най-нови технологии. Познатият и проверен четирицилиндров агрегат 1,6 VTi с ресурс 115 конски сили също се представя на ниво, като може да бъде свързан и с 6-степенна автоматична трансмисия. Това е една приятна комбинация за водачи, които не обичат да работят със скоростния лост. Само добри думи могат да се кажат за финия дизелов комън-рейл 1,6 HDi с капацитет 100 конски сили. Той изминава 100 км само с 3,9 л гориво (по каталог), като работи тихо и еластично. Всички мотори са надеждни в унисон с концепцията на Peugeot 301 да предлага на купувачите си продукт, на който не само цената, но и поддръжката да бъде изгодна.

Подготвен за жега и мраз

Конструиран специално за пазари като българския, обновеният Peugeot 301 разполага с климатична инсталация с въздуховоди към задните седалки. Системата е със специални настройки за бързо охлаждане и затопляне. В държави със студен климат се предлагат отопляеми седалки и предно стълко. Бутоните за отваряне на резервоара и багажника се намират върху пода на мястото на водача, а при модели с централно заключване бутонът за багажника е на таблото и може да се управлява дистанционно. Електронната архитектура позволява заключване на вратите по време на шофиране при скорост над 10 км/ч.

Калниците са изработени от студоустойчив материал и са прикрепени с 14 болта. Вратите са с двойно уплътнение срещу прах, влага и шум. За външна боя изборът е между седем цвята, от които три нови – два вида сиво и синьо. По същия начин интериорът се предлага в светла или тъмна гама, като има вариант и за полукожена тапицерия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.