Държавният глава Румен Радев с годишен отчет

106 станаха жертвите на новия коронавирус в Китай, броят на заболелите надхвърли 4000

2 000 евро помощ за всяко родено дете в Гърция, днес гласуват законопроекта

Изтребител Су-30 се разби в Алжир

Столичният общинския съвет решава за водата от София към Перник

Потвърден е първи случай на заразен с коронавирус в Германия

САЩ потвърди, че падналият в Афганистан самолет е на американските ВВС

Времето се затопля, температурите достигат 12 градуса

Изтеглете безплатното приложение „Европейски път – Разград“

Мачовете и спортът по телевизията днес, вторник, 28 януари 2020

На 28 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 28.01.2020

Софийският административен съд oтмeни зaбpaнaта на Джoĸ Πoлфpиймaн дa нaпycка Бългapия

Слави Трифонов и Маги Халваджиян се уговориха да пият кафе пред Би Ти Ви

Бившият белгийски крал призна, че има незаконна дъщеря

За нашите пътища е подготвен Peugeot 301

Ето една нова кола, подходяща за нашите разбити пътища. Просторна, с голям багажник, подсилена ходова част с по-голям просвет, комфортно возене по лош асфалт и изгодна цена. Заради тези качества универсалният седан Peugeot 301 се търси все повече на българския пазар. Наскоро моделът претърпя обновяване и придоби по-модерен външен вид, по-богато оборудване и по-широка гама двигатели.

Ако с една дума трябва да се опише този автомобил, тя ще бъде – „практичен“ или „разумен“. Защото на цената на малка градска кола купувачът получава универсален седан с място за петима пътници и техния багаж. Peugeot 301 е конструиран като прагматичен модел за държави от Южна и Източна Европа с характерните особености на климата, пътната мрежа и покупателните способности на населението. В тези райони за голяма част от домакинствата важи правилото – една кола в семейството. И тя трябва да става за всичко – за почивка, за всекидневна употреба, за спешни и непланирани пътувания. При това – без да бърка дълбоко в джоба на собственика си.

Peugeot 301 отговаря на тези изисквания, като създава добро впечатление и с приятната си външност. След обновяването моделът потвърждава своята маркова идентичност, като носи характерните белези на останалите автомобили с лъв върху решетката. Френските дизайнери са успели да оформят стилно и елегантно каросерията, което по принцип трудно се получава при седани с голям багажник. Надписът Peugeot краси горния кант на изправената вертикално радиаторна решетка, в чийто център е разположена емблемата. Новите фарове са изработени от три елемента – къси, дълги светлини и мигачи, като подчертават издължения силует на автомобила. В бронята са интегрирани дневни LED светлини, фарове за мъгла и широки въздушни отвори за охлаждане на мотора. Нови са и задните светлини, които веднага се набиват в очи с трите „кърваво“ червени ивици, наподобяващи следи от одраскване с нокти от лъв или друг хищник.

Влизането в пътническата кабина се извършва през широко отварящи се врати. Удобно е и товаренето в огромния багажник. Неговата вместимост от 640 л конкурира успешно възможностите на всяко комби и побира чантите на едно семейство с деца за лятната ваканция. Конструкторите явно знаят, че по нашите географски ширини се взима много багаж при пътуванията до морето, планината и до роднините в друго населено място. И че на задната седалка трябва да има достатъчно място за децата и играчките им. Отпред водачът се настанява в прегледно работно място с някои особености като тези, че бутоните за електрическите прозорци са разположени до скоростния лост (а не на вратите) и че контролерът за настройване на огледалата е върху таблото. Воланът се регулира само по височина, а не и в дълбочина, което обаче лесно може да бъде компенсирано с промяна на позицията на седалката. Това са дребни конструкторски хитрини с цел оптимизиране на производствения процес и калкулиране на по-достъпна цена.

Обновеният Peugeot 301 се предлага в три нива на оборудване и в зависимост от тях разполага с кожен волан, елегантен панел в пиано лак на таблото, 16-инчови алуминиеви джанти в два цвята с ефект „диамант“, ограничител на скоростта и 7-инчов капацитивен цветен дисплей. Този екран дава достъп до голяма част от функциите на автомобила, на навигацията Tom Tom и на камерата за заден ход. Чрез USB порт или Bluetooth водачът може да свърже своя смартфон и да копира менюто му върху дисплея на таблото, след което да работи с него от там. Възможно е ползването на системите Apple CarPlay и Android Auto, както и работата офлайн с навигационни карти от телефона.

Ходовата част е много внимателно проектирана, за да осигури приятно возене върху всякакви настилки. Това проличава ясно на пътища с дупки и неравности, където окачването действа като филтър между купето и повърността. В двигателната гама се появява нов базов бензинов мотор – 1,2 PureTech с три цилиндъра и мощност 82 конски сили, съчетан с 5-степенна предавателна кутия. Той е лек и пестелив (среден разход 4,9 л по заводски данни), тъй като работи с най-нови технологии. Познатият и проверен четирицилиндров агрегат 1,6 VTi с ресурс 115 конски сили също се представя на ниво, като може да бъде свързан и с 6-степенна автоматична трансмисия. Това е една приятна комбинация за водачи, които не обичат да работят със скоростния лост. Само добри думи могат да се кажат за финия дизелов комън-рейл 1,6 HDi с капацитет 100 конски сили. Той изминава 100 км само с 3,9 л гориво (по каталог), като работи тихо и еластично. Всички мотори са надеждни в унисон с концепцията на Peugeot 301 да предлага на купувачите си продукт, на който не само цената, но и поддръжката да бъде изгодна.

Подготвен за жега и мраз

Конструиран специално за пазари като българския, обновеният Peugeot 301 разполага с климатична инсталация с въздуховоди към задните седалки. Системата е със специални настройки за бързо охлаждане и затопляне. В държави със студен климат се предлагат отопляеми седалки и предно стълко. Бутоните за отваряне на резервоара и багажника се намират върху пода на мястото на водача, а при модели с централно заключване бутонът за багажника е на таблото и може да се управлява дистанционно. Електронната архитектура позволява заключване на вратите по време на шофиране при скорост над 10 км/ч.

Калниците са изработени от студоустойчив материал и са прикрепени с 14 болта. Вратите са с двойно уплътнение срещу прах, влага и шум. За външна боя изборът е между седем цвята, от които три нови – два вида сиво и синьо. По същия начин интериорът се предлага в светла или тъмна гама, като има вариант и за полукожена тапицерия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.