На 14 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 14.11.2019

Полски екстремисти готвели атаки срещу мюсюлмани Задържани са двама от групировката във Варшава и Шчечин

Унгария прие ЕС да я глоби с 1,5 млрд. евро Сумата е 10% от всички съмнителни разходи

Холандия намалява до 100 км/ч скоростта на магистралите Решението ще влезе в сила от 2020 г.

165 лева повече за две трети от учителите Вдигат лекторските часове със 17-18%

Ердоган пристигна в Белия дом

Край на схемата с фиктивни строежи (Обзор) Премахваме законовите вратички, позволяващи да се продават жилища в постройки, които не покриват изискванията

Амортизация на апартамент, отдаван под наем

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 14 ноември 2019

Екатерина Захариева представи възможностите за бизнес с България пред правителството на Намибия

Банков шеф обра трезора и избяга

Предлагат по-висок акциз за цигарите Автоматите на самообслужване без касови бележки

Слагат БДС на ръжения и пълнозърнестия хляб

Един лев за преглед при джипито да плащат децата Предлагат повишаване на цените на 220 клинични пътеки

Зелени мошеници продължават да бойкотират АМ „Струма“

Провокаторите са се самоопределили като единствената екологична общност в България

 

АМ „Струма“ е важен транспортен коридор както за страната, така и за ЕС. За съжаление около нейното изграждане в района на Кресненското дефиле съзнателно се нагнетява огромно напрежение, което отне много време и обществена енергия.

Провокаторите са няколко лица, самоопределили се като единствената екологична общност в България, наречена “зелени”, които се занимават с опазване на природата единствено в лична полза. Става въпрос за представителите на т.нар. коалиция „За да остане природа в България” и нейния клонинг „Да спасим Кресненското дефиле“. Твърдя, че заради клеветническата им кампания се забавя строителството на автомагистралата в района на Кресненското дефиле. Пътят през дефилето продължава да е един от най-опасните участъци у нас, където в катастрофи загиват много хора.

За да се спрат спекулациите около изграждането на отсечката през дефилето, както и осигуряване на максимална степен на прозрачност и информираност за цялостното развитие и приключване на проекта, със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството се назначи нов състав на междуведомствения Комитет за наблюдение на изграждането на автомагистрала „Струма“.

Комитетът има само наблюдаваща функция. В състава са включени водещи експерти от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на финансите, Министерството на транспорта, Министерството на околната среда и водите, Агенция „Пътна инфраструктура“, областния управител на област Благоевград, кметовете на общини, през чиято територия е планирано да премине магистралата. Има учени от БАН, Камарата на строителите в България, Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Българската браншова асоциация “Пътна безопасност“, асоциация “Прозрачност без граници”, Форум за балкански транспорт и инфраструктура, Български ловно-рибарски съюз, ФПБ.

Отсечката на магистралата, преминаваща през Кресненското дефиле, известна като лот 3.2, е последният и най-спорен участък. Предлаганите и разглеждани варианти през годините са десетки, като след 2010 г. основните коментирани възможности са тунел, дълъг 15 км, или алтернативен като комбинация от няколко къси тунела и виадукти. След много дискусии вариантът с дълъг тунел окончателно отпадна.

Остана единствено алтернативният с къси тунели и виадукти. Въпреки това продължава писането на донос след донос до Постоянния комитет по наблюдение към Бернската конвенция, подкрепяни и с измислени аргументи и откровени лъжи за дългия тунел. В своите доноси те клеветят и злепоставят не само българското правителство, но и представителите на Генерална дирекция “Околна среда” на Европейската комисия. Основната им цел е да се спре финансирането на проекта със средства от ЕС, както и задвижване на наказателна процедура срещу страната ни. Казано по друг начин, това е национално предателство. По всичко личи, че се обслужват чужди интереси. Явно за авторите на клеветническата кампания шумоленето на финикийските знаци е по-важно от защитата на националните интереси.

Що се отнася до ролята на Бернската конвенция, на хората трябва да е ясно, че на среща, проведена на 14 януари т.г. в София, представителят на Генерална дирекция “Околна среда” г-н Жорж Кремлис каза: “Не е Бернската конвенция тази, която трябва да реши как да се реализира проектът. Зависи от компетентните органи да вземат решение. Не надценявайте Бернската конвенция, правото на ЕС е по-важно.” За сведение ЕС се произнесе, че решението зависи единствено от българското правителство.

Специалистите предлагат няколко идейни проекта. След редица консултации с експерти по пътно строителство и екология се прие като най-подходящ вариант с преминаване на трасето с едната посока на движение извън дефилето.

Предвижда се трасето да бъде изнесено на изток до включване в отсечката Кресна – Сандански. Другото трасе с посока на движение към Гърция ще се разгъне върху сега съществуващия път с минимални корекции. Окончателният вариант на прединвестиционните проучвания се подготвя в момента и ще бъде разгледан на следващото заседание към края на месеца. Въпреки това „зелените“ предприеха друга тактика за саботиране строителството на магистралата, предлагайки и двете трасета на движение да се изнесат извън дефилето, а сега съществуващият път през него да се затвори с цел подобряване популацията на крастави жаби, прилепи, гущери и какви ли не още твари.

Ако това безумно предложение се приеме, целият район ще се обезлюди. Явно нахалството и цинизмът на тези персони е безгранично и лично на мен ми идва в повече. Затова ще предложа някое от следващите заседания на комитета да се проведе в Кресна. Убеден съм, че ако любимците на олигархичния кръг „Капитал“ се появят, ще бъдат подгонени от живущите от региона с камъни и бухалки.

Почти съм сигурен, че „зелените“ са в дъното и на абстрактния проект за осъвместяване на нова скоростна жп линия и автомагистрала, съчетани с велосипедна алея от 333 км, на мястото на сегашната жп линия, преминаваща през дефилето. Няма да се изненадам, ако се предложи и колоездачното рали Тур дьо Франс да се премести в България като рали “Кресненско дефиле”.

 

*Авторът е член на Комитета за наблюдение на изграждането на автомагистрала „Струма“ и председател на ПК „Екогласност“.

 

10-1

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (16)

  1. „Зелени мошеници продължават да бойкотират АМ „Струма“ А бойко мършата и аверите му продължават да крадат от АМ Струма, защото в Германия строят км магистрала за 2.5 млн. евро, а нашите крадци за почти 6 млн. евро за километър.

  2. Зелените гадове искат да им пуснат някое проектче, за да не се спира строенето на магистралата и да губим пари… Техните схеми ги знаем.

  3. „Основната им цел е да се спре финансирането на проекта със средства от ЕС, както и задвижване на наказателна процедура срещу страната ни. Казано по друг начин, това е национално предателство. По всичко личи, че се обслужват чужди интереси. Явно за авторите на клеветническата кампания шумоленето на финикийските знаци е по-важно от защитата на националните интереси.“ Точно казано.За пари продават майка си и баща си. 500 години робство са им малко.Кретенизъм! За национално предателство хората на запад разстрелват.

  4. Пълни глупости! Още в края на 90-те години Европейската комисия решава, че ще финансира с европейски средства магистрала „Струма“, ако в Кресненското дефиле има тунел.

    Строителното лоби в България се издържа само от европейски проекти, но няма опит да построи дълъг тунел през Кресненското дефиле. Затова изкарва от 9 кладенеца вода и уж еколозите са виновни, само и само да се направи това, което строителите на пътища искат – поредица от виадукти и къси тунели.

    1. А ти знаеш ли колко струва подобен тунел на фона на Българския бюджет и ,че всички пари които отпуска „Европейския съюз “ ще отидат само за 1 тунел или просто си говориш?България не е толкова силна икономика ,например като Китай да изпълнява мегастроежи !

  5. А нима с изнасянето на трасето на изток през планинските села в полите на Пирин планина не засяга околната среда и запазването на змиите и смоците в Кресненското дефиле са по-важни???
    Мисля че цветът на „зелените“ изобщо не е такъв!!!

  6. И на Тома Белев му се режат лентички май 😀

  7. Айде слагай ските и се спускай, зелен манипулатор!

  8. Не знам вече дали ще я дочакам тази магистрала. Всеки ден има новина как зелената мафия извива нечии ръце, защото са им платили. Безсрамници!

  9. Тези долни боклуци отдавна трябваше да са по затворите и мангалите да им порят зелените задници!

    1. Парите, които държавата дава под натиска на „зелените“ за отглеждането на един лалугер са колкото издръжката на 20 пенсионера годишно! Истинските екозащитници в България са възмутени до дъното на душата си от действията на т. нар. “Зелени” на Иво Прокопиев и Тома Белев, които използват целия си арсенал от неправителствени организации и медии с цел да присвоят част от европейските средства!

  10. Нагли създания са тези еколози. Единственото, което искат е да им ссе дадат едни милиони и на тях. За това се блокира по всякакъв начин строителството на магистралата. Сега ни заплашва и загуба на 1 млрд. евро, заради необоснованото забавяне на строителството на магистралата. Накрая тия пари ще излязат от нашия джоб. Зелените се възползват именно от това, за да блокират проекта. Или държавата и всички ние губим или по-скоро задлъжняваме с 1 млрд или те получават едни 50-60 млн. лв. да си броят прегазените катерички. Нагли същества.

  11. Аз ако бях на мястото на прокуратурата, щях да ги подгоня тия измислени еколози. Най-малко за пропуснати ползи. Колкото повече се бави магистралата, толкова по-големи ще са загубите за всички от транспорт и туризъм.

  12. Добре дошли в България: държавата на зелените мошеници! По цял свят имат еколози, у нас еколозите си имат държава, която изпълнява всички техни прищевки!

  13. Защо като са зелени, не се погрижат за измиращите борове на Витоша? Нали тоя Белев беше толкова години директор на парк Витоша. Прав е г-н Емил Георгиев- за тези „зелени“ прокопиеви рупори, човешкия живот и стотиците жертви на ПТП в дефилето не са важни! Не е ли възможно за бойкотиране на жизнено важни за страната обекти и за компроментиране на България да им бъде потърсена съдебна отговорност от държавата или от гражданска организация?!

  14. Не мога да повярвам на наглостта на тази шайка изнудвачи. Въпреки, че вече има официално решение да не се строи дълъг тунел и то е взето след проведените дискусии на толкова експерти, учени и професионалисти тези хора пак искат да налагат да стане на тяхното и се чудят вече какви лъжи да измислят. Съвсем наскоро за малко двама от тях да загубят живота си в опит да съберат данни за големия брой прегазени животни по въпросната отсечка. Разбира се така събраните от тях данни никой не може да провери и докаже и щяха да бъдат използвани в поредния опит за бойкотиране на вече одобрения проект.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.