Румен Петков: ПП АБВ ще сезира и „Морска администрация“ за казуса с нефтонаходището на Галата

България и страните от Вишеградската група с обща позиция в защита на фермерите срещу търговците

В 7 от резервоарите на „Мопанг“ има близо 300 литра гориво Източването ще започне в края на август

КАТ установи близо 4700 нарушения по пътищата за ден, взе над 80 книжки (ВИДЕО)

Постоянен арест за спасител от басейн, обвинен в блудство с деца

Зърнокомбайн изгоря напълно при пожар в Обединение Разследват причините за огъня

Борисов: Не съм доволен от шефката на регистъра, ще има промени до дни

Задържаха голямо количество амфетамини при спецакция в Разград, двама са в ареста

Задържаха мъж, заподозрян за убийство на 38-годишен в столичния квартал „Орландовци“

Кола блъсна 62-годишна жена на пешеходна пътека в Търново

Двубоят Димитров – Джокович от Синсинати пряко по MAX Sport 1 и на Live.A1.bg довечера след 23:00 часа

Турската лира поевтиня под 6 лири за долар

Измерват качеството на въздуха заради сигнали за остра миризма в части на София

Богатите гинат по-скъпо в катастрофи В момента съдиите присъждат еднакви суми за обезщетение на всеки наследник

Водолаз е леко пострадал при издирването на децата във Варна

Изложба на Христо и Кирил Харалампиеви „Контрасти“ на 2 поколения творци

Баща и син творци: пластика на Христо и живописно платно на Кирил.

В разговор с Христо Харалампиев по повод поколенията и родовата приемственост той ми каза: „Ако децата в едно семейство не са запознати с изкуството, те си остават еднопластово развити“.

Разликата между Христо Харалампиев (1953) и сина му Кирил (1981) е близо 30 години. В нашето динамично време това се равнява на три поколения. Какво е това, което ги свързва и разграничава?

Спомням си първите стъпки на Христо след Академията в края на 70-те години, когато още чиракуваше в ателието на Валентин Старчев, бързото му освобождаване от академичното щудиране и изработването на свой стил през годините, разпознаваем и оригинален. В ниския релеф Христо определено си извоюва приоритетно място. Той бе този, който въведе и утвърди у нас, равноправно с останалите жанрове в изкуството, пластичните възможности на ниския релеф.

Когато видях плътните, наситени цветово платна на Кирил Харалампиев и тези в духа на лиричната абстракция, си помислих, че синът е избрал това поприще в изкуството, за да се разграничи от баща си. Но внимателен поглед и кратък разговор бе достатъчен, за да се убедя, че това е по-скоро въпрос на вътрешен, чисто негов избор. Съпоставката „баща – син“ показва от една страна континуитет в продължението на артистичното поприще на фамилията Харалампиеви, при запазване на всеки от тях на параметрите на собствената творческа свобода.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.