5 хитри начина да свалите „празничното“ тегло Без строги режими и изтощителни тренировки

Мъж се е самозапалил в колата си по пътя над Асенова крепост

Д-р Ива Иванова – успешен лекар в света на табутата Арабските жени полагат огромни грижи за външния си вид още от съвсем млади, твърди дерматоложката

БФС поиска безсрочен лиценз от спортното министерство

Лили Иванова тръгва на турне през април

ООН: Всяка чужда намеса в Либия трябва да бъде прекратена

Брак за чаша вода и мръсни чорапи “Кътка и Вътко Тръткови”- новите онлайн семейства

Хванаха италиански боклук на пристанището в Бургас, прокуратурата разследва

Пламнал вентилатор в болницата в Горна Оряховица вдигна на крак огнеборци

Емил Димитров: ТЕЦ „Бобов дол“ няма да работи, докато не лицензира инсталациите си

Затвориха хематологията в УМБАЛ-Бургас, няма специалисти

Любимите рецепти на Цвети Радойчева

Фандъкова: Няма превишение на фините прахови частици в столицата в момента

„Софийска вода“: Няма да има проблеми в столицата заради водоснабдяването на Перник

Ердоган: Халифа Хафтар не бива да управлява Либия, това е историческа грешка

Изцяло новата Мазда 3 вече е в България Японска философия в дизайна, космически технологии в купето

Вплетохме във философия на дизайна специфично японски вид красота – стил, култивиран още от древни времена. Чрез тази философия ние вярваме, че Mazda може да помогне на човечеството и света да изпълнят своя потенциал, казва главният дизайнер на автомобилния гигант Икуо Маеда. И е така. Това е така известният “Кодо” дизайн, който от компанията определят като “Душа в движение”.

С тази дълбочина на японската философия, гарнирана с космически технологии, японската компания лансира изцяло обновената Mazda 3.

За инженерите на Мазда създаването за спортен, практичен и забавен за управление автомобил просто не е достатъчно. Те искаха да провокират усещането за живот и тръпка още с отварянето на вратата. За изграждането на ново усещане на свързаност между шофьора и автомобила централната конзола светва пулсирайки в момента, в който влезете в автомобила.

Когато натиснете СТАРТ бутона, страничното осветление също се активира, докато активния HUD дисплей се издига, за да ви поздрави. Всичко в кокпита на Mazda 3 е изцяло ново, вълнуващо и живо като в същото време провокира усещане за жива връзка с автомобила.

Всъщност в началото на всеки тестдрайв един неопитен с новите технологии шофьор се нуждае от доста сериозни инструкции иначе изненадите следват една след друга.

Ако тръгнем от технологичния арсенал в купето, трябва да започнем с управлението. Системи, които можем да видим единствено в най-високия клас автомобили, вече са тук.

Двигателите, с които са въоръжени новите мазди, са три варианта на познатите атмосферни агрегати Skyactive G – 2 и 2,5 литрови бензинови и 1,8 дизелов агрегат. Те са абсолютно достатъчни, за да се усети спортния, характер на новата тройка. В спортния режим автомобилът се държи на пътя доста пъргаво, дори и в най-слабия от трите варианта. Съществува и опция да се поръча и модел с четири задвижващи колела.

Новост в Mazda 3 е системата за предупреждение за трафик отпред, ляво и дясно, като по този начин улеснява водачите в напрегната ситуация в стил “Петте кьошета” без светофар.

Едно от важните въведения в средния клас на компанията е системата против заспиване. Камера следи лицето на водача, а компютърът го опознава по начин на поведение, премигвания. Ако случайно човекът зад кормилото задреме, автомобилът издава звуци, воланът вибрира и се предполага, че ще го върне към будното състояние.

Нова е и системата за контрол на пътя – Cruising & Traffic Support (CTS). Тя се намесва, когато шофьорът е безсилен. Системата следи и извивките на пътя, като по доста надежден начин връща автомобила в лентата, ако започне да излиза от нея, без подаден мигач, например или отнема от газта, ако автомобилът се приближи прекалено близо и с голяма скорост към предното превозно средство.

Външният дизайн е по-агресивен. Новото поколение Mazda 3 се предлага в два варианта – хечбек и седан. Седанът е доста търсен на руския и китайския пазар. Хечбекът всъщност е доста непопулярен в Поднебесната империя, пак поради философски причини.

От гледна точка на сигурността може да се отбележи, че калниците и предният капак абсорбират енергията при удар с пешеходец, за да може да бъде посещението при травматолог (недай си боже) само за консултация. В същото време система предупреждава и звуково и чрез вибрация на волана, когато на пътя има колоездач или пешеходец – отпред и встрани.

 

Девет високоговорителя забавляват пасажерите

Новата Mazda 3 е въоръжена с аудио система като в модерно кино. Тя разполага с HiFi аудиосистема BOSE Sound System с цифров усилвател и 9 високоговорителя. Флагманът на японския концерн е въвел и три други системи, които обикновено се намират в много по-висок клас автомобили. AudioPilot 2 е система, която компенсирана шума, Centerpoint 2 (система подобряваща усещането за звука) и SurroundStage (система подобряваща surround ефекта).

Съвременните мобилни технологии и свързаност също присъстват в Mazda 3. Mazda connect е интернет Infotainment система, базирана на Cloud платформата на AhaTM. Системата lи предлага достъп до над 40 хил. станции с радио и музика, аудио книги, facebook, twitter и други. Свързаността позволява да се получават електронни писма, информация за времето и трафика в реално време.

 

Вторият ред е изключително просторен

Един от най-важните елементи в новия дизайн на автомобила е пространството на пасажерите от втория ред. Компанията не само не е намалила простора, но в действителност са съумели да го направят по-голям от всякога. Това е постигнато като задните седалки са изтеглени към центъра на кабината. По този начин е осигурено повече място над главите на пасажерите. В същото време вече има много по-добра видимост към кокпита и пътя, защото вторият ред е вдигнат по-високо. Наклонът на облегалките на предните седалки е променен, като така се освобождава повече място за краката.

 

Седеминчовият дисплей дава свобода

Най-технологичната Мазда е оборудвана с най-напредничивия кокпит. Цялата функционалност в интериора е на върха на пръстите ви. Благодарение на командния бутон вие контролирате аудио и навигационните функции, виждайки всичко удобно на 7 инчовия цветен тъчскрийн дисплей. Можете да ползвате цялата инфотейнмънт система, без да отделяте поглед от пътя. Новото поколение аудио система на Bose, Centerpoint 2 Surround Sound ви дава възможността да слушате интернет радио, собствени MP3 селекции и невероятно съраунд качество. Управлението може да става както от волана, така и от тъчскрийна.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.