Изцяло новата Мазда 3 вече е в България

Японска философия в дизайна, космически технологии в купето

Вплетохме във философия на дизайна специфично японски вид красота - стил, култивиран още от древни времена. Чрез тази философия ние вярваме, че Mazda може да помогне на човечеството и света да изпълнят своя потенциал, казва главният дизайнер на автомобилния гигант Икуо Маеда. И е така. Това е така известният “Кодо” дизайн, който от компанията определят като “Душа в движение”.

С тази дълбочина на японската философия, гарнирана с космически технологии, японската компания лансира изцяло обновената Mazda 3.

За инженерите на Мазда създаването за спортен, практичен и забавен за управление автомобил просто не е достатъчно. Те искаха да провокират усещането за живот и тръпка още с отварянето на вратата. За изграждането на ново усещане на свързаност между шофьора и автомобила централната конзола светва пулсирайки в момента, в който влезете в автомобила.

Когато натиснете СТАРТ бутона, страничното осветление също се активира, докато активния HUD дисплей се издига, за да ви поздрави. Всичко в кокпита на Mazda 3 е изцяло ново, вълнуващо и живо като в същото време провокира усещане за жива връзка с автомобила.

Всъщност в началото на всеки тестдрайв един неопитен с новите технологии шофьор се нуждае от доста сериозни инструкции иначе изненадите следват една след друга.

Ако тръгнем от технологичния арсенал в купето, трябва да започнем с управлението. Системи, които можем да видим единствено в най-високия клас автомобили, вече са тук.

Двигателите, с които са въоръжени новите мазди, са три варианта на познатите атмосферни агрегати Skyactive G – 2 и 2,5 литрови бензинови и 1,8 дизелов агрегат. Те са абсолютно достатъчни, за да се усети спортния, характер на новата тройка. В спортния режим автомобилът се държи на пътя доста пъргаво, дори и в най-слабия от трите варианта. Съществува и опция да се поръча и модел с четири задвижващи колела.

Новост в Mazda 3 е системата за предупреждение за трафик отпред, ляво и дясно, като по този начин улеснява водачите в напрегната ситуация в стил “Петте кьошета” без светофар.

Едно от важните въведения в средния клас на компанията е системата против заспиване. Камера следи лицето на водача, а компютърът го опознава по начин на поведение, премигвания. Ако случайно човекът зад кормилото задреме, автомобилът издава звуци, воланът вибрира и се предполага, че ще го върне към будното състояние.

Нова е и системата за контрол на пътя - Cruising & Traffic Support (CTS). Тя се намесва, когато шофьорът е безсилен. Системата следи и извивките на пътя, като по доста надежден начин връща автомобила в лентата, ако започне да излиза от нея, без подаден мигач, например или отнема от газта, ако автомобилът се приближи прекалено близо и с голяма скорост към предното превозно средство.

Външният дизайн е по-агресивен. Новото поколение Mazda 3 се предлага в два варианта – хечбек и седан. Седанът е доста търсен на руския и китайския пазар. Хечбекът всъщност е доста непопулярен в Поднебесната империя, пак поради философски причини.

От гледна точка на сигурността може да се отбележи, че калниците и предният капак абсорбират енергията при удар с пешеходец, за да може да бъде посещението при травматолог (недай си боже) само за консултация. В същото време система предупреждава и звуково и чрез вибрация на волана, когато на пътя има колоездач или пешеходец – отпред и встрани.

 

Девет високоговорителя забавляват пасажерите

Новата Mazda 3 е въоръжена с аудио система като в модерно кино. Тя разполага с HiFi аудиосистема BOSE Sound System с цифров усилвател и 9 високоговорителя. Флагманът на японския концерн е въвел и три други системи, които обикновено се намират в много по-висок клас автомобили. AudioPilot 2 е система, която компенсирана шума, Centerpoint 2 (система подобряваща усещането за звука) и SurroundStage (система подобряваща surround ефекта).

Съвременните мобилни технологии и свързаност също присъстват в Mazda 3. Mazda connect е интернет Infotainment система, базирана на Cloud платформата на AhaTM. Системата lи предлага достъп до над 40 хил. станции с радио и музика, аудио книги, facebook, twitter и други. Свързаността позволява да се получават електронни писма, информация за времето и трафика в реално време.

 

Вторият ред е изключително просторен

Един от най-важните елементи в новия дизайн на автомобила е пространството на пасажерите от втория ред. Компанията не само не е намалила простора, но в действителност са съумели да го направят по-голям от всякога. Това е постигнато като задните седалки са изтеглени към центъра на кабината. По този начин е осигурено повече място над главите на пасажерите. В същото време вече има много по-добра видимост към кокпита и пътя, защото вторият ред е вдигнат по-високо. Наклонът на облегалките на предните седалки е променен, като така се освобождава повече място за краката.

 

Седеминчовият дисплей дава свобода

Най-технологичната Мазда е оборудвана с най-напредничивия кокпит. Цялата функционалност в интериора е на върха на пръстите ви. Благодарение на командния бутон вие контролирате аудио и навигационните функции, виждайки всичко удобно на 7 инчовия цветен тъчскрийн дисплей. Можете да ползвате цялата инфотейнмънт система, без да отделяте поглед от пътя. Новото поколение аудио система на Bose, Centerpoint 2 Surround Sound ви дава възможността да слушате интернет радио, собствени MP3 селекции и невероятно съраунд качество. Управлението може да става както от волана, така и от тъчскрийна.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили