Над 3 000 шуменци на празнично шествие Кметът Любомир Христов поздрави съгражданите си

Юнкер: Истината е, че Гърция влезе в еврозоната с фалшива статистика

Българска парламентарна делегация e на аудиенция при папа Франциск

Учителката Красимира Бакалова получи наградата на името на Аргира Жечкова

Министър Красимир Вълчев: Азбуката, езикът и книжовността са спойката и опората на националната ни идентичност

Тереза Мей обяви, че ще подаде оставка на 7 юни

Фестивалът „Софийски музикални седмици“ представя уникалния културен живот на София

Половин век от първата си лекция отпразнуваха в същата аудитория възпитаници на Стопанска академия Участниците в срещата учредиха нов алумни клуб с името „НОУД ’73”

Йорданка Фандъкова: Невежеството ражда страх, а страхът – омраза и конфликти

Генералният директор на ЮНЕСКО Одри Азуле: Честит празник и да живее България!

Президентът Радев: Българската писменост е наш щит

Най-бързите нокаути на профиринга

Риболовен турнир ще зарадва великотърновските деца

Вечната и святата… и… Навършиха се 28 г. от смъртта на Елисавета Багряна

Инвеститорите доволни от ниските данъци и заплати България става 12-та в света по производство на коли, ако “Фолксваген” направи завод

Германските инвестиции в България са концентрирани предимно в София област, Русе и Варна.

Намирането на кадри е проблем

Германските фирми, които са инвестирали в България, най-много са доволни от нашето данъчно законодателство в сравнение с налозите в другите страни от Централна и Източна Европа. Това показва анкета на Германо-българската търговско-индистриална камара. Страната ни привлича инвестиции от Германия и с евтината работна ръка, въпреки че голяма част от германските компании плащат над средната за страната заплата на служителите си. И при тях, както и при българските компании, на дневен ред стои проблемът с намирането на висококвалифицирани кадри.

Точно този проблем у нас дава предимство на съседката ни Турция в надпреварата къде да бъде изграден нов завод на “Фолксваген” в Източна Европа. Заради ръста на безработицата в Турция там могат да се намерят достатъчно добре обучени хора за работа в завода.

Ако “Фолксваген” вземе решение да вложи 1,3 млрд. евро в завод за цели коли у нас, ще сме 12-ти в света по производство в автомобили. Решението не е политическо, а зависи изцяло от концерна. Все още не се знае дали компанията ще избере Турция или България, коментираха от Германо-българската търговско-индистриална камара. Плановете на компанията са новият й заводът в Източна Европа да произвежда предимно автомобили “Шкода” и “Сеат”, като броят им да бъде около 350 хил. годишно.

През 2018 г. сме отбелязали нов рекорд в стокообмена с Германия, който нараства с 10% до 8,2 млрд. евро. България е изнесла с 12,3% повече стоки за Германия, докато вносът е нараснал с 8%. Това прави Германия търговски партньор номер едно на страната ни.

6,5 млрд. лв. са германските преки инвестиции в България, според Института за пазарна икономика. 94% от тях са в три сектора – промишленост, търговия и финансови услуги. Германските инвестиции в България са концентрирани предимно в София област, Русе и Варна, но присъстват в 16 области в страната.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.