Йорданка Фандъкова: Към момента проверка показва, че на депо има около 7200 т павета на площадките на „Софинвест”

Проверката показва, че на депо има около 7200 тона павета на площадките на „Софинвест”. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова пред "Нова тв".

В момента тече проверка и се очаква тя да приключи в следващите дни. Резултатите от нея ще бъдат обявени и, ако е необходимо, изпратени и приложени към проверката на прокуратурата, обясни кметът.

„Вече имам информация от предварителните доклади. Странно е избраното време за сезиране на прокуратурата, защото питането ми беше отправено още миналата година . Общинското дружество „Софинвест” има задачата да съхранява паветата, които се демонтират от част от улиците”, обясни тя.

Фандъкова уточни, че при проверка на общината от 2013 година е установено, че има разминаване в мерните единици, в които се съхраняват паветата. Тогава е дадена препоръка на дружеството и в момента всички количества се измерват в килограми.

Кметът на София коментира и ремонта на ул. „Граф Игнатиев”, заради който заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев подаде оставка и се разследва от прокуратурата.

„Г-н Крусев не е подменял подложките. Той е възложител. Като такъв той носи точно и ясно своята отговорност, това го осъзнава и всъщност оставката му беше част от тези действия, които, според мен, бяха абсолютно правилни. Трябва да е ясно всеки какво е свършил по редицата, защото, ако има някой, който е заигравал с доставчици, съм сигурна, че това в хода на проверката ще стане ясно. Смяната на подложката се е наложила след твърдение на водещи експерти от Столичния електротранспорт, че заложената като краен проект от проектанта подложка не е подходяща за нуждите на трамвайните линии. Обществената поръчка е едно, а процедурите по проектиране и по ЗУТ са друго”, коментира Фандъкова.

По думите й монтираните подложки на ул. „Граф Игнатиев” в момента са от водещи производители и гаранциите за намаляване на шума и вибрациите са по-високи, отколкото са били предвидени. Тя каза още, че цените на двата вида подложки са сходни, а по процедура се заплаща само това, което е вложено. „Проектът за трамвайните релси е финансиран със средства на общината, т.е. той е извън европейския проект”, уточни Фандъкова.

Коментари

Задължително поле