Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Спас Русев гледа „Левски“

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

4-годишно детенце почина, роми окупираха разложката болница

Остава бедственото положение в смолянската община Баните

Пушач издаде пиян шофьор в Шумен

Бойко Борисов посрещна Ангела Меркел на летището (ВИДЕО)

Българин от Русе извади богоявленския кръст в македонска община, отрупаха го с подаръци

Йоханес Хан: Европа не може да се сведе до банкомат

76,4 млн. лв. е проектобюджетът на Велико Търново за годината Предвидени са 300 000 лева за ремонт на пътища в населените места

Задържаният куриер на алоизмамниците имал регистрация за наркотици

Казус от Харвардския университет носи злато за България

Учениците от НТБГ позират на летище София след победите в Ню Йорк.

Млади бизнес таланти от Националната търговско-банкова гимназия (НТБГ) в София се прославиха в САЩ, донасяйки злато за България.

За 12-а година поред български ученици взеха участие в младежката бизнес среща на върха от календара на световната мрежа на тренировъчните ПЕН Интернешънъл.

26 ученици от 9-и и 10-и клас на гимназията се изправиха в различни състезателни дисциплини срещу конкуренция от целия свят. Събитието се проведе в Ню Йорк в началото на април в сградата на Microsoft на Пето Авеню. “Атмосферата е много интересна, защото не всеки ден може да влезеш в подобна сграда”, коментираха учениците пред “Труд”. Участието им е на доброволни начала.

В състезанието българските участници са разпределени в различни отбори, в някои дисциплини само от българи, в други смесени – от един българин и чужденци.

През първия ден четири представителни български отбора вземат участие и се класират за финалите на две нови състезания на младежката среща: “Управление на човешките ресурси – HR” и “Маркетинг стратегии – Marketing Challenge”, за което децата ни са удостоени с грамоти.

Има състезания за най-добър продавач (на щанд, където тайно комисии разглеждат и оценяват уменията) и най-добро представяне на продуктите. Другите две състезания са за каталог, където получават поощрение за свършената работа, а втората дисциплина е за сайт – те спечелиха второ място.

В събитието участват 220 учебно-тренировъчни фирми от четири континента и 10 държави – Австрия, Белгия, Бермудите, Бразилия, България, Германия, Индонезия, Румъния, САЩ и Южна Корея. НТБГ се представи с две тренировъчни фирми: “Бест фуудс джуниър” и “Стевия лукс джуниър” с ръководители Бойка Генкова и Маргарита Коцева. (Двете фирми спонсорират учениците, освен това са и техни ментори, учещи ги на занаят, а в САЩ българчетата ги представляват като собствени).

Никола Белев и Калоян Райчев получават специално отличие на маркетинг състезанието. В него двете български фирми излъчват двама души, които подготвят маркетингов план на фирмата и запознават комисията с него. Представят основната си маркетингова стратегия, като предварително получават основни точки, които да следят при изработването на плана си. Калоян е от “Стевия лукс джуниър”, главната им идея е “сладкото и здравословно” хранене. Целят да възпитат здравословен хранителен прием у децата, още в ранна възраст, както и да подтикнат възрастните да се хранят здравословно. Продуктите им са напълно безвредни, не съдържат захар и помагат на хора с диабет и болести, свързани с кръвната захар, сърцето и напълняването.

Специалното отличие е за десет отбора, всички от американски училища, както и за единствената българска фирма.

Състезателите имат от 5 до 7 минути за устна презентация на маркетинговите планове и действия на фирмата. След това отговарят на въпроси от журито, които също са доброволци, хора от бизнеса и университетски преподаватели.

Състезават се и в дисциплината “Управление на човешките ресурси – HR”, финалисти са измежду 10 отбора, елиминирали над 100 фирми от предните кръгове. В отбор от двама души презентират информация за HR операциите на компанията, която представляват. Описват работната обстановка, информират съдиите за политиките и практиките, като те трябва да са съотнесени с наръчника на служителя, корпоративните комуникации, оценките на служители.

На втория ден за десети пореден път представителният отбор на НТБГ с ръководител Радостина Шишкова участва в световното бизнес състезание за решаване на казус на Харвардския университет – Global Business Challenge. Конкуренция са 400 участници от десет държави, разпределени в 60 отбора. Българчетата се представят отлично в трите кръга на състезателния ден с четирима финалисти Никола Белев, Калоян Райчев, Андрей Чорбанов и заслужено завоюван златен медал от Александра Деликостова.
В “Предизвикателството” българските ученици участват в групи от 7-8 души, като в нито една група няма по двама български представители. За 2 часа трябва да подготвят презентация на казус, която представят пред комисия. Две седмици преди състезанието в САЩ е зададен казусът от университетски преподаватели в Харвард – задачата е Chobani (“Чобани” – гръцки йогурт, продаван в Америка от турчин). Състезателите се подготвят още в България, като се запознават с историята на “Чобани”, а на място отговарят на практически въпроси като “Ако фирмата е в лошо състояние, какво биха направили?”, изтъкват грешките, поради които фирмата е в това положение, и предлагат решения за излизане от кризата.

Журито в състезанието наблюдава колко добре работи отборът като екип. Освен презентацията следи облекло, поведение и екипна работа.

 

Сделки за милиони долари

В трите дни на международното изложение българските участници от отборите на НТБГ сключиха стотици сделки за милиони долари в условията на жестока конкуренция. Освен че целта е сключване на сделка, се оценяват качествата за най-добър продавач, уменията да общуваш и предлагаш. В тази дисциплина участват Добромира Добрева, Христо Господинов, Калоян Райчев и Йоан Станоев. Тяхното достойно представяне и професионализъм беше заслужено оценено и възнаградено със златно отличие на международния панаир за учебно-тренировъчната фирма “Бест фуудс джуниър” за най-добър търговец с ръководител Бойка Генкова и за най-добър щанд на учебно-тренировъчната фирма “Стевия лукс джуниър” с ръководител Маргарита Коцева.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Tova che bulgarinat ne e glupav go znaiat i v Amerika,no te sa kapitalisti i ne razreschavat konkurenti ot Istocna Evropa ili Rusia da se meriat s tiah.Dokato Bulgaria ne se oturve ot kreditorite si ot MVF, tia nikoga niama da se opravi,zatova amerikanzite prechat na Bulgaria da stroi nova atomna zentrala i provaliha Jujnia Potok ,,South Stream“. Bulgaria ne e integrirana v EU ,a e samo izpolzvana protiv Rusia,koiato mojesche da investira u nas, no ni razreschiha,koeto oznachava za nas vechna mizeria,koiato amerikanzite tvardiat ,che si e normalno ,zaschtoto ,,sme bili korumpirani“.Poznaite obache koi korumpirasche naschite politizi:,,Killery“ Klinton i republikaneza MacCain,koito mrazi vsichki slaviani ,a ne samo rusnazite!Geopoliticheski sme blizo do Rusia,a bulgarinat e tolkova evropeez,kolkoto magareto e kon!

  2. Няма да ни признаят разбира се,щом и на кирилица не можеш да пишеш?!? Неграмотните и шушумигите , никой за слива не ги бръсне?!?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.