Запорираха сметки и имоти на кмета на Септември Марин Рачев и съпругата му

Откриха ДНК следи от заподозрения за експлозията в Лион

Без тениска на бала, моля! Благотворителността ви да е по мярка…

Българка в Лион: В момента, в който е избухнала бомбата, чухме силните писъци

Международен трибунал на ООН постанови Русия незабавно да освободи арестуваните украински моряци

Защо възрастните китайци нямат ставни болки

Задържаха трима за трафик на човешки органи в Косово

Отравят реформатора Мидхат паша в тъмницата Русенският валия построил железница и болници, създал модерното земеделско стопанство Образцов чифлик

Тръмп прикани японски бизнес лидери да увеличат инвестициите си в САЩ

Кандидатите за мястото на Тереза Мей вече са петима

Откриха обесен изчезналия мъж от Благоевград

Медицински екип е нападнат в Гоце Делчев при обслужване на адрес

Най-малко 50 души са пострадали при взрив на тайландско пристанище

Трима от ранените при вчерашното нападение в Лион са все още в болница

Момчето Ран пожела да тече боза от паметник-чешма на Людмил Кирков (СНИМКИ)

Калоян Паргов: Таксиметровите шофьори трябва да се обединят около разумни искания, за да постигнат успех

Минималната тарифа трябва да гарантира сигурността, качеството и комфорта на таксиметровата услуга. Това заяви председателят на БСП – София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов след срещата с представители на различни организации и съюзи в таксиметровия бранш. Тя се състоя по негова покана, след като преди седмица на редовното заседание на Комисията по транспорт и туризъм бяха неглижирани проблемите им и присъстващите представители на таксиметровите шофьори не бяха изслушани. На срещата в залата на БСП – София присъстваха народният представител Александър Паунов, който е член на Парламентарната комисия по транспорт, както и експертите Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта, и Християн Кръстев.

Според Паргов трябва да започне ясен и конкретен разговор между Сдружението на общините и таксиметровия бранш. В резултат да бъдат формулирани конкретни предложения, които да бъдат отнесени към правителството и Народното събрание.

„Таксиметровите шофьори представиха много проблеми, решенията на някои от тях са концептуални, коментира Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм в СОС. – В крайна сметка те се обединиха около 4 ключови въпроса. Предупредих ги, че трябва да бъдат единни в исканията си, защото само тогава ще могат да ги отстояват и да постигнат резултат“.

Основният въпрос, който таксиметровите шофьори поставиха, е свързан с регламентиране на минималния праг на превозните цени. „Разбрах, че браншовите организации подготвят декларация, която ще представят на вниманието на Столична община. В нея те ще обосноват искането си за тази минимална цена на километър и ще застанат твърдо зад нея, добави Калоян Паргов. – Второто искане, около което се обединиха, е да получат разрешение да използват бус лентите, когато возят клиенти. Третият проблем е отдавнашен – този със стоянките. В „синята“ и „зелена зона“ Столична община не дава места за стоянки на такситата. Разбрах, че таксиметровите шофьори са имали среща с ЦГМ и представители на ГЕРБ от Комисията по транспорт и туризъм, което за мен беше изненада, и дори са получили обещание за разрешаване на този проблем. Предложението на таксиметровите шофьори е 2% от местата в „синя зона“, 4% от тези в „зелена“ да бъдат заделени за стоянки на такситата. На мен това предложение ми звучи разумно, но ще го обсъдим с нашите експерти“.

Председателят на групата на БСП в СОС се изненада от едно от предложенията на таксиметровите шофьори, свързано с желанието им за добавяне на условие за задължителна уседналост от 5 години в София при получаване на разрешително за каране на такси.

„Ако това предложение беше излязло от мен, сигурно щяха да ме обвинят, че искам да прекроя бранша, коментира Калоян Паргов. – Те поискаха да има по-строги изисквания към желаещите да карат такси. Освен уседналостта от 5 години, за да може добре да познаваш голям град като София, искат категоризация на автомобилите, използвани за таксита. Като цяло, проблемите са много, голяма част от тях са концептуални и са свързани с цялостното развитие на бранша. Предстои много работа, за да бъдат решени“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.