BMW X5 – и по-красив, и по-умен, и по-проходим

Каракачанов: Корупция няма, армията не може да стои гладна "Чашата ми преля за Македония", призна вицепремиерът

Прокурор: Самоубийство е основната версия за смъртта на шефа на КАТ-Казанлък

Валентин Касабов: Манипулация принуди Валери Симеонов да подаде оставка

В Симитли видяха на живо Купата на шампионите, притежание на Реал Мадрид

Спасеният в Пирин младеж: Усетих, че не мога да продължа

Защо Нова година е като тъщата?

ЕК покани Русия и Украйна на преговори за газа

Донецка народна република приведе аемията си в пълна бойна готовност

Валежите продължават и днес

400 оръдия осигуряват ски сезона в Банско Електромобили ще могат да зареждат на две екологични станции

Дидо от Д2 се класира за финала на „Фермата“!

Учени от БАН предлагат нов психотест за шофьори

Заев: Армията на Косово се появява в неподходящо време

В 75 училища у нас вече няма хартиен дневник

Карина Караиванова, КФН: Ще направим промени в бонус-малус Лошият имидж на автомобила ще се прехвърля на шофьори

Снимка: Архив

„Ако трябва, ще излезем с промени в системата „бонус-малус“. Искам да ви уверя, че по никакъв начин нямаме намерение да въвеждаме система, която да засегне българските шофьори, а да дисциплинира недобросъвестните водачи.“ Това заяви шефът на Комисията за финансов надзор (КФН), която организира общественото обсъждане на Наредбата, с която се въвежда системата.

По думите й в момента се изгражда информационна платформа между МВР и Гаранционния фонд. Без нея системата не може да заработи. Общественото обсъждане приключва на 6 декември, допълниха от комисията.

Eдна от промените, които обмислят, разрешава въпроса с лошото минало на колата. „Проблемът с продажбата на автомобилите и наследяването на малус класове с „Гражданска отговорност“ може да се разреши, като бъдат вписани всички лица, които могат да управляват автомобила. Тогава колата ще бъде освободена от тежести“, коментира Караиванова. На въпрос кога очакваме системата да влезе в сила, тя отгвори, че а нужни още промени в Кодекса по застраховане и Закона за движение по пътищата, а това ще удължи въвеждането на „бонус-малус“.

„Консултантът по проекта „Ърнст и Янг“ е съобразил всичко със законите ни за движение по пътищата в страната, а системата я е изготвил на базата на данни от МВР и КАТ за катастрофите в страната в периода 2015-2017 г.“, каза Караиванова.

На обсъждането присъстват експерти икономисти, представителите на транспортното министерство, МВР, Гаранционен фонд, Автомобилна администрация.

Другото предложение, което бе обсъдено, е да се повиши прагът на превишение на скоростта, който води до малус класове на шофьорите – от 10 на 20 километра .

Проблем остава и шофирането на служебни автомобили, тъй като делът на катастрофите с тях е цели 40%.

Очаквайте подробности.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. КФН да си гледа финансовия надзор, а не да се грижи за дисциплината на водачите на МПС.

  2. КФН работи в полза на лакомите застрахователи и във вреда на гражданите.

  3. За комисията за финансов надзор ще има само бонуси от застрахователите, а за народа малус, ето без да се усетим вдигнаха застраховките двойно, а сега и тройно четворно.Търпи Българино!!!Къде бяха КФН като фалира Олимпик, пак получиха бонуси.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.