Ето кой е заподозреният за атентата в Страсбург Посещавал е радикални ислямистки кръгове

Стрелецът в Страсбург е трябвало да бъде задържан тази сутрин

На 12 декември 2018 да почерпят

Френската прокуратура започва разследване за тероризъм в Страсбург

Още един загинал след стрелбата в Страсбург 7 са тежко ранените, 4 - леко пострадалите

Стрелецът в Страсбург още не е заловен Официална информация от местните власти: ранените са 10

Ваня Стамболова успя, класира се за финала на „Фермата“

Престрелка в близост до коледния базар в Страсбург, има един загинал и трима ранени (ВИДЕО)

Меркел: „Няма възможности“ за промяна на споразумението за Брекзит

Битка за 15 млрд. евро стои зад атаката срещу строителите 1000 машини ще бъдат паркирани на “Цариградско шосе” в София без да пречат на гражданите

Сериозна чистка в „Локо“ (София)

Съдбата на Правителствена решават депутатите Дългът от 33 млн. лв. е от неизплатена надлимитна дейност на болницата

От „Надежда“ в Сливен искат свои съветници, узаконяване на къщите и мечтаят за среща с вътрешния министър

Възрастна жена пропадна в шахта в Пловдив

Будапеща плаши с още антимигрантски кампании

Карлос Контрера от ВМРО: Монтирането на колани в стари автобуси е палиативна мярка

Снимка: ВМРО

Общинският съветник от ВМРО и заместник-председател на комисията по „Обществен ред и сигурност” в СОС Карлос Контрера изразява отрицателно становище относно идеята стари автобуси за междуградски превози да се оборудват с колани. Според него, мярката е неработеща, отклонява вниманието от същинските проблеми на пътната безопаност и е предпоставка за поредната порция „схеми” в сферата на автобусните превози.

Според Контрера, нещата се поставят по един двояк и подвеждащ за обществото начин. На първо място, ако желаем действително автобусите да са оборудвани с колани, то трябва да се забрани вноса и регистрацията на такива, които фабрично нямат. На второ място, да се даде срок сега регистрираните, но необорудвани да се изведат от експлоатация. Всичко друго било палиативни мерки.

Според съветника, да се поставят някакви колани на автобуси, които фабрично ги нямат или са били премахвани, е рисково. Причината е, че няма технически норматив как да се поставят коланите, т.е. отново ще има отбиване на номера и проява на всевъзможни труд и творчество. Според Контрера, ако се оборудват с колани, автобусите следва да минат индивидуално одобрение, което се извършват от специализирани лаборатории, правят се тестове. Това означава да се направи индивидуално одобрение на всеки един от около 5000 стари автобуса, които извършват междуградски превози. Истината е, че никой експерт не би се подписал под подобно нещо, поне тези, които работят с европейските технически служби. А така се оказва, че вероятно няколко души самодейци на конвейр ще подписват индивидуални одобрения за колани, които са сложени в автобусите без никакви технически изисквания в гаража на някой бай Иван. Формално вероятно ще се изпълни слагането на колани, но технически дали ще тези колани ще осигуряват безопаност е друг въпрос. Това, че някой е заварил два болта и е монтирал един каиш с щипка не онзчава, че имаме колан, който ще ни пази при удар.

„Скептик съм по тази тема. Отново действаме ретроактивно. Давайте сега, юруш, да слагаме колани на петнадет-двадесет годишни автобуси. А никой не задава въпроса нормално ли е въобще такива автобуси да возят хора по българските пътища. Внасят се евтино втора-трета ръка, уж са технически изправни, но сме свидетели на стотици случаи, в които с просто око се вижда, че автобусите не са изправни. Слагането на колани на подобни стари коли е отбиване на номера и поредната далавера, която ще се извърши по документи. Според мен, трябва категорично да заявим, че не допускаме внос и регистрация и пререгистрация на автобуси без фабрични колани. И решаваме въпроса. Второто нещо – масово товарни бусове се преоборудват за транспорт на пътници. Това трябва също да се забрани, защото са опасни и не отговарят на стандартите за безопаност. Вземете маршрутките в София – пълно е с такива преправени бусове, които возят хора, но не отговарят на изиксванията. Това също трябва да се прекрати. Не може да сложиш едни седалки на товарен автомобил и да возиш хора.”, аргументира се Контрера.

Според него, усилията трябва да се насочат към отсраняване на техническите дефекти по пътищата, включително грешки в проектирането и драконовски контрол за спазване на правилата за движение, защото имаме много сериозен проблем с превишената скорост, например. Друго предложение е училищни екскурзии да се изпълняват само от автобуси с фабрично поставени колани в името на безопасността на децата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.