Румен Радев: От върховенството на закона зависи българите да вярват в държавата си

Цвета Караянчева събра бившите председатели на парламента в навечерието на Коледа

Започна рекултивиране на сметището на Пазарджик

„Канал Истанбул” ще бъде решен на търг Трасето между Черно и Мраморно море ще е 45 км

Автомобил на НСО е ударил 14-годишно дете

Вицепрезидентът: Възможност за достоен живот дължим на хората с увреждания

Американският Сенат прие с единодушие резолюция, признаваща арменския геноцид

Стачка спира междуградските автобуси

Пентагонът с бюджет за 738 млрд. долара

“Матрицата 4” с премиерна дата Участва и Нийл Патрик Харис

Министър Маринов: Италианските власти не знаят за кого са предназначени задържаните вагони с отпадъци

Рамадан Аталай, ДПС: Избрането на независим прокурор е извън правилата в момента

Искат 622 лева за почивка на Нова Година Със 137% нарасна търсенето на обяви за селски къщи по празниците

ЦИК си раздаде тайничко бонуси за добре свършена работа

Румен Радев: От върховенството на закона зависи българите да вярват в държавата си и да работят всеотдайно за нейното бъдеще

Карлос Контрера от ВМРО: Монтирането на колани в стари автобуси е палиативна мярка

Общинският съветник от ВМРО и заместник-председател на комисията по „Обществен ред и сигурност” в СОС Карлос Контрера изразява отрицателно становище относно идеята стари автобуси за междуградски превози да се оборудват с колани. Според него, мярката е неработеща, отклонява вниманието от същинските проблеми на пътната безопаност и е предпоставка за поредната порция „схеми” в сферата на автобусните превози.

Според Контрера, нещата се поставят по един двояк и подвеждащ за обществото начин. На първо място, ако желаем действително автобусите да са оборудвани с колани, то трябва да се забрани вноса и регистрацията на такива, които фабрично нямат. На второ място, да се даде срок сега регистрираните, но необорудвани да се изведат от експлоатация. Всичко друго било палиативни мерки.

Според съветника, да се поставят някакви колани на автобуси, които фабрично ги нямат или са били премахвани, е рисково. Причината е, че няма технически норматив как да се поставят коланите, т.е. отново ще има отбиване на номера и проява на всевъзможни труд и творчество. Според Контрера, ако се оборудват с колани, автобусите следва да минат индивидуално одобрение, което се извършват от специализирани лаборатории, правят се тестове. Това означава да се направи индивидуално одобрение на всеки един от около 5000 стари автобуса, които извършват междуградски превози. Истината е, че никой експерт не би се подписал под подобно нещо, поне тези, които работят с европейските технически служби. А така се оказва, че вероятно няколко души самодейци на конвейр ще подписват индивидуални одобрения за колани, които са сложени в автобусите без никакви технически изисквания в гаража на някой бай Иван. Формално вероятно ще се изпълни слагането на колани, но технически дали ще тези колани ще осигуряват безопаност е друг въпрос. Това, че някой е заварил два болта и е монтирал един каиш с щипка не онзчава, че имаме колан, който ще ни пази при удар.

„Скептик съм по тази тема. Отново действаме ретроактивно. Давайте сега, юруш, да слагаме колани на петнадет-двадесет годишни автобуси. А никой не задава въпроса нормално ли е въобще такива автобуси да возят хора по българските пътища. Внасят се евтино втора-трета ръка, уж са технически изправни, но сме свидетели на стотици случаи, в които с просто око се вижда, че автобусите не са изправни. Слагането на колани на подобни стари коли е отбиване на номера и поредната далавера, която ще се извърши по документи. Според мен, трябва категорично да заявим, че не допускаме внос и регистрация и пререгистрация на автобуси без фабрични колани. И решаваме въпроса. Второто нещо – масово товарни бусове се преоборудват за транспорт на пътници. Това трябва също да се забрани, защото са опасни и не отговарят на стандартите за безопаност. Вземете маршрутките в София – пълно е с такива преправени бусове, които возят хора, но не отговарят на изиксванията. Това също трябва да се прекрати. Не може да сложиш едни седалки на товарен автомобил и да возиш хора.”, аргументира се Контрера.

Според него, усилията трябва да се насочат към отсраняване на техническите дефекти по пътищата, включително грешки в проектирането и драконовски контрол за спазване на правилата за движение, защото имаме много сериозен проблем с превишената скорост, например. Друго предложение е училищни екскурзии да се изпълняват само от автобуси с фабрично поставени колани в името на безопасността на децата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.