Карлсберг Груп отчита добра година с печалби

Карлсберг Груп официално обяви консолидираните си финансови данни за изминалата година – органичната оперативна печалба на компанията е с 5% ръст, с възвръщаемост на инвестирания капитал от 9,2% и паричен поток от 8,6 млрд. датски крони.
И трите пазара на компанията – Западна Европа, Източна Европа и Азия са с положителен ръст на печалбата, като регион Западна Европа съставлява 54% от общия резултат. Позициите на руския пазар също се възстановяват.
Международните брандове на компанията увеличават обемите си – Tuborg с 9%, Carlsberg с 5% и Grimbergen с 11%.
“Миналата година бе добра за нас в глобален аспект. Ние сме удовлетворени от представянето ни и постигането на 5% органичен ръст на оперативната печалба, силен паричен поток и фокус върху ценовата сегментация и печелившия микс от нашите продукти“, коментира изп. директор на Карлсберг Груп Кийс Харт.
Компанията очаква да постигне едноцифрени ръстове на оперативната печалба и през 2017 г., запазвайки стабилни темпове на развитие.
У нас Карлсберг България отчита много силни 12 месеца. Обемите на компанията са се увеличили с 24,8%, а пазарният дял (в обем) е нараснал с 4,1пп сравнено с предходната година. В стойност ръстът е от 25,8%, а пазарният дял е нараснал с 4,5пп. През 2016 г. Карлбсерг България постигна 26,8% пазарен дял (общият бирен пазар отбелязва 5,7% ръст за същия период). Ръстовете на компанията, погледнати през нейните брандове показват, че „Пиринско“ е най-продаваната бира в България за 2016 г. Тя е с 16,3% пазарен дял.
„Шуменско“ нарасна с 31% в обем и с 37% в стойност спрямо предходната година и постигна 8,8% от пазара на бира у нас. Марката обърна тенденциите в сегмента на стъклените бирени опаковки с лансирането на юбилейната 0,33 оборотна стъклена бутилка.
Carlsberg и Budweiser Budvar са най-бързо развиващите се премиални бирени марки за м.г. Somersby държи 55,5% в обем от пазара на сайдери у нас, както и 63,1% пазарен дял в стойност от същия пазар. Компанията в България е част от регион Западна Европа и показва най-голяма динамика в основните финансови и пазарни показатели – с оглед на ръст в печалбата и на пазарния дял. През м.г. Карлсберг Груп е продала 117 милиона хектолитра бира, което се равнява на 35 милиарда бирени бутилки.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.