Образователният министър: Децата, изучаващи религия, са възпитани и с ниски нива на агресия

БАБХ проверява случай с хранително натравяне при деца от две училища в София

Сърбия иска продължаване на „Турски поток” през нейната територия

Начална учителка в София към ученици: Не е възможно човек да стъпи на Луната (ВИДЕО)

Директор в „Локхийд Мартин”: Може да имаме сделка за Ф-16 до 9 месеца

Спецсъдът пак върна на прокуратурата делото за „Царските конюшни“

АПИ: Жалба блокира търга за ремонт на 20 км от пътя Мездра-Ботевград

Париж задейства план за Брекзит без сделка Мей стартира преговори, след като оцеля във вот на недоверие

Роналдо и „Юве“ след Първата: Това е само началото

С шоу по фигурно пързаляне ще бъде открита ледената пързалка в Благоевград

Фейсбук изтри стотици страници и акаунти, свързани с Русия

Ученици намериха портфейл с пари и документи и го предадоха в полицията

Сливен чества освобождението си на мястото, където Чинтулов посрещнал руските части

Вучич към Путин: Благодаря за приноса и желанието да помогнете на Сърбия

САЩ разследват Huawei за кражба на търговски тайни

КАТ и ДАИ в акция “Заблуда” Побъркват ни от преразкази на 3 още непубликувани проектозакона

Акция „Зима” е в разгара си. Но заедно с нея от няколко месеца КАТ и ДАИ провеждат още една акция, която може да наречем „Заблуда”. Тя цели да побърка и ошашави дотолкова българския шофьор, превозвач, обикновен велосипедист или пешеходец какви са изискванията на закона, че когато той бъде спрян за проверка, да даде рушвет доброволно и с желание. Само и само, защото не е сигурен какво е променено и какво не в закона, правилника и наредбите, свързани с движението по пътищата, регистрацията, ремонтите и застраховките на автомобила.

В тази акция особена роля имат и медиите и сайтове, особено онези, които бързат първи да съобщят например: „КАТ вдига двойно глобите“. Или: „От днес зимните гуми са задължителни“. Или: „Колата на трупчета, ако замърсява въздуха“. Или „100 лева глоба за пешеходец, ако пресича и говори по GSM-а“. Или: „Няма да връчват електронен фиш, качват го в интернет“…

В момента у нас действа един единствен Закон за движение по пътищата (ЗДвП) и не е трудно да се провери, че последната му поравка е влязла в сила на 27 юли тази година. Оттогава не е пипан, няма и проекти за промяна. Всичко останало, което четете по сайтове, на хартия или гледате по телевизията не е нищо друго освен набор от идеи, които се въртят под някоя настояща или бивша фуражка.

Не е нужно да си екстрасенс, за да предвидиш, че този същият ЗДвП ще продължи да действа още минимум една-две година, а нищо чудно и да надживее 44-то Народно събрание.

През 2017 г. настоящият парламент обяви, че ударно ще кове нови три закона, които да заменят добрия ни стар ЗДвП. Амбициозно тази пролет МВР и транспортното министерство публикуваха своите 3 проекта за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и Закон за превозните средства. И трите се оказаха такъв провал, че и досега се чудят, откъде да започнат да ги оправят. А кои са те – някаква организирана работна група от анонимни полицаи и чиновници. Това са същите останки от КАТ и ДАИ, които през 2015 г. наставяха акъла на Настимир Ананиев и ръководената от него транспротна комисия в 43-то НС, която нанесе близо 100 поразителни поправки в ЗДвП, влезли в сила на 27 януари 2017 г.

Настоящият парламент не намери сили да отмени т.нар. пакет „Настимир“. Премахна само върховната глупост една и съща принудителна административна мярка да се прилага и за шофьор, който никога не е имал книжка, и на онзи, чиято дата на валидност в документа е изтекла. И то разгеле, че катаджии свалиха номерата на колата на икономиста Владимир Каролев, та депутатите гледаха телевизия и се сетиха за въпросната идиотщина, нищо че 3-4 пъти преди това „Труд“ писа за проблема.

Всичко друго от пакета „Настимир“ остана, остана и вечната „несъобразена скорост“, с която служители на КАТ, ДАИ, АПИ и прочие организации, които се издържат от данъците ни, ще продължат да сочат като причина за всяка катастрофа.

Новите три законопроекта не съществуват дори като предложение за едномесечно обсъждане в сайта за обществени консултации. И понеже не смеят да ги качат там, за да не затруднят системните администратори при триенето на мръсни думи, същите анонимни автори от организираната работната група пускат идеите си из публичното пространство. В медиите излизат преразкази на идеите им под формата на цитираните по-горе бомбастични заглавия.

Бъдещите проекти още ги няма, а когато се появят трябва да стигнат в парламента. Бедна ви е фантазията там какви депутатски прозрения ще бъдат вплетени в новите текстове, които ние – шофьори, пътници, превозвачи, колоездачи, каруцари и пешеходци, ще трябва да спазваме или нарушаваме.

България и през 2018 г. продължава да е на първите места в Европа по брой на тежките катастрофи, на загиналите и на ранените. Пакетът „Настимир“ не промени черната статистика, няма да я промени и разделянето на Закона за движение по пътищата на три нови закона. Ако те продължават да поощряват корупцията в КАТ и ДАИ, ако тези две трибуквени организации още водят своите акции „Заблуда“ и искат подкупи, няма да спре и войната по пътищата.

 

Не, зимните гуми не са задължителни

А сега нека заедно да прочетем заедно член 139, ал.1, точка 4 от Закона за движение поп пътищата: „Движещите се по пътя ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА трябва да бъдат с гуми, предназначени за зимни условия, ИЛИ с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март”.

Текстът се отнася до Пътни превозни средства, към които според параграф 6, точка 10 от Допълнителните разпоредби на ЗДвП спадат камиони, автобуси, мотори, велосипеди, каруци, тролеи и трактори (включително и трамваи), които не сменят летни и зимни гуми. В цитирания член също пише „ИЛИ”, а не „И”, тоест от 15 ноември не зимните гуми са задължителни и не КАТ трябва да глобява за летни гуми. Изискването е протектора (грайфера) на гумата да е не по-малък от 4 мм и ако той е изтрит, водачът ще получи акт или фиш за 50 лв.

Освен това в южни райони на страната, които не са планински (Бургас, Петрич, Сандански) карането с „гуми, подходящи за зимни условия” се налага само от 3 до 5 дни в годината. Затова е абсолютно необосновано хора от тези краища да бъдат принуждавани от закона да правят безсмислени разходи, ако не пътуват с автомобила си в други части на страната през зимата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. В България е така! Управниците ни са изменили знаменитата Римска поговорка: разделяй и владей в : МАЧКАЙ С ДАНЪЦИ И ГЛОБИ И УПРАВЛЯВАЙ!

  2. Многоуважаеми вестник Труд, последните две изречения си ги редактирайте или попрочетете малко информация, защото зимните гуми са изключително важно на температури под 5 градуса, заради техните характеристики! Летни гуми на 2 градуса удължават спирачният път с над 10 метра, сметката си я направете вие! 🙂

  3. Господин Якмаджиев, веригите още повече скъсяват спирачния път на сухо, бихте ли карали с вериги за сняг на сухо?

  4. И пак не се разбира … Ако си със зимни гуми колко трябва да е минимално височината на грайфера?

  5. Всиичко е заради пари бе, Вместо да се обучават младите шофьори по добре… На абулгарина не моожеш да му го набиеш по добре..Така е било и така ще си върви

  6. Наскоро ме спира полицай от охранителна полиция и ми казва, че поставените на колата ми/от сервиз със сертификат/дневни светлини които се включват автоматично при подаване на контакт не са регламентирани и че ако продължавам да не включвам къси някой ще ме „рендоса“. Попитах го знае ли какво гласи чл. 70, ал 3 от ЗДВП и какво означава „дневни светлини“. Каза „дневни светлини“ се признават само ако са фабрични от завода производител на МПС. Понеже бяха група полицаи поисках да дойде представител на пътна полиция. Дойде и след като го попитах в нарушение ли съм той ми пожела приятен път. 8 години управлявам автомобила си с тези светлини за през деня и никога не са ми казвали, че са нерегламентирани. Така и не разбрах в нарушение ли съм.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.