Въоръжени атакуваха Министерството на информацията в Кабул

13 души са задържани преди дербито между „Левски“ и „ЦСКА“

Оставиха в ареста 21-годишния мъж, обвинен в убийството на майка си

​В Словения заловиха 275 кг наркотици, задържани са 9 души

Сайтът на парламента се срина

Берен Саат се скара със свекърва си

Една Деси пролет прави Деси Ламбина изпразни сметките си за благотворителния проект „Магис”

Задържаха трима души за пушене на марихуана пред НС

Адел се раздели със съпруга си

Алла Пугачова бяга от болница, заради Емил Руската Примадона стана на 70

Косово върна в страната над 100 джихадисти и техни семейства от Сирия

Елизабет Шу в комиксова екстраваганца „The Boys” се насочва към тийн аудиторията

Евродепутатът Ева Майдел: Имаме най-добрите икономически показатели в новата история на България

Билков цяр „Разгонен козел” носи потентност Фармацевтка забърква 135 фиторецепти, има дори за рак

Четирима пострадаха при верижна катастрофа край Търново Помляни са 6 коли на пътя Велико Търново – София край с. Ново село

Ким Бейсингър: 9 1/2 седмици целувах пепелник Режисьорът Ейдриън Лайн бил категоричен за мъжката роля - Мики Рурк и никой друг

Героите се впускат в опасна връзка.

Точно преди 33 години една прелестна блондинка със син поглед и пухкави устни заедно с един магнетичен брюнет с иронична усмивка очароваха до такава степен кинозрителите, че се превърнаха в най-обсъжданата екранна двойка. Филмът, с който приковаха вниманието върху себе си, е еротичната мелодрама “Девет седмици и половина” на режисьора Ейдриън Лайн. Изкусителната Ким Бейсингър и лошото момче Мики Рурк излъчват такъв невъобразим сексапил от екрана, че и сега повечето от сцените между тях са абсолютна класика, правят се опити да бъдат повторени, а песните от саундтрака още звучат в топ ефира. Чувственото изпълнение и магнетичното привличане на Ким и Мики като Елизабет и Джон е абсолютно достатъчно те да получат статут на звезди.

Джон и Елизабет са страстна двойка, изиграна от Мики и Ким.

Е, намират се критици, които веднага сравняват филма с “Последно танго в Париж” на Бернардо Бертолучи и обвиняват американския режисьор, че е заимствал сюжетната линия от именития си италиански колега, преразказвайки я с вулгарния език на масовото кино. Изживяването с тази класическа еротична приказка е необичайно за българските зрители тогава. Заради откровената еротика филмът съвсем естествено не е пуснат веднага на големия екран. Разбира се, на мода тогава са видеокасетите и мнозина успяват да го гледат – е, думата тайно ще е пресилена, но все пак “нелегално”. Точно покрай политическите промени в страната, той вече излиза и по кината. Стълпотворението е огромно, а “9 1/2 седмици” вече две-три години е истински хит в Европа.

Всъщност, филмът е екранна версия на едноименния роман на Елизабет МакНийл, публикуван още през 70-те години. Името на писателката е абсолютно неизвестно, а чак после се оказва, че зад него се крие преуспяващата главна редакторка на нюйоркско феминистко списание Ингеборг Дей. Е, киноизследователите се добират до факта, че описаните в книгата събития са автобиографични. Тезата им е, че само родена в австрийско селце 40-годишна самотна майка, напуснала току-що съпруга си свещеник, би написала толкова откровена книга. Пристъпвайки към адаптацията на романа, Ейдриън Лайн иска да направи филм, в който не само да покаже хората и техните садомазохистични забавления. Той си поставя задача да покаже екранни герои, за които хората да говорят. И в ръкава си Лейн вече има коз, който размахва – красавицата Ким Бейсингър.

Стриптийзът на Ким е филмова класика.

Филмът преживява и цензура. Става дума за моментът с фалшивото самоубийство, когато двамата герои решават да изпият цяла опаковка с хапчета. Тази сцена обаче трябва да бъде съкратена. Малко известен факт е, че филмът е бил готов още през 1984 година, но от студиото TriStar Pictures отказват да разпространяват лентата и тя трябва да “отлежи” на рафта цели две години, за да бъде пуснат на екран през 1986-а. Но дори и на предпремиерните тестове, филмът не е приет добре от зрителите в САЩ. През пролетта обаче започват прожекциите на филма по света. Успехът е феноменален и въпреки пренебрегването му в Щатите, неамериканските зрители – особено италианците, французите и южноамериканците, са луди по “Девет седмици и половина”.

Между другото, на мястото на Ким и Мики е можело да бъдат съвсем други актьори. Например – Сигърни Уивър, Анди Макдауъл и Изабела Роселини са претендирали за ролята на асистентката в художествена галерия Елизабет МакГроу. Рурк също не е бил одобрен от продуцентите веднага. Той е смятан за много труден характер, кавгаджия, но режисьорът Ейдриън Лайн толкова е завладян от животинския му магнетизъм, че хвърля много усилия, за да убеди продуцентите да го наемат. “Може да ме смятате за луд, но ние просто трябва да го наемем!”, категоричен е той. След готовия продукт критиците колкото и да не харесват филма, признават за необикновената физически осезаема химия между двамата главни герои.

През годините Ким Бейсингър ще сподели с усмивка пред медии, че никога не си е падала по Мики Рурк, че дори я е дразнел неистово, а на въпрос на репортерите за откровено интимните моменти с него, ще каже: “Когато се целувахме, имах чувството, че целувам пепелник”. Е, сигурно е имала предвид пристрастеността му към цигарите. Еротичните сцени от “9 1/2 седмици” са направени по всички правила на жанра. Горещите сцени в мрака, сластната любовна игра с ягодите и захарния сироп или откровените сцени на забавление със завързани очи и белезници на ръцете буквално влудяват публиката. А стриптийзът, изигран с такава страст от Бейсингър на фона на хита на Джо Кокър, е истинска наслада за сетивата. Класика и днес в киното.

Ким с дъщеря си Айрлънд са като две капки вода.

Машината на Холивуд винаги е била добре смазана и хич не е изненадващо, че след 10+ години решават да върнат страстната двойка отново на екрана. През това време Ким се снима в доста филми, ражда дъщеря си (на 41 г.) и ето защо в продължението “Любов в Париж”, мястото й е заето от 28-годишната моделка Енджи Евърхарт, която също показва завидни прелести. Но фактът, че филмът е изпратен директно за видеообмен, а не на големия екран, говори достатъчно за неговото качество. Прави се още един опит – пак несполучлив за нов вариант – след година през 1998-а излиза “Първите девет седмици и половина”. Името, разбира се, подвежда, но това не е предистория на филма – картината е посветена на изцяло нови герои. Но и този филм отива директно за видеоразпространение. Въпреки тези неуспешни опити да съберат Ким и Мики пак заедно, това все пак се случва. 23 години след еротичния хит “9 1/2 седмици” те се завръщат като екранна двойка през 2009 година. Появяват се прегърнати на премиерата на филма “Информаторите”. Заедно са и през 2012-а в политическия трилър “Черният ноември”. Толкова за общите им изяви.

Двамата обаче имат поотделно изключително бурни житейски възходи и падения. Ким, чието истинско име е Камила Ан, няма нищо общо с образа на жадната за сексуални фантазии Елизабет. Родена е в многодетно семейство (пет деца) през 1953-а. На 17 се снима за мъжката библия “Плейбой”, става топмодел и в крайна сметка – кинозвезда. В биографията й има роли като момичето на Джеймс Бонд в “Никога не казвай “никога”, “Батман”, “Сега и завинаги”, “Поверително от Ел Ей”, където печели “Оскар” за поддържаща роля, “Осма миля”, “Мобилна връзка” и други. Личният й живот обаче е почти провал. През 1980-а тя се запознава на снимачната площадка с художник-гримьора Рон Бритън и се омъжва за него. След 10-ина години се развеждат, а през това време тя има бурна, но кратка връзка с поп иконата Принс. Бракът й с Алек Болдуин обаче е един от най-ужасните периоди в живота й. След бурната им и изпепеляваща любов идва ревността, непрекъснатите скандали и разводът, който цяла Америка следи. Борбата на Ким и Алек за попечителство над дъщеря им Айрлънд е истински ад – и двамата се опитват да я манипулират. Единственото нещо, което й остава от омразния съпруг е слонът, който той й подарил някога. Още от малка тя предпочита да общува с животните, отколкото с опасните човешки същества. Емоционалната й нестабилност е фактор, от който трудно излиза. Актрисата ще преживее и банкрут, след като отказва да изиграе вече приета роля в “Елена в кутия”. Заради това е осъдена да изплати 9 милиона долара. И да се раздели с частното селце в Джорджия, което е закупила като собственост.

Днес Ким вече е преодоляла повечето от фобиите си, успокоила се е и гледа по нов начин на живота. Последната й роля е в продължението на “50 нюанса по-тъмно”, където отново показва еротика. На 65 тя изглежда в прекрасна форма, подмладена и усмихната. Признава обаче за две огромни грешки в кариерата си. Първата е отказът й да участва в “Първичен инстинкт”, превърнал Шарън Стоун в глобална звезда. И втората – отклонената покана да изпълни главната роля в хитовия “Безсъници в Сиатъл”, от който тръгва стремителната кариера на сладката Мег Райън.

Последната любима на Рурк е рускинята Анастасия Макаренко.

Мики Рурк, който е роден през 1952 г. с името Филип Андре Рурк-джуниър, има не по-малки драми. Той е от малкото актьори, които съчетават в себе си изключителна мъжественост и още по-голяма ранимост. Още като юноша след развода на родителите той се проявява като бунтар, прекарва много време по улиците сред сводници и наркопласьори. Боксовият ринг е отдушник на агресията му, тренира в същата зала, в която го е правел и големият Мохамед Ами. Не обича да учи, но с удоволствие се занимава и с бейзбол. Много трудно се разделя с престъпната среда, в която живее, но решава да замине за Ню Йорк и да се конкурира с хилядите участници в Актьорското студио на Лий Страсбърг. Участието му в “Рибката боец” на Франсис Форд Копола е забелязано от всички. Талантът му е оценен, а с еротичната мелодрама “9 1/2 седмици” придобива статут на супер звезда. Следват още няколко филма, сред които “Джони хубавеца”, еротичният “Дива орхидея” и особено “Ангелско сърце”, където изиграва незабравима роля в тандем с Робърт де Ниро. Мики също прави грешка в кариерата си като Ким – отказва участие в “Рейнман” (Дъждовен човек), филмът, който печели 4 “Оскар”-а, а ролята приема Дъстин Хофман. През 90-те следват многобройни скандали с голяма част от холивудските продуценти, както и с журналистите. Рурк се оттегля от киното и се захваща със старата си любов – професионалния бокс. Не му достигат само 4 срещи, за да се бие за световна титла. Покрай бокса няколко пъти ремонтира смазаното си лицето при пластични хирурзи, десетки пъти влиза в клиника, за да се чисти от зависимостта си от наркотиците. Обожава кучетата и винаги има по няколко в дома си. Филмът “Кечистът” го връща в голямата игра. Историята на Ранди “Тарана” Робинсън много наподобява личния живот на актьора. Той пресъздава образа на своя кечист с такава енергия и любов, че всички са единодушни – това е най-добрата му роля в кариерата. Получава десетки световни награди, но „Оскар”-ът му се изплъзва, остава само с номинация.

Личният му живот е почти провал. Първо се жени за Дебра Фойер, а драмата в шестгодишния брак с изключителната красавица от модния подиум Каре Отис се следи от феновете му по целия свят. Двамата се разделят с омраза, световният топмодел дори написва книга за отношенията им. Няколко години от живота си Мики посвещава на манекенката Елена Кулецкая, тя го учи и на руски за ролята на съветски злодей в продължението на “Железният човек”. Рускинята го изоставя, но се появява прелестната Анастасия Макаренко, за която той казва, че не би я заменил дори за 20 „Оскар”-а. Рурк си навлича гнева на американците, когато облича тениска с лика на Путин при едно от посещенията си в Русия. Но Мики си е такъв – скандален, бунтар и с независим дух.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Мъж съм, но напълно съчувствам на Ким Бейсинджър. Аз също ненавиждам да целувам страстно мацка, която пуши. На нашия „Вип брадър“ се отвратих от фолк звездата Емануела – тя буквално палеше цигара от цигара !!! Осезателно си представих каква воня е на метър от нея. Мики Рурк е същия гнусняр и ако филмът „Девет седмици и половина“ пожъна колосален успех, заслугата е само на очарователната Ким.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.