Южнокорейският сериал акцентира върху опозицията бедни-богати
Най-новият проект на Netflix се превърна в тотален хит
Южнокорейският сериал „Игра на калмари“ ("Squid Game") се превърна в най-големия хит на Netflix в историята на стрийминг услугата. Севернокорейските журналисти също говорят за популярното шоу. Пропагандният уебсайт Arirang Meari публикува статия, която определя поредицата като доказателство за упадъка на капиталистическата система на Южна Корея.
„Игра на калмари“ прави народа наясно с тъжната реалност на чудовищното южнокорейско общество, в което хората са принудени да се включат в екстремни борби, където тяхната човечност е отмита“, казва анонимен журналист.
Това не е първият път, когато севернокорейските медии съобщават за филмовата индустрия на съседите си. Миналия февруари те похвалиха „Паразит“, спечелил „Оскар“ за най-добър филм, за „драматичното“ разкриване на икономическата пропаст между слоевете от обществото.
Държавният глава Ким Чен-ун, нарича южнокорейската поп-култура „рак на зрението“ и отдавна я забранява в страната си. Лицата, уличени в нарушаване на забраната, биват наказвани, а разпространителите на забранени произведения, според съобщения в медиите, могат да бъдат екзекутирани.
Популярната драма „Игра на калмари“ дело на Хуанг Донг-хюк, се превърна в най-успешния оригинален проект в цялата история на Netflix и струва скромните 21,4 милиона долара, съобщава Bloomberg. Сериалът разказва за 456 души, спешно нуждаещи си от пари, които стават участници в брутална игра за оцеляване. Те са поставени на изолиран остров, където играят детски игри, но всеки победен го очаква смъртно наказание. Тъй като един по един участниците биват елиминирани, общата сума на крайната награда се увеличава, а победителят в турнира получава около 38,5 милиона долара. Идеята хрумва на Хуанг заради собствените му икономически затруднения през ранния му живот, както и класовото разделение в Южна Корея. Въпреки, че пише сценария през 2009 г., той не успява да намери продуцентска компания, която да финансира идеята, докато Нетфликс не проявява интерес през 2019 г. като част от движението за увеличаване на чуждестранните си програми. Хуанг сам пише и режисира всички 9 епизода.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш