Изпуснахме Кипър, но не и първото място, драмата ще е до последно

На 17 ноември 2018 да почерпят

Малък гайдар разплака всички във „Фермата“

Вижте от птичи поглед опустошението след пожарите в Калифорния (ВИДЕО)

Искрен Веселинов, „Обединени патриоти“: Валери Симеонов разговаря с Каракачанов преди да реши за оставката

23 лица с трайни увреждания започнаха работа в община Смолян

Започва Рали спринт Сливен

Ограничават движението по Панаирния мост в Пловдив тази събота

Ето кои са окончателните състави на България и Кипър

САЩ намаляват бойците си в Африка За да се фокусират над заплахите от Русия и Китай

Ралица Паскалева предаде псевдо продуцент на ФБР Измамникът искал да я прави порно актриса

Вино без градус е новата мода Наши производители вече правят експерименти за производството му

Протестиращите майки за оставката на Валери Симеонов: Ще чакаме решението на Народното събрание

Министерски съвет потвърди: Оставката на Валери Симеонов е лично негово решение

Насрочиха процес за бунга-бунга партитата Силвио Берлускони отново на мушката на съдебната власт

Класика и пера в зала „България” Иновативният пърформанс „Еволюция” развълнува публиката


Иновативният пърформанс „Еволюция” взриви зала „България” в събота вечерта, когато стотици почитали на четири различни изкуства, на класически и авангардни стилове, дойдоха за презентацията на този проект, водени от тръпката да видят нещо оригинално. Предизвикателството беше заложено още в идеята да се представи колаж от класическа музика, модерен балет, живопис и мода. В плаката присъстваха на пръв поглед несъвместими имена: „Кварто Квартет”, носителката на „Златна игла – 2017 в категория „Модна иновация” Мерлин Арно, художникът авангардист Иван Яхнаджиев и балерините на Vaya Dance Studio.

Как обаче се реалира успешно едно такова мултижанрово шоу, в което сетивата на публиката се разтрояват – въздействието на звук, цвят, динамика? Как модата би могла да говори чрез езика на музиката и обратно? Как живописта влиза в хармонията на музиката? Очевидно създателите на проекта добре са обмислили допълващите се и преливащи се послания от всяко едно изкуство. В залата звучи „Токата и фуга” на Бах – версия за струнен квартет, после се пренасяме в Италия с музиката на Луиджи Бокерини, позната ни от филма „Господар и командир”, следва музика от „Кармен” на Жорж Бизе и китарно-испанска тема с „Астурия” на Исак Албенис, за да стигнем до Виена и Моцарт. На фона на тази великолепна музика танцуват изящните балерини на Vaya Dance Studio, облечени в съвременни и барокови дрехи с кринолини, като за изработката на някои от обемните рокли са нужни над 1000 пера.

През цялото време на сцената Иван Яхнаджиев създава забележителна арт инсталация от бои и пера. Ексцентричната творба на виртуоза е с внушителните размери два на два метра и е инкрустирана с над 900 пера. Върху нейното създаване е работено два месеца, като впечатляващото ѝ довършване художникът извършва пред очите на публиката. „След като съчетах в една абстрактна позиция перата, се сетих, че трябва да добавя и копчета, защото става дума за дрехи. Получи се една чудесна комбинация” – споделя Яхнаджиев.

Мерлин Арно разказва как се е родила идеята за „Еволюция”: „Преди две години, на изява на „Кварто Квартет”, аз бях бодиарт модел на Иван Яхнаджиев. Тогава хората приеха много добре идеята за едно по-различно музикално представяне и реших да създам иновативен музикален проект, който да включва уникалните дрехи, които правя. Музикалната тема беше развита от Иван Пенчев, който даде и името на проекта, защото ние преминаваме през вековете и стигаме до съвремието. Мисля, че когато изкуството се обедини в защита на животните, всички ние заедно предаваме еко послание към света – да бъдем толерантни към всяко живо същество, като ценим красотата му и правото му на свобода.“ 

Мерлин Арно е меценат и бизнесдама, подкрепяща изкуството – писатели, спортисти, художници и деца в неравностойно положение.

Перата, които използва за направата на впечатляващите си тоалети, са от черен и сив щраус, черна американска пуйка и син паун. Основното е, че при създаването на тези развихрящи въображението облекла няма пострадала нито една птица. Перата са събирани в линеещия период на птиците. Тя измисля сама моделите, като ползва шивачи за направата им.

Очевидно Мерлин Арно генерира успешни практики за промяна на шаблонната представа за каноните на изкуството.

 

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.