Кока-Кола е спестила 29 млн. литра вода

Кока-Кола е спестила 29 млн. литра вода в производствените центрове в Костинброд и Банкя през 2018 г. Кока-Кола се стреми да намалява използваното количество вода във всеки етап от производството на продуктите, както и да я употребява повторно, става ясно от представения днес Доклад за устойчиво развитие за 2018 г. Компанията е успяла да постигне рекордно понижение, достигайки до само 1,76 литра вода, необходими за производството на един литър напитка.

Отчетените резултати представляват понижение с 5% на потреблението на вода, което се равнява на повече от 29 млн. литра спестена вода за цялата година или средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи. Само за 2018 г. компанията успява да използва повторно и близо 40 млн. литра от ресурса, съобщиха от компанията.

„Като водеща компания на българския пазар, вярваме че наша роля е да бъдем отговорни към околната среда, за да я запазим за бъдещите поколения“, сподели Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани в България.

Кока-Кола е първата компания в страната, която е въвела рециклиране и на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки, като през 2018 г. компанията е успяла да рециклира 95% от генерираните отпадъци в производството, отбелязвайки ръст от над 24% от 2010 г. насам.

Oт доклада стана ясно и, че през 2018 г. компаниите в системата на Кока-Кола са генерирали над 524 млн. лева приходи в страната. Плащанията към доставчици са 251 млн. лева, от които 59% са към български доставчици и остават в страната. 543 са били новите работни места в компанията, като общо за всички служители са изплатени около 102 млн. лв. за заплати.

През 2018 г. Системата на Кока-Кола в България е инвестирала и над 360 хил. лева в инициативи в подкрепа на обществото. 1139 служители на компаниите са се включили в обществено значими проекти и са били доброволци по каузи общо 4450 часа, а това се равнява на общо 556 работни дни, допълниха представители на компанията.

30 нови продукта е пуснала компанията през 2018 г., като продължават стратегията си за намаляване на калориите в тях.

Коментари

Задължително поле