ФБР пише за Хемингуей, Елвис, Ленън и Марлене Избрани текстове от личните досиета на знаменитостите

Жертвите на коронавируса в Италия станаха 17

Президентът връчи награди за отговорен бизнес

Емисиите от фини прахови частици в Стара Загора са под нормите

Нови 14 случая на коронавирус в Германия

Путин отказал да ползва двойници Предлагали му от съображения за сигурност

Трус с магнитуд 3,1 по Рихтер бе регистриран в Албания

Вирус истерия тресе България (обзор) В аптеките няма дезинфектанти, маски, термометри и противогрипни препарати

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 28 февруари 2020

Кметовете в община Сливен ще разясняват на хората за коронавируса, нюкясълската болест и инфлуенцата

Затвор за турски гражданин, причинил катастрофа с една жертва и трима ранени

Половин България пие незаконна вода (обзор) 2960 от водовземните съоръжения на територията на страната нямат разрешителни, но се ползват от градове и села

Мъж загина на място при тежка катастрофа на път Е-79

Хванаха товарни автомобили със сладки и сокове без документи и с изтекъл срок на годност

Стадиони вместо нов самолет на властта (обзор) Фалконът ще бъде ремонтиран в Женева

Комфортът преди всичко Новият C5 Aircross е SUV с гъвкав интериор и уютна пътническа кабина

Пътуването трябва да бъде удоволствие за всички в автомобила, не само за човека зад волана. С това убеждение конструкторите на Citroen са създали новия модел C5 Aircross, който показва как един достъпен SUV може да бъде удивително комфортен семеен превозвач.

54-1-6kol

Френската компания има силни традиции в производството на коли с разкошна возия. В навечерието на своя 100-годишен юбилей авангардната марка преоткрива себе си, без да губи своя иновационен дух по отношение на дизайна и техниката. Новият модел C5 Aircross ще излезе на пазара в началото на 2019 г. с бензинови и дизелови двигатели, а по-късно ще се появят и електрифицирани варианти.

54-2-6kol

Без да е помпозен и агресивен като повечето автомобили в този клас, френският SUV изглежда модерен и позитивен, с по-мек характер, дизайн и окачване. Настройките на ходовата част са такива, че преминаването през дупки и неравности да не е съпроводено с дрънчене на стегнато шаси и трусове на каросериета по пета степен на Рихтер. При Citroen нещата се случват плавно, приятно и без напрежение. Неслучайно седалките наподобяват кресла в дневна стая. Това е така, защото в автомобила човек трябва да се чувства като у дома си.

ampnet_photo_20181127_158059

Типично по френски вътрешното обзавеждане на C5 Aircross е удобно, практично и нестандартно. Седалките изглеждат меки, но предлагат добра опора и за по-спортно шофиране. Трите места на втория ред са индивидуални с регулиране по дължина в диапазон от 15 см, а облегалките се настройват и по наклон, като освен това могат и напълно да се сгънат. Това позволява по-голяма гъвкавост в интериора и повече удобства при пътуване и превозване на багаж.

ampnet_photo_20181127_158067

В зависимост от позицията на задните седалки товарното пространство варира от 580 до 1630 л. Това са много внушителни стойности за средноразмерен SUV с междуосие 2,73 м и дължина на каросерията 4,50 м. По отношение на вътрешния обем автомобилът на Citroen предлага простор като в пътнически ван, което е още един акцент върху по-комфортното изживяване за всички пасажери.

ampnet_photo_20181127_158066

Използваните тапицерии и повърхности в кабината са приятни на допир и стилно съчетани като цветове. Високото качество на приложените материали личи и по облицовките на вратите, арматурното табло и жабката. Инструменталното табло предлага прегледни уреди, които дават на водача изчерпателна информация за работата на всички системи в автомобила. Видимостта от шофьорската позиция е много добра, което не се среща често при SUV моделите. В обзора на водача е целият капак на двигателя, така че и без преден парктроник се усещат ясно габаритите на каросерията. Челното стъкло и предните прозорци имат допълнителна изолация, което увеличава тишината в купето.

54-3-6kol

Инженерите на Citroen са измислили иновативен „фокус“, с който пътното поведение също става по-комфортно. Това се постига чрез хидравлични ограничители на амортисьорите и пружините – иновативно решение, водещо до „филтриране“ на неравностите по пътя и създаване на усещане за пътуване като на въздушни възглавници.

Двигателите са живи и пестеливи

Citroen ще продава новия C5 Aircross в 92 държави по целия свят. Този глобален автомобил трябва да засили присъствието на марката в разрастващия се сегмент на SUV-овете. При лансирането на пазара ще се предлага избор между няколко варианта на дизелово и бензиново задвижване с турбо пълнене.

ampnet_photo_20181127_158062

Многократно награждаваният трицилиндров бензинов мотор PureTech 1,2 генерира енергични 130 коня, а по-големият агрегат с обем 1,6 л произвежда 180 к.с. Дизеловата алтернатива са рафинирани, работливи и икономични BlueHDi двигатели с обем 1,5 л и 2,0 л със същата мощност – 130 и 180 к.с. Моторите оставят много добро впечатление и като динамика, и като разход на гориво. 180-те дизелови коня спринтират за 8,6 секунди от 0 до 100 км/ч, развиват 211 км/ч максимална скорост и изминават 100 км с 4,7 л в комбиниран цикъл по новия реалистичен цикъл на измерване WLTP.

ampnet_photo_20181127_158065

В зависимост от моторизацията и желанието на купувача трансмисията е механична с 6-предавки или 8-степенен автоматик с лостчета на волана за ръчно превключване.

Контрол на сцеплението

Новият Citroen C5 Aircross предлага на водача възможност да контролира сцеплението на колелата с настилката чрез избор на различни режими на работа на автомобила. Системата Grip Control се управлява с кръгъл превключвател, с който се задават настройки за съответната повърхност – пясък, кал, сняг и без ESP. С подобряване на сцеплението на задвижващите предни колела се постига ефект на 4х4, макар че автомобилът не разполага с двойно предаване.

ampnet_photo_20181127_158069

Отсъствието на конвенционална система 4х4 може да се разглежда като предимство, а не като недостатък. Без 4х4 автомобилът е по-лек, по-икономичен, по-динамичен, по-достъпен и по-лесен за поддръжка. Хибридната версия, която ще се лансира в края на следващата година, ще разполага с двойно предаване, тъй като електрическият мотор ще върти задните колела, а конвенционалният – предните.

ampnet_photo_20181127_158060

Като оборудване Citroen предлага най-новите технологии на концерна PSA. Шофирането по магистрала може да бъде подпомогнато от адаптивен темпомат с регулиране на дистанцията и система за поддържане на избраната лента. За улеснение на водача работата на фаровете е автоматизирана, пътните знаци се разпознават от челната камера и се извеждат на инструменталното табло. Има и сензори, които следят непрекъснато състоянието на човека зад волана.

ampnet_photo_20181127_158061

Citroen предлага и нещо, което липсва на останалите марки. Челната камера зад вътрешното огледало служи и за заснемане на снимки и видео, които водачът може да сподели в социалните мрежи напълно безопасно още по време на шофиране. Мултимедийната система на автомобила използва голям цветен сензорен екран с диаметър 12,3 инча и поддържа работа с платформите Android Auto и Apple Car Play. Свързването с мобилни телефони и използването им е максимално улеснено.

 

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.