68-годишен замерял с камъни жена на детска площадка

Поднесоха цветя на мястото, където където според документи е положено тялото на Васил Левски

Столична община разкрива нови три площадки за съхранение на стари гуми

Над 26 000 къса контрабандни цигари хванаха при две проверки на „Капитан Андреево“

Арестуваният за четворното убийство в Нови Искър няма правоотношения със системата на МО

Седем депутати напуснаха Лейбъристка партия заради Брекзит

Задържаха пътник с 27 760 евро в ръчния багаж и джобовете му на Летище София

Хоспитализирано е 2-годишно дете от Разлог с морбили в „Св. Анна“ в София Най-тежко преминава болестта при четиримесечно бебе, съобщават от болницата

Пенсионер се удари в стълб и загина

Вижте от птичи поглед изграждането на депо „Земляне“ от третия лъч на метрото (ВИДЕО)

Апаратите за самотаксуване в „синя“ и „зелена“ зона имат ли фискална връзка с НАП, пита Калоян Паргов

Хуан Гуайдо пред „Евронюз“: Готов съм да умра за страната си Председателят на венецуелския парламент определи Николас Мадуро като жесток диктатор

Как и кога да пазарувате от достъпните марки за дрехи Няколко прости трикчета, които ще ви спестят много пари

Бойко Борисов: Възложил съм да се избере прозрачно нова ЦИК (ВИДЕО) За съжаление никъде не се отбелязва, че НФСБ е главен инициатор да се вземе решението за преференциите, каза премиерът

Осъдиха условно студент, набил двама опоненти

Комфортът преди всичко Новият C5 Aircross е SUV с гъвкав интериор и уютна пътническа кабина

Пътуването трябва да бъде удоволствие за всички в автомобила, не само за човека зад волана. С това убеждение конструкторите на Citroen са създали новия модел C5 Aircross, който показва как един достъпен SUV може да бъде удивително комфортен семеен превозвач.

54-1-6kol

Френската компания има силни традиции в производството на коли с разкошна возия. В навечерието на своя 100-годишен юбилей авангардната марка преоткрива себе си, без да губи своя иновационен дух по отношение на дизайна и техниката. Новият модел C5 Aircross ще излезе на пазара в началото на 2019 г. с бензинови и дизелови двигатели, а по-късно ще се появят и електрифицирани варианти.

54-2-6kol

Без да е помпозен и агресивен като повечето автомобили в този клас, френският SUV изглежда модерен и позитивен, с по-мек характер, дизайн и окачване. Настройките на ходовата част са такива, че преминаването през дупки и неравности да не е съпроводено с дрънчене на стегнато шаси и трусове на каросериета по пета степен на Рихтер. При Citroen нещата се случват плавно, приятно и без напрежение. Неслучайно седалките наподобяват кресла в дневна стая. Това е така, защото в автомобила човек трябва да се чувства като у дома си.

ampnet_photo_20181127_158059

Типично по френски вътрешното обзавеждане на C5 Aircross е удобно, практично и нестандартно. Седалките изглеждат меки, но предлагат добра опора и за по-спортно шофиране. Трите места на втория ред са индивидуални с регулиране по дължина в диапазон от 15 см, а облегалките се настройват и по наклон, като освен това могат и напълно да се сгънат. Това позволява по-голяма гъвкавост в интериора и повече удобства при пътуване и превозване на багаж.

ampnet_photo_20181127_158067

В зависимост от позицията на задните седалки товарното пространство варира от 580 до 1630 л. Това са много внушителни стойности за средноразмерен SUV с междуосие 2,73 м и дължина на каросерията 4,50 м. По отношение на вътрешния обем автомобилът на Citroen предлага простор като в пътнически ван, което е още един акцент върху по-комфортното изживяване за всички пасажери.

ampnet_photo_20181127_158066

Използваните тапицерии и повърхности в кабината са приятни на допир и стилно съчетани като цветове. Високото качество на приложените материали личи и по облицовките на вратите, арматурното табло и жабката. Инструменталното табло предлага прегледни уреди, които дават на водача изчерпателна информация за работата на всички системи в автомобила. Видимостта от шофьорската позиция е много добра, което не се среща често при SUV моделите. В обзора на водача е целият капак на двигателя, така че и без преден парктроник се усещат ясно габаритите на каросерията. Челното стъкло и предните прозорци имат допълнителна изолация, което увеличава тишината в купето.

54-3-6kol

Инженерите на Citroen са измислили иновативен „фокус“, с който пътното поведение също става по-комфортно. Това се постига чрез хидравлични ограничители на амортисьорите и пружините – иновативно решение, водещо до „филтриране“ на неравностите по пътя и създаване на усещане за пътуване като на въздушни възглавници.

Двигателите са живи и пестеливи

Citroen ще продава новия C5 Aircross в 92 държави по целия свят. Този глобален автомобил трябва да засили присъствието на марката в разрастващия се сегмент на SUV-овете. При лансирането на пазара ще се предлага избор между няколко варианта на дизелово и бензиново задвижване с турбо пълнене.

ampnet_photo_20181127_158062

Многократно награждаваният трицилиндров бензинов мотор PureTech 1,2 генерира енергични 130 коня, а по-големият агрегат с обем 1,6 л произвежда 180 к.с. Дизеловата алтернатива са рафинирани, работливи и икономични BlueHDi двигатели с обем 1,5 л и 2,0 л със същата мощност – 130 и 180 к.с. Моторите оставят много добро впечатление и като динамика, и като разход на гориво. 180-те дизелови коня спринтират за 8,6 секунди от 0 до 100 км/ч, развиват 211 км/ч максимална скорост и изминават 100 км с 4,7 л в комбиниран цикъл по новия реалистичен цикъл на измерване WLTP.

ampnet_photo_20181127_158065

В зависимост от моторизацията и желанието на купувача трансмисията е механична с 6-предавки или 8-степенен автоматик с лостчета на волана за ръчно превключване.

Контрол на сцеплението

Новият Citroen C5 Aircross предлага на водача възможност да контролира сцеплението на колелата с настилката чрез избор на различни режими на работа на автомобила. Системата Grip Control се управлява с кръгъл превключвател, с който се задават настройки за съответната повърхност – пясък, кал, сняг и без ESP. С подобряване на сцеплението на задвижващите предни колела се постига ефект на 4х4, макар че автомобилът не разполага с двойно предаване.

ampnet_photo_20181127_158069

Отсъствието на конвенционална система 4х4 може да се разглежда като предимство, а не като недостатък. Без 4х4 автомобилът е по-лек, по-икономичен, по-динамичен, по-достъпен и по-лесен за поддръжка. Хибридната версия, която ще се лансира в края на следващата година, ще разполага с двойно предаване, тъй като електрическият мотор ще върти задните колела, а конвенционалният – предните.

ampnet_photo_20181127_158060

Като оборудване Citroen предлага най-новите технологии на концерна PSA. Шофирането по магистрала може да бъде подпомогнато от адаптивен темпомат с регулиране на дистанцията и система за поддържане на избраната лента. За улеснение на водача работата на фаровете е автоматизирана, пътните знаци се разпознават от челната камера и се извеждат на инструменталното табло. Има и сензори, които следят непрекъснато състоянието на човека зад волана.

ampnet_photo_20181127_158061

Citroen предлага и нещо, което липсва на останалите марки. Челната камера зад вътрешното огледало служи и за заснемане на снимки и видео, които водачът може да сподели в социалните мрежи напълно безопасно още по време на шофиране. Мултимедийната система на автомобила използва голям цветен сензорен екран с диаметър 12,3 инча и поддържа работа с платформите Android Auto и Apple Car Play. Свързването с мобилни телефони и използването им е максимално улеснено.

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.