Пет станаха жертвите на стрелбата срещу българи в Чикаго

Музиката подмладява, променя вкуса на храната и е по-добра от секс

Управляващите спечелиха парламентарните избори в Полша

Слабо земетресение край Ихтиман

Орбан загуби Будапеща на местните избори

Кюрдите се разбраха с Дамаск, сирийската армия изпраща войски в Северна Сирия

Шестима души загинаха при тежка катастрофа край Казанлък

Вижте какво ще е времето днес

Изгубени в празнодумието Вече не вярваме на думите, на медиите, на политиците

Първите български общинари работят напълно безплатно

На 14 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 14.10.2019

Три пожара горят край хълма Трапезица в Търново

Отиде си Милчо Левиев – съвременният гений в джаза Легендарният музикант, аранжор и пианист донася световна слава на България

Турция засилва офанзивата в Сирия (ИНФОГРАФИКА)

Корупция, облечена в текстове от закони Наказателна отговорност и за организирани работни групи, които пишат лобистки норми

Акция на Специализираната прокуратура. Шеф от автомобилната администрация – бившата ДАИ, е изведен с белезници от кабинета му. Обискирани са жилища, отворени са банкови касети, откъдето са извадени купчини с пари. Задържани са и служители от по-долни нива и областни управления. Всички те са обвинени за участие в организирана престъпна група, създадена с цел да получава подкупи.

4-5 такива съобщения можете да прочетете за последните няколко години, а ако ви интересува –  да следите и новини от хода на делата, които се водят срещу бандите от началници и инспектори от тази служба към министерството на транспорта.

Но независимо от обвиненията или присъдите, които заслужават въпросните банди от ДАИ, нека да кажем – не те са виновни за съдържанието на законите и подзаконовите нормативни актове, в чиито редове и между редовете са записани лобистки и корупционни правила.

Търси ли някой отговорност, включително и наказателна, от министри, депутати и назначени от тях експертни и работни групи, ако предлагат или приемат престъпни правила. Не сме чули спецпрокуратурата да е започнала подобни разследвания. А има защо, особено след като се прочетат в пакет и трите проекта на закони, на които трябва да се раздели сега действащият Закон за движение по пътищата (ЗДвП). Последният от тях – Закон за пътните превозни средства, бе публикуван в края на миналата седмица.

Още от 2017 г. тези три правни явления се подготвяха от работна група в МВР и министерството на транспорта, по-тайна от масонско общество. И има защо – в последния трети проект направо се вижда, че членовете на тази организирана работна група май са взели капаро. В по-голямата си част той е написан в интерес на различни фирми – на вносители на автомобили, които имат сервизи за гаранционно обслужване, на дружества, вложили много пари в пунктове за Годишни технически прегледи или за оценка на системи, компоненти и модификации на автомобили, на такива, създали огромни бази за ремонти, разфасоване, търговия с нови и употребявани авточасти.

Отвсякъде има да текат такси „спокойствие“, защото на света няма предприемач, който иска да бъде проверяван, или поне да не го проверяват без предупреждение.

Още в първите години след 10 ноември 1989 г. управниците повтарят като в транс, че ще намалят лицензионните режими. Кълнат се, че ще забранят на разни фелдфебели да правят хората на маймуни, докато им регистрират колата, или им издадат някакъв талон и им сложат номера – услуги, които нашите събратя от Европейския съюз получават по пощата. Знаят ли нашите връстници от градовете в Испания, Франция или Великобритания къде се намират офисите на служби като българските ДАИ и КАТ. Как да им обясним, че ходим по тези места както Индиана Джоунс ходи в Храма на обречените – готов всеки момент да му изтръгнат сърцето.

И какво стана – в проекта на Закон за превозните средства цъфнаха чисто нови регламенти за дейността на автосервизите и за търговията с части втора употреба. За по-приемливо от публиката ги наричат регистрация, а не лицензиране. Но в административно-наказателните разпоредби има такива глоби и/или имуществени санкции, че това не е само лицензиране, а произвол и рекет. 5000 лв. е обичайната санкция, ако се откаже достъп на контролния орган – разбирай инспектори от ДАИ, полицаи от КАТ, общинари и чиновници от Комисията за защита на потребителите. Чакайте бе, братя, това е частна собственост! Имате ли разрешение от съда? Нито в гаража, нито в автоморгата се крие агент на КГБ, на ЦРУ, или джихадист от „Ислямска държава“. Но не – нашият контролен орган трябва да влезе, да се настани като бей, а стопанинът да му слугува и да поднесе подкупа на тепсия. Ето това се чете между редовете на публикувания за обсъждане проектозакон.

Подобни корупционни и лобистки текстове има и в другите два проекта. Щом е така, по-добре изобщо се откажете да разделяте добрия стар ЗДвП. Че току-виж, докато трите закона бъдат приети, вземе че бъде криминализирано участието в организирани работни групи, които подготвят корупционни норми. Защото не само заради дребните риби от КАТ и ДАИ в България е високо усещането за корупция.

 

Отровата отива до министъра

И ако толкова е възмутителна тази корупция, свързана с шофьорите, пътищата и автомобилите, то е защото тя наистина убива. И не първа Корнелия Нинова се е сетила за тази фраза, че да я включи в репертоара си. Във в. „Труд” я пишем поне от 20 години.

Така беше и при „реалния социализъм”, така е и днес. В средата на 80-те, когато карах шофьорски курсове, инструкторът ми се беше вбесил, че от ДАИ му искат по 5-6 лв. на кандидат за книжка, за да не късат на изпита. Можеше да мине и без пари, но ако осигури някоя дефицитна стока – цветен телевизор, холна гарнитура, уиски, шоколади и „западни цигари”.

„Отивам в „Кореком“ и купувам галон уиски, – говореше възмутено преподавателят по авто-мото. – Сипвам вътре отрова и го давам на комисията от ДАИ. Ще видиш – след една седмица ще пукне и министърът на транспорта. Защото те там си отливат и предават рушвета по-нагоре“, горещеше се инструкторът.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.