Първият аеродинамичен състезателен модел е от 1932 г.
В най-престижния конкурс за красота на олдтаймери в калифорнийския корурт Пебъл БийчMercedes отпразнува 125-ата годишнина от присъствието си в моторните спортове, като показа за първи път реконструирания и готов за движение аеродинамичен състезателен модел SSKL.
Авангардната за времето си кола е произведена през далечната 1932 г. със съдействието на пионера в областта на автомобилната аеродинамика Райнхард фон Кьоних-Факсенфелд. Той проектира обтекаемите линии на автомобила на базата на компресорния състезателен автомобил Mercedes SSKL, за да постигне по-ниско въздушно съпротивление.
Заради нетипичната форма зрителите започват да наричат колата „краставица“. Именно тази „краставица“ печели престижното състезание „Авус“ в Берлин през май 1932 г., изпреварвайки фаворита Рудолф Карачола с Alfa Romeo. По този повод в коментари по радиото започва все по-често да се споменава нарицателното за състезателните коли на Mercedes име „сребърна стрела“.
Реконструкцията на аеродинамичния Mercedes SSKL е направена по запазените документи. Благодарение на приложените похвати като отвори в шасито и обтекаеми форми моделът е превъзхождал с ниското си тегло и челно съпротивление своите конкуренти. Смята се, че така е поставено началото и на състезанието сред конструкторите за по-добра аеродинамика.
Дотогава този компонент не е бил разглеждан като основополагащ за постигането на успех в моторните спортове, а се е залагало на мощността и бързината. Mercedes SSKL е задвижван от 7,0-литров редови компресорен двигател с 6 цилиндъра, който развива максимална скорост 190 км/ч.