На 21 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 21.10.2019

Заев: Предсрочните парламентарни избори ще се състоят на 12 април 2020 г.

Президентът Радев ще бъде на посещение в Япония за интронизацията на император Нарухито

Интронизацията на император Нарухито (ИНФОГРАФИКА)

Полицейски хеликоптер и няколко патрулки преследваха 4 часа силно агресивна крава в Германия

Подкрепа от Путин за Сирия търси Ердоган Иска армията на Дамаск да се оттегли от границата

Президентът на Чили въведе извънредно положение в още три града

Възможен ли е свят без глупаци? Сборникът „Психология на глупостта” прави аутопсия на глобалната напаст

Нов епос по „Война на световете”

Стево Пендаровски: Имаме държавен консенсус, че искаме да продължим по европейския път

Села в Невестинско са заплашени от воден режим

Възстановено е движението на пътя София – Варна край Омуртаг

Фандъкова печели в два тура с 10 пункта Данните са от представително проучване за цяла София на агенция „Сова Харис“, направено по поръчка на „Труд“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 октомври 2019

„Краставицата“ на Mercedes отново в движение Първият аеродинамичен състезателен модел е от 1932 г.

В най-престижния конкурс за красота на олдтаймери в калифорнийския корурт Пебъл БийчMercedes  отпразнува 125-ата годишнина от присъствието си в моторните спортове, като показа за първи път реконструирания и готов за движение аеродинамичен състезателен модел SSKL.

Авангардната за времето си кола е произведена през далечната 1932 г. със съдействието на пионера в областта на автомобилната аеродинамика Райнхард фон Кьоних-Факсенфелд. Той проектира обтекаемите линии на автомобила на базата на компресорния състезателен автомобил Mercedes SSKL, за да постигне по-ниско въздушно съпротивление.

Заради нетипичната форма зрителите започват да наричат колата „краставица“. Именно тази „краставица“ печели престижното състезание „Авус“ в Берлин през май 1932 г., изпреварвайки фаворита Рудолф Карачола с Alfa Romeo. По този повод в коментари по радиото започва все по-често да се споменава нарицателното за състезателните коли на Mercedes име „сребърна стрела“.

Реконструкцията на аеродинамичния Mercedes SSKL е направена по запазените документи. Благодарение на приложените похвати като отвори в шасито и обтекаеми форми моделът е превъзхождал с ниското си тегло и челно съпротивление своите конкуренти. Смята се, че така е поставено началото и на състезанието сред конструкторите за по-добра аеродинамика.

Дотогава този компонент не е бил разглеждан като основополагащ за постигането на успех в моторните спортове, а се е залагало на мощността и бързината. Mercedes SSKL е задвижван от 7,0-литров редови компресорен двигател с 6 цилиндъра, който развива максимална скорост 190 км/ч.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.