Легендата продължава

Volkswagen Golf GTI излиза в осмото си поколение

Новият модел дебютира с мощност 245 к.с.

Това са само три букви, но те карат сърцата на няколко поколения автомобилни ценители да пулсират на високи обороти – GTI. От появата на първия модел Golf с тази емблема през 1976 г. до днес са изминали 44 години, през които се превърна в легенда. Колко други автомобили могат да се похвалят с такава популярност и история? Близо половин век Golf GTI изтънява асфалта по шосетата в досегашните си седем поколения.

В края на лятото – може би най-хубавия период от годината, когато вероятно ще се сме избавили от бремето на коронавируса, Volkswagen трябва да пусне на пазара новия Golf GTI. Още по-агресивен, по-бърз и по-модерен. Предницата е наведена ниско, сякаш готова да захапе стръвно асфалта. Страничното оформление се заиграва триизмерно със светлината и сянката. Мускулестата задница завършва с две многозначителни ауспухови тръби под бронята.

Новият Golf GTI без колебание носи познати, но доказани детайли като решетката тип пчелна пита. Непознати досега обаче са въздушният сплитер отпред и остро изрязаните черни прагове. Нов елемент в дизайна е светлинната лайстна, която минава през решетката и свързва фаровете като част от дневните LED светлини. Фаровете за мъгла също работят с LED технология и са подредени ефектно във формата на буквата X в черната част на предната броня. Това решение е типично за Golf GTI и го прави безпогрешно разпознаваем на пътя.

Сърцето на автомобила е двулитров бензинов двигател с турбокомпресор. Това е усъвършенствана версия на познатия мотор EA888, който още в базовото си изпълнение генерира мощност от 245 к.с. В досегашното седмо поколение на модела толкова коне се предлагаха в топварианта GTI Performance.

Максималният въртящ момент също е увеличен и вече достига 370 Нм. Все още не са обявени данни за ускорението и консумацията на гориво. Бъдещите купувачи ще имат избор между 6-степенна трансмисия с механично превключване и 7-степенен автоматик DSG с двоен съединител.

Ако се направи сравнение с първия Golf GTI от 70-те години на миналия век, ще проличи колко е напреднала техниката. Моделът дебютира с 2,0-литров бензинов двигател, който разполага със 110 к.с., но и задвижва по-лек с около половин тон автомобил. Докато новото поколение тежи 1450 кг, а 2,0-литровият мотор генерира 245 к.с. Първият Golf GTI развива 182 км/ч, а при бъдещия максималната скорост е ограничена на 250 км/ч по електронен път.

След излизането на Golf GTI ще бъде пусната и по-екстремна версия с мощност 300 к.с., която вероятно пак ще се нарича Clubsport или TCR.

 

Доказано по-бърз в тестове на писта

Около 40 процента от купувачите на Golf GTI в последно време предпочитат пълния контрол върху автомобила с механична скоростна кутия. Но и с отличния 7-степенен автоматик DSG с двоен съединител автомобилът се представя на абсолютно топниво. На тестовата писта на Volkswagen в Ера-Лесиен с дължина 3,3 км новият Golf GTI с предавателна кутия DSG е с 3 секунди по-бърз от досегашното поколение Golf GTI Performance. При това без да е обут със специалните гуми Michelin Pilot Cup 2.

За модела ще се предлагат пет опции за колела с джанти с диаметър 17, 18 и 19 инча. На всички тях серийно са монтирани гуми Bridgestone.

В допълнение към удивителната си динамика новият Golf GTI предлага богато оборудване, което включва мултимедия с 8,25-инчов сензорен екран и дигитален кокпит.

 

Хайтек функции за образцово пътно поведение

Новият Golf GTI се отличава от другите моделни варианти не само с някои дизайнерски елементи и мощния двигател, но и по настройките на ходовата част. Окачването е калибрирано за по-добро сцепление и стабилност, направени са подобрения и по спирачките. Скоростта на реакция на амортисьорите е увеличена с 5 процента отпред и с 15 процента отзад.

Електронно регулируемото заключване на предния мост с ламелен съединител има задача при високи натоварвания в завои да предотврати недозавиването, каквото се появява при автомобили с предно предаване. Всички електромеханични компоненти и системи в новия Golf GTI могат да бъдат свързани и синхронизирани с помощта на софтуер за още по-добра работа. В реални условия автомобилът трябва да се представя по-комфортно при ниски скорости и по-стабилно при високи.

За повече пъргавина и повратливост се грижи прогресивното кормилно управление, при което воланът изисква 2,1 завъртания от единия край до другия. Почитателите на въртенето на колела ще се зарадват, че електронната стабилизираща програма може да бъде напълно изключена. Поведението на автомобила се определя от водача чрез безстепенен плъзгач в режими от Eco до Sport.

Коментари

Задължително поле