Луната все още е страхотна за бизнес

Стотици продукти са кръстени на Аполо - 11

Юбилейна равносметка

Петдесет години, след като човек за първи път стъпва на Луната компаниите все още се опитват да изкарат пари от това събитие.

Вниманието на стотици милиони хора бе приковано, когато Аполо-11 кацна на Луната на 20 юли 1969 г. Естествено, маркетинговите специалисти сграбчиха този шанс, за да продават продуктите си - от коли и телевизори до зърнени храни и обвитата в мрак навремето енергийна напитка Tang.

Срещу космическата цена от 34 600 долара е пусната лимитирана серия на Omega Speedmaster, в чест на ръчния часовник, който Бъз Олдрин носи на Луната. „По-земно“ предложение е бирата Budweiser Discovery Reserve, която съживява рецепта от 60-те и на опаковката u има 11 символични звезди.

Lego пуска забавен конструктор, от който се прави апарат за кацане на Луната NASA Аполо 11. Nabisco предлага нежно лилави бисквитки Marshmallow Moon Oreo. А кой не се нужда е от тениска „една малка стъпка“, чорапи с ракетата Сатурн V или преносима чаша Аполо 11?

Някои марки са истински горди, че са били част от първото кацане на Луната.

Часовниците Speedmaster на Omega са емблематични за космическите пътувания, откакто NASA ги избра за пилотираните си мисии през 1965 година, след като други часовници не преминаха теста. През 1970 г. екипажът на злополучната мисия Аполо 13 използва Speedmaster, за да измери 14-те секунди работа на двигателя, които им позволяват да се подготвят за връщане на Земята.

„Това си остава важен инструмент, с който човек трябва да разполага. Достатъчно е само да видите мисията на Аполо 13," каза Джеймс Раган, пенсиониран авиоинженер, който тества часовниците през 60-те.

Златният Speedmaster на Omega е версия на часовниците, която компанията подарява на астронав­тите на гала вечеря през 1969 г. Сравнително по-скромният часовник от неръждаема стомана за 9650 долара, е с лазерно гравирано изображение на Олдрин, слизащ от апарата за кацане на Луната.

(От БТА, със съкращения)

Коментари

Задължително поле