Магистрали с нови имена (Обзор)

АМ „Люлин” става част от „Струма”, реши правителството

Столична община казва дали ще се плаща за Северната тангента

Правителството реши да „създаде” нова магистрала. Такова ще е трасето от столицата към сръбската граница. Аутобанът ще включва Северната скоростна тангента и продължението на пътя от София към Калотина.

Все още не е ясно дали шофьорите ще трябва да си купуват електронна винетка или да плащат тол такса след средата на другата година за преминаване по тази отсечка от софийския околовръстен път, след като тя стане официално част от магистрално трасе.

В момента от пътната агенция водят разговори със Столична община, за да се вземе „решение, което не ощетява водачите на леки автомобили, ползващи тангентата за бърза връзка между северозападните и югоизточните квартали на София”, обясниха от ведомството. Те припомниха факта, че Северната скоростна тангента е свързващата пътна артерия за транзитния трафик от автомагистралите „Хемус”, „Тракия”, „Струма” и трасето към Калотина, което ще носи името „Европа”.

От пътната агенция уточниха, че шофьорите ще трябва да се снабдят с електронни винетки или след въвеждане на тол системата да плащат такса за преминаване по всички магистрали и пътища първи, втори и трети клас. Така шофьорите задължително трябва да имат документи при напускане на населеното място, както бе и досега. Не се предвижда да се допълват пътищата с нови шосета, за които досега не са плащани такси.

Вече се работи по доизграждането на новата магистрала „Европа”. Подписан е договор за строителството на 14,5 км от граничния пункт до пътен възел „Драгоман”. Проектът предвижда и изход към интермодалния терминал „Драгоман”. Предстои да бъде подписан и контракта за още един участък от бъдещата магистрала „Европа” между Драгоман и Сливница.

Кабинетът реши в историята да остане и магистрала „Люлин”. Аутобанът между София и Перник – „Люлин”, вече няма да е отделна магистрала, а ще е част от „Струма”, решиха от правителството. Причината е малката дължина на отсечката на бившата „Люлин” от 19,6 километра и фактът, че се явява естествено продължение на трасето на пътя към Гърция, обясниха от кабинета.

 

Дори да имаме е-стикер

Броим пари отделно за Дунав мост

За преминаване по Дунав мост да продължава да се плаща отделна такса, реши още правителството. Така водачите, които искат да пътуват между Русе и Гюргево, ще продължат да броят пари за използване на съоръжението, дори и да имат валидна електронна винетка или да са платили дължимата тол такса след средата на август догодина.

Останалите магистрали остават с предвиденото трасе. Освен изградената „Тракия” и строящите се „Хемус” и „Струма”, новият магистрален пръстен на страната включва завършената „Марица”, аутобан „Европа” и планираното скоростно трасе между Варна и Бургас, което се казва „Черно море”.

Изменението в списъка на републиканските пътища се прави поради множеството настъпили промени, свързани с въвеждането в експлоатация на нови пътни отсечки, които са част от републиканската пътна мрежа на страната, или отпадане на трасета от нея, уточняват от кабинета.

За 10 дни

Продадоха 3247 електронни винетки

02-10За първите 10 дни от старта на уеб сайта www.bgtoll.bg са продадени 3247 електронни винетки, които влизат в сила от 1 януари 2019 година. Стойността на закупените до момента е-стикери е 300 973 лева. От тях най-много – 3025 за 293 425 лв., са годишните електронни винетки за леки автомобили. Вече са продадени и 32 от новите уикенд винетки, както и 100 седмични, 36 месечни и 7 тримесечни електронни винетки за леки коли.

За тирове с обща технически допустима максимална маса над 12 тона са продадени 31 електронни винетки, като най-много са месечните – 20 на обща стойност 2760 лева. Само 8 са закупените винетки за най-големите камиони и автобуси. Толкова са и продадените винетки за ремаркета на леки автомобили.

Най-много електронни винетки са продадени чрез уеб сайта www.bgtoll.bg – 1821 на обща стойност 167 931 лв.

От 17 декември са конвертирани към електронни винетки 30 400 хартиени винетни стикера. На сайта можете да проверите и дали хартиеният ви стикер е преобразуван правилно в реално време.

Компенсаторна такса

70 лева глоба на място

02-11 автомобили трафикНарушителите, които карат без електронни винетки от 1 януари, за първи път ще могат да се възползват от по-евтината и лесна процедура да платят компенсаторна такса за това, че пътуват без такава, вместо да се налага да плащат значително по-солена глоба. 70 лева на място или в срок до две седмици по банков път ще трябва да платят водачите на леки автомобили, които са „забравили” да си закупят електронна винетка. Компенсаторната такса за тези, които карат превозни средства над 3,5 тона, е 125 лева, а за камионите над 12 тона – 175 лева. След влизане в сила на тол системата от 16-ти август догодина обаче компенсаторната такса за тежкотоварните автомобили вероятно ще бъде актуализирана.

 

Агенция „Пътна инфраструктура” обяви

Мантинели от най-висок клас са монтирани на завоя край Своге

Правят измервания по искане на следствието

Мантинели от най-висок клас, каквито се слагат на автомагистралите из цяла Европа, са монтирани в участъка на пътния инцидент с автобус край Своге. Това обявиха от Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) по повод “неверни, технически необосновани и некомпетентни твърдения от представители на неправителствената организация Институт по пътна безопасност.

При монтажът на новата ограничителна система за пътища H2W4 не са използвани компоненти от предходно монтирани ограничителни системи, както твърди самозван “експерт” . Според него е инсталирана система “JPL 2”, което категорично не отговаря на истината. В участъка е монтирана ограничителна система с висока степен на задържане, наречена “EasyRail 3N”, която е продукт на немската компания Volkmann&Rossback и притежава всички необходими сертификати за качество. Тя е тривълнова H2W4, способна да издържи удар на 10-тонен товарен автомобил или 13-тонен автобус при скорост 70 км/ч. Поставянето на новата ограничителна система за пътища е изпълнено по проект, а ограничителната система притежава всички необходими сертификати, издадени въз основа на “краш тестове” и е широко използвана както в България, така и в редица европейски страни, уточниха от АПИ. Според специалистите от пътната агенция препоръчаната на това място “бетонна стена с височина 1,20 метра” е извън всякаква нормативна уредба, изискваща изграждане на подобно съоръжение (Пълният текст на становището на АПИ четете в сайта на “Труд”).

Криминалисти, разследващи автобусната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, направиха нови геодезични измервания в отсечката, включващи и фаталния завой.

Коментари

Задължително поле