Матилда Де Анджелис - Гола, нахална и млада

Тя влезе в света на киното нежно и скандално. След телевизионния сериал на НВО - „Отмяна”, с участието на Никол Кидман и Хю Грант, Матилда Де Анджелис е във фокуса на всяко издание за кино и телевизия, на всеки сериозен и жълт вестник. Във филма основният въпрос е „Кой уби Елена?” (персонажа на Де Анджелис), а извън него всички се питат коя е Матилда?

Всички извън Италия, защото там тя е звезда. Матилда е нещо средно между Моника Белучи в „Малена” и друга тяхна сънародничка - Валерия Голино. Мистична красота, агресивна деликатност, безсрамна смелост - все качества, с които може да се опакова присъствието на Матилда Де Анджелис в киното.

Да, сериалът поставя въпроса „Кой уби Елена?” и мнозина се лутаха до последната секунда, че дори не вярваха на очевидните обстоятелства - нещо като българин, който още не може да се определи има или не коронавирусна пандемия.

Всеки, който се интересува от новите канони на Холивуд и е чувал политкоректния наратив, може да прозре кой е и ще бъде задължителния злодей в едно брутално престъпление. Но млъкни сърце, не издавай повече детайли на тези, които не са гледали „Отмяната”.

В сериала присъствието на Де Анджелис е пътеката, по която се движи всичко. Тя вдига много залога във историята, най-малкото защото е изтъкана от вина в своята невинност, или по-скоро в своята по детски наивна страст. Нейното присъствие в няколкото сцени, в които се появява е толкова магнетично, че наистина може да се сравни с появата на Малена на градския площад в лентата на Джузепе Торнаторе, допълнена от южняшката топлота на Голино.

Матилда Де Анджелис буквално кара зрителите да затаяват дъх, да спират да мигат, а зрителките - или да се възхищават, или да завиждат. Тя е родена в Болоня на 11 септември 1995 г. Докато посещава гимназията „Енрико Ферми” в родния си град, тя се влюбва в музиката. На единадесет години започва да свири китара и цигулка, след това започва да композира и песни. На 16 години се присъединява към музикалната група „Rumba de Bodas”, с която записва „Karnaval Fou” (2014), албум, с който концертират из цяла Италия и Европа. През същата година е избрана от режисьора Матео Ровере за Джулия Де Мартино - главната героиня във филма „Италианска надпревара” (Veloce come il vento). Филмът отваря вратите към успеха: през 2017 г. тя участва в „Семейството” (Una Famiglia), режисиран от Себастиано Рисо, и „Цената” (Il Premio) на Алесандро Гасман.

Магнетизмът на актрисата е толкова натрапчив, че всяко съмнение за случайност в нейната кариера е нелепо. А дори тя твърди, че е влязла в киното инцидентно. За „Tv Sorrisi e Canzoni” тя разказва за пробива си по следния начин: „Един ден бях на репетиция с бандата, когато приятел от Болоня - Леон, ми се обади и каза, че работи за кастинг режисьор, който видял мои снимки във фейсбук и настоява да се срещне с мен. Воден от майка си и любопитство, помислих, че няма какво да губя и направих прослушването!” 

В „Италианска надпревара” режисьорът Ровере не е искал да разчита на професионална актриса, защото се нуждаел от специфичен диалект от определен регион в Италия - Емилия-Романя и така избира Матилда
За дебютната си роля Де Анджелис е номинирана за „Давид на Донатело” през 2017 за най-добра актриса. Самата Матилда бележи и друг успех, след като песента към филма - „Seventeen”, написана и изпята от нея, получава номинация за най-добра оригинална песен на същия фестивал.

През 2018 г. Матилда вече снима Youtopia, след като режисьорът Берардо Карбони я избира за главната роля. В драмата тя е тинейджърка, която продава девствеността си онлайн, за да спаси семейството си. Сериалът на НВО - „Отмяната” обаче я поставя в А отбора на Холивуд.

Новината около Матилда е новият ѝ проект. Тя ще участва заедно с Лив Шрайбер в предстоящата екранизация на романа на Ърнест Хемингуей „Отвъд реката и в дърветата”.

За любовния ѝ живот не се знае много. Матилда Де Анджелис е сгодена от няколко години за актьора Андреа Арканджели. Двамата се появиха за първи път официално на филмовия фестивал във Венеция. Двойката обикновено споделя и някои моменти от съвместния си живот чрез социалните си мрежи.

Поразителна привлекателност

Матилда Де Анджелис набира популярност на екрана в родната си Италия през последните пет години, но сега вече стана и световна звезда. Нейната красота и поразителна визуална привлекателност превръщат героинята ѝ Елена в завладяваща загадка, омотана в мрежите на перфектния външен вид. Извън екрана, собствената рутинна програма за красота на Де Анджелис е по-фокусирана върху грижата за кожата, отколкото тази на героинята ѝ Елена, която редовно носи тъмни сенки за очи и смели устни - шокиращо въведение за аудиторията.

Брук Марин, колумнист в Wmag

Тя е истинска италианка

Съжалявах много Матилда в началото на снимките, защото тя директно скочи в дълбокото - това, мисля, ѝ беше първо участие в американски проект и за първи път изобщо идваше в Америка. Тя трябваше директно да влезе в историята и да направи всякакви ужасни неща на снимачната площадка с тази мазнина, с този стар актьор - мен. Но тя го прие наистина добре. Матилда изпуши около сто цигари по време на снимките и реално това я спаси. Много я харесвам. Тя е истинска италианка.

Хю Грант, пред Brief Take

Трудна за разгадаване

Не се занимавайте с вашите финални теории за „Отмяната”. Краят е почти „невъзможен” за отгатване, казваше Матилда Де Анджелис, която играе ролята на Елена Алвес в вълнуващия нов минисериал на HBO. Ако сме точни, е редно да кажем - не се занимавайте, защото тя е далеч по-трудна за разгадаване. Италианката е най-голямото попадение на филма, въпреки участието на Никол Кидман и Хю Грант. Тя е толкова магнетична, че веднага можеш да разбереш защо персонажите и на двете холивудски звезди затъват в нейната магия... и се погубват.

Ерика Гонзалес, Harper’s Bazaar

Целувка за Оскар

Първото участие на Матилда в проект отвъд Океана е впечатляващо. Всичко друго може да се забрави в „Отмяната”, но не и целувката между Де Анджелис и Никол Кидман. В тази сцена от сериала италианката е меко казано впечатляваща. Гола, нахална и млада, тя целува Кидман и след това неизвинително се усмихва. Де Анджелис е като дяволче, а усмивката е нейна идея.

„Първият път, когато прочетох сценариите, се влюбих в образа на Елена. Тя е бронирана и има изключително чувствен и в същото време непредсказуем начин на говорене и движение. Нейната крехкост ме хвана. Под този външен вид имаше ранена и много самотна жена и в същото време в нея имаше почти животинска сила, много силна и много трогателна майчина сила”, казва Матилда.

Коментари

Задължително поле