Вълни от поезия на Фотев заляха Бургас

Петиция за отмяна на Брекзит надхвърли 5 милиона подписа

Искове срещу България за над 1,2 млрд. евро Най-големи са претенциите на енергоразпределителните дружества

Утре ни очаква слънчево време с максимални температури между 20 и 25 градуса

Шествие срещу ислямофобията и расизма в Нова Зеландия

Владимир Кисьов се е отказал да бъде кандидат на СДС за евроизборите

Странната ярост на Томислав Дончев Изпълнителната комисия на ГЕРБ ще заседава вероятно в сряда

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 25 март 2019

ВМРО и „Атака“ отиват заедно на евроизборите Волен Сидеров нямал претенции да бъде сред кандидатите на евентуалната коалиция

До 2 г. е готов първият нов боен кораб Проектът е за два кораба, като общата му стойност е почти 1 млрд. лв

Адвокат Михаил Екимджиев: Цветан Цветанов е тежък рецидивист по отношение на апартаментите

Проф. Михаил Константинов за евроизборите: Отива се към битка, която се води на непочтен език

Проф. Атанас Семов: Брекзит няма да се случи на 12 април

Министър Кралев поздрави Кубрат Пулев

Министри обсъждат правата на жените в Токио

Метрото завива към „Цариградско шосе“ и Симеоновския лифт Променят устройствения план заради новите трасета

Столичната община планира нови отсечки на метрото да достигнат до бул. „Цариградско шосе” и Симеоновския лифт. Това ще стане факт, ако в четвъртък Столичния общински съвет одобри въвеждането на промени в Общия устройствен план на София.

Една от тях предвижда да бъде построено разклонение на третия метролъч, което да тръгва от Военна академия „Г. С. Раковски” и да минава през улица „Гео Милев”, бул. „А. Йорданов, зала „Арена Армеец София” и бул. „Цариградско шосе” чак до пътния възел на „Цариградско” с ул. „Проф. П. Мутафчиев”.

Другото разклонение ще е на линия 1 и ще бъде от станция „Бизнес Парк” до бул. „Климент Охридски”. Новото трасе от две спирки ще осигури връзка с лифт „Симеоново”.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. Софийската община фаворизира без мярка метростроителството. Тя пренебрегва софийския трамвай, който в течение на столетие се справяше с превозите на софиянци, а и сега превозва приблизително толкова пътници (91 млн през 2014 г.), колкото метрополитена (91 млн през 2017 г. съгл. Столичен елтранспорт ЕАД). Даже и там (бул. „Христо Ботев“, бул. „България“, ул. „Граф Игнатиев“, … ), където в хода на благоустройствени мероприятия можеше без допълнително усилие да бъде разширен трамвайният релсов път от архаичното 1009 мм-ово междурелсие до общоприетия стандарт – 1435 мм, това не се прави. Много оживено обаче биват обсъждани вида и цвета на настилките, фугите, перките на „акулите“, но не и действителната дилема пред софийския трамвай:

    „междурелсие от 1009 мм или от 1435 мм“

    Модернизацията на трамвайния път в София бе започната от кмета Междуречки в 1981 година и продължена от кмета Янчулев в 1995 година. Те построяват 39 км стандартен трамваен релсов път с междурелсие от 1435 мм и с това стават пример за градоустройствена приемственост, въпреки че двамата изповядват противоположни политически възгледи. Но вместо да продължи днес да осъществява верния замисъл на „Междуречки-Янчулев“ Общината ни предлага идеи като т.нар „зелен трамвай“ по бул. „Македония“ или „съжителство на трамвай с пешеходец“ по „Графа“. Това са еко-кокетиращи идеи, лишени от превозен, а и от хигиенен смисъл. В действителност те нанасят големи щети на спокойствието и здравето на софиянци с това, че възпрепятстват модернизацията на трамвайният релсов път и произтичащото от това подобряване на сигурността, скоростта и капацитета на трамвайния превоз.

    1. Така е в демокрациите – нали трябва да се оправсаят скъпите политически проести…

  2. Генчев, махни това арх. през името ти. Въобще не го заслужаваш. Метрото пречи на трамваите. Ти луд ли си , бе.

  3. Никос, не се прави на глупак. Никъде не се казва това. Но е абсолютно верно, че трамвайният транспорт в София трябва да се осъвремени. Това е най-удобното, леснодостъпно и широко развито превозно средство в столицата ни и ще го ползваме поне още сто години.

  4. Метрото да едо ГОРУБЛЯНЕ , а не до магазин на околовръстното шосе каза:

    Проектът за продължението на метрото към мол е недомислие. Метрото трябва след Младост 4 да продължи към Горубляне, а не да се прави метролиния за да бъде обслужван магазин. Колко време ще го има даден магазин-още 7 г, 10 г, 15г? А в Горубляне населено място има от времето на Втората Българска държава-от 14 век, в Горубляне ще живеят хора и след 100 години. Строи се цяло метро заради някакъв си магазин, и за да бъдат обслужени къщи със спорна законност, и парцели придобити по странен начин около околовръстното, а се изостава цял квартал-Горубляне-това е абсурд. Дори и да правите метро до мола-1. СОБСТВЕНИЦИТЕ НА МОЛА СЛЕДВА ДА ПЛАТЯТ ИЗЦЯЛО ТРАСЕТО. 2. Следва да поемат ежегоден финансов ангаживент за обслужгването на метрото до тях и после в годините. Това отклонение не е до лифта, там лифт няма, а и да се направи-лифтът работи събота и неделя, там има магазин. Заради магазин се прави метро-тоест обслужва се частне бизнес с обществени пари за строеж на метро. ПРЕДЛАГАМ-метрото да продължава до Горубляне, а от станцията на Младост 4 до мола-ако толкова искате пуснете автобус(макар,че идеята на този мол-конкретно е да се ходи с автомобил).

  5. Може би проблемът е в това, че София все повече и повече се задръства от автомобили (превръща с в нещо като автоморга) и не е далече времето когато няма да има място за трамвайте (най-малко трудно ще се придвижват).

  6. Сянката на Плевнелиев изскача зад всяко отклонение на метротрасе. Първо в Младост направиха отклонението заради Бизнес парка. После бе променен проекта на същото това отклонение, предвидено да завършва пред Технополис на Околовръстното, и вместо това трасето зави към Резиденшъл парк, пак на Плевнелиев. Сега се прави трасе заради София Тех Парк – пак негов проект, направен с държавни пари и явно предвиден за приватизиране. Няма лошо в разширението на метрото, ама има и по-належащи трасета, примерно нагоре по бул. Черни връх или пък до кв. Бъкстон. Явно за да се оборудва един квартал с метро е важно наоколо да има мол или президентски имот.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.