Министър Желязков: На 9 май ще бъдат отворени офертите за концесия на летище София

Вучич: След 10 дни отваряме магистралата Белград-Скопие

Дъжд с пясък от Сахара валя у нас

Ким търси от Москва мир в Корея Лидерът на КНДР на първа визита в Русия (ИНФОГРАФИКА)

Лекарският съюз иска отпадане на лимитите за легла по клиники в Педиатрията

Съветът за сигурност на ООН може да обсъди раздаването на руски паспорти в Донбас

Косово постави под домашен арест 26 свои гражданки, репатрирани от Сирия

Тръмп: Търговските преговори с Китай вървят много добре

Разкриват паркинг с 500 места до Рилския манастир за Великден

Полицията влиза в 746 „къщи за гости” (обзор) Главният прокурор Сотир Цацаров разпореди мащабна проверка на имоти и превозни средства, плащани от ЕС

Благодатният огън във Варна ще дойде от Румъния

Облагане при наемане на чужденци и ДДС при ремонт

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 25 април 2019

Зеленски призова за нови международни санкции срещу Русия

Голф влезе под автобус в столичния квартал „Надежда“

Мик Шумахер – Шуми III

Шумахер сяда отново в кокпита на “Ферари” следващата седмица. Новината е сензационна, макар че не се отнася за най-успелия пилот в историята на “Формула 1”, а за неговия син. Когато имената Шумахер и “Ферари” се съберат в едно изречение и в един отбор, интересът на публиката скача до небето.

Двайсетгодишният Мик Шумахер стигна до болида на “Ферари” по-бързо от очакването и по-бързо от световноизвестния си баща Михаел. След няколко дни в Бахрейн след състезанието за местната Гран при предстоят първите тестове в хода на шампионата. В тренировъчните сесии малкият Шуми ще има шанса за първи път да кара автомобил от “Формула 1”. Най-напред той ще седне зад волана на ферарито, което управляват батковците Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, а след това и в болида на “Алфа Ромео” на ветерана Кими Райконен и италианската надежда Антонио Джованаци.

С две думи – предстоят вълнуващи дни за състезателния клан Шумахер и многобройните му почитатели, защото в уикенда преди тестовете във “Формула 1” младият Мик ще направи и дебют във “Формула 2” за близкия до “Ферари” отбор “Према” на пистата в Бахрейн. На същата възраст баща му Михаел дебютира във “Формула 3”, а за да стигне до “Формула 1” му бяха необходими още две години.

Подобни сравнения, с които Мик се сблъсква на всяка крачка, явно не са проблем за него. “Татко е най-добрият, той е моят пример. Аз съм щастлив, че съм дете на най-големия пилот във “Формула 1” за всички времена. Това си има своите хубави, но и лоши страни”, казва синът в една от редките си медийни изяви и още по-редките си изявления по болезнената семейна тема. От раждането си преди 20 години малкият Шуми расте и се развива като личност извън светлините на публичното пространство. Много дълго време не се бяха появявали и негови снимки до момента, в който той решава да се занимава професионално с автомобилен спорт.

Мик прави първите си бързи обиколки като дете на знаменитата писта за картинг в Керпен, която сега носи името “Михаел Шумахер”. На същото място преди това се изгражда като пилот и баща му, който го подкрепя и напътства в началото на състезателната кариера. До кошмарния 29 декември 2013-а година, когато големият Шуми пада при каране на ски в Алпите, удря главата си в камък и получава тежка черепно-мозъчна травма. Мик е свидетел на кървавата драма, защото в същия момент кара ски заедно с баща си. От този ден великият шампион сякаш изчезва от света, скрит от хорското любопитство в добре охраняваното си имение на Женевското езеро под грижите на съпругата Корина и екип медици и рехабилитатори.

За да не привлича вниманието, в първите си състезания на картинг пистата Мик Шумахер кара под псевдонима Мик Джуниър или с моминската фамилия на майка си Корина – Беч. Опитът му да не афишира името Шумахер, което е добре известно на целия свят, обаче не може да заблуди медиите и феновете. Младият пилот се обгражда със стена от мълчание, в която се сблъскват всички въпроси на публиката – и за него, и за баща му. Започна да говори публично едва сега, когато интервютата стават неизбежна част от професията му на елитен състезател.

След успешните изяви на картинг пистата като тийнейджър логично преминава в по-горното ниво в йерархията на автомобилния спорт. През 2015-а дебютира във “Формула 4” и за първи път застава на старт с фамилията Шумахер. “Ферари” реагира мигновено и го привлича в академията си за млади пилоти. През 2017 и 2018 г. се състезава за приближения до “скудерията” отбор “Према” в европейския шампионат на “Формула 3” и го печели през втората година. Тогава медиите гръмко го обявяват за Quick Mick (бързият Мик) и за Шуми III (приема се, че баща му Михаел е Шуми I, а чичо му Ралф е Шуми II). Без да е постигнал все още нищо значимо в автомобилния спорт, малкият Шумахер е по-голяма звезда от някои пилоти във “Формула 1”. Фамилното му име, с което баща му спечели 7 световни титли (две за “Бенетон” и 5 поредни за “Ферари”) е най-серозната заявка, че династията Шумахер ще има своето продължение.

 

Баща му не искаше да става състезател

“Надявам се, че моето момче ще избере някоя друга професия и няма да се занимава с това, което прави баща му”, каза в интервю Михаел Шумахер преди 13 години, когато синът му Мик тръгна на училище. “Ако ще става спортист, нека да е състезател по тенис, по голф или нещо друго”, пожела си тогава 7-кратният шампион във “Формула 1”.

“Като дете моите родители ми дадоха голяма свобода и съм се занимавал с различни спортове. Никога не съм искал да правя нещо друго освен това да бъда автомобилен състезател”, споделя Мик Шумахер. Той си спомня за момента, в който баща му го пита дали възнамерява да кара картинг за хоби, или да се занимава професионално със спорт. “Беше на картинга в Керпен, работното време беше изтекло и бяхме останали само двамата. Направихме си гонка на спокойствие, след което заявих на татко, че искам да стана състезател”, споделя Мик.

 

За него

Мечтае да бъде пилот във „Формула 1“

Убеден съм, че Мик има какво да покаже, защото е много талантлив пилот. Искрено му пожелавам да направи силен сезон и да сбъдне мечтата си да стане състезател във “Формула 1”. Това не може да се случи изведнъж, трябва да премине през всички фази, за да научи каквото е необходимо. Нека най-напред да постигне успешно представяне във “Формула 2” през тази година. Важно е да се качва на подиума, да трупа точки и опит.

Ралф Шумахер, брат на Михаел Шумахер и чичо на Мик, спечелил 6 победи от 180 състезания във “Формула 1”

 

Много свястно момче, честно и възпитано

Изключително много се радвам за Мик, защото е син на моя близък приятел Михаел Шумахер. Познавам го от бебе, обичам го като свое дете. Той има силен характер и вече показва колко талантлив пилот е. Виждам, че е амбициозен и работлив като баща си. На всичкото отгоре е много свястно момче, честно, възпитано и образовано. Още не се е разглезил от света на “Формула 1”. Трябва да го оставим на мира, за да разкрие потенциала си.

Жан Тод, президент на Международната автомобилна федерация и бивш шеф на Михаел Шумахер във “Ферари”

 

Михаел ще се гордее с него

Михаел Шумахер беше моят идол във “Формула 1”, когато бях млад. Сега съм по-стар, а в отбора ми “Ферари” влиза Мик Шумахер. Това е нещо много специално за всички нас. Щеше да е още по-хубаво, ако и баща му можеше да е с нас. Михаел продължава да ни липсва. Аз съм сигурен, че той ще се гордее със своя син. За Мик няма да е лесно да върви по бащините стъпки, защото няма по-велик пилот в историята от Михаел.

Себастиан Фетел, пилот на “Ферари” и 4-кратен шампион във “Формула 1”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.