Евакуираха 2000 души от Багуз – последното сирийско селище под контрола на ИДИЛ

Главният архитект на София Здравко Здравков: Изпълнението на дребни детайли в градската среда се явява предизвикателство

Гл. комисар Спиридонов за ТЕЛК аферата във Варна: Най-големи суми взимали посредници с българско и сирийско гражданство

Захарова: НАТО иронизираше новите видове въоръжения на Русия, но сега реагира изнервено на намеренията ни

Емил Хърсев за кражбата от банка в Нова Загора: Има нарушение на технологичната дисциплина на повече от един служител

Арестуваха служител на бреговата охрана на САЩ, подготвял мащабно терористично нападение

Под наблюдение остава момчето, което се простреля с газов пистолет в Бургас Малко вероятна е версията оръжието да е намерен случайно, коментира шефът на ГДБОП

Тръмп очаква още срещи с Ким Чен-ун

Жители на Джерман излизат на протест срещу изграждането на депо за отпадъци

Макрон: Франция е изправена пред безпрецедентна вълна на антисемитизъм

Британски мозъчен тръст предупреди за нарастване на влиянието на Китай

Петро Порошенко поиска от ООН да разположи сини каски в източната част на Украйна

Народното събрание ще гледа процедурните правила за избор на нов състав на ЦИК

Спецсъдът гледа мярката за неотклонение на Митьо Очите

Държавният глава Румен Радев е на посещение в Швейцария

Министър Вълчев: Изпитите след 10-ти клас ще проверяват знанията на учениците

Гимназиалното образование е разделено на два етапа, което дава възможност за хоризонтала проводимост, както и учениците да кандидатстват в друго училище. Целта е да се мерят резултатите и придобитата функционална грамотност на края на 10-ти клас, което съвпада със задължителното образование. Това обясни министърът на образованието Красимир Вълчев по БНТ по повод гласувания закон за нов зрелостен изпит за всички десетокласници.

„Зрелостният изпит ще е разделен на 2 факултативни изпита за дигитална компетентност и езици. Дори ученикът да не се яви, той ще продължи своето образование“, обясни министърът. Според него, матурата е необходима и за оценка и анализ на всичко изучено от учебния материал.

Вълчев сподели, че министерството работи по 2 проекта, свързани с интегрирането на децата от ромски произход в училищата чрез Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. По думите му, те се отнасят до училищата и детските градини и включват допълнителни часове по български език. Присъствието е задължително и обвързани със спиране на семейни помощи и писане на отсъствия в училище.

„Важно е да провеждаме политика за десегрегация. Ние не можем да намалим броя на десегрегираните училища, но може да направим така те да не се увеличават“, каза Красимир Вълчев. Според него, в ромските общности има процес на модернизация и подобряване на условията.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Вълчев,ти си много далеч от това,което работиш.Затова и образователната система е на това ниво,т.е. няма ниво.Не знам,въобще дали някога ще го разбереш.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.