Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 12.12.2019

На 12 декември 2019 да почерпят

Излиза сказание за Боян Мага Нов роман от Павлина Павлова за сина на Симеон

„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Мистериите на изчезналите самолети

Шокиращото изчезване на самолета, изпълняващ рейс на Malaysia Airlines MH370 в началото на 2014 година, привлече вниманието на милиони по целия свят. Какво се е случило с 239 пътници и членове на екипажа, след като самолетът излетял от Куала Лумпур в Малайзия за Пекин на 8 март? Все още никой не може да отговори…

Издирване с шамани

Различни спецслужби от десетки страни търсиха изчезналия в небето малоазийски лайнер. В това време властите решиха да използват и нетрадиционни методи – те се обърнаха за помощ към известен в страната шаман.

Шаманът Ибрахим Мат Зин с група помощници проведе своя ритуал направо на международното летище в Куала Лумпур, откъдето излетя злополучният рейс МН370. Той използва плодовете на непознато дърво, както и кошница и бамбуков бастун. След края на ритуала шаманът каза, че вижда съдбата на самолета, но тя не е добра.

Властите в Малайзия определят изчезването на „Боинг-777” като „мистично”. Технически изправният самолет с опитен екипаж в хубаво време просто изчезна в небето над Южнокитайско море с 239 души на борда. При това не е подаден сигнал за бедствие. Специалистите нямат никакви логични обяснения за инцидента, а търсенето се провежда от Китай до Андаманско море…

Това не е първият случай на тайнствено изчезване от този род. Макар че рядко се случва, в историята на авиацията има няколко подобни примера. Ето някои наполовина разгадани или неразгадани тайни…

Емили Ерхарт
Емили Ерхарт

Едно от най-известните произшествия в историята на авиацията е изчезването на американската жена-пилот Емили Ерхарт. Тя изчезва със своя двумоторен моноплан „Електра” край островите Хауленд над Тихия океан през 1937 г. в опит да направи околосветски полет. Ерхарт става известна като първата жена, прелетяла сама Атлантическия океан.

Теориите относно съдбата й и досега вълнуват изследователите. Едни казват, че просто е паднала в океана, други – че е заловена, трети – че е променила името си и е жива, четвърти – че е отвлечена от извънземни.

Следите от самолета й така и не са открити независимо от многобройните опити. Емили Ерхарт официално е обявена за мъртва през 1939 г.

Бермудският триъгълник

Много изчезвания са свързани с т.нар. Бермудски триъгълник – огромна област в океана между Флорида, Пуерто Рико и Бермудските острови.

Много изчезвания са свързани с т.нар. Бермудски триъгълник
Много изчезвания са свързани с т.нар. Бермудски триъгълник

На 5 декември 1945 г. пет самолета изчезват безследно – това е началото на легендата за Бермудския триъгълник. Пет торпедоносеца-бомбардировачи, начело с опитен инструктор, излитат от Форт Лодърдейл, Флорида, САЩ. Час и половина след началото на мисията пилотите съобщават, че са изгубили посоката и не могат да се ориентират. По радиото инструкторът Тейлър съобщава, че и двата му компаса не работят. Времето се влошава, не могат да открият брега и се опитват да се приземят на вода.

Още по-странно е това, че единият от самолетите, изпратени да търсят изгубената тренировъчна мисия, също изчезва.

Още два пътнически самолета изчезват в тази област през 1948 и 1949 г., както повече от 51 души…

Star Dust и загадъчният морзов код

Оцелелите от чартърният самолет на уругвайските ВВС са намерени след повече от два месеца от изчезването на машината в Андите.
Оцелелите от чартърният самолет на уругвайските ВВС са намерени след повече от два месеца от изчезването на машината в Андите.

На 2 август 1947 г. самолетът BSAA Star Dust, излетял от Буенос Айрес (Аржентина) към Сантяго (Чили), оставя след себе си няколко въпроса без отговори. Той се насочва към Андите, но така и не стига до местоназначението си. Радиооператорът обаче успява да изпрати последно загадъчно съобщение с помощта на морзов код „STENDEC”, след което замлъква.

Има няколко теории за това, какво се е случило със самолета и за значението на последното съобщение, включително нападение на извънземни, диверсия и умишлен взрив за унищожаване на дипломатически документи. Най-вероятно самолетът се е врязал в почти вертикалната снежна стена, което е предизвикало лавина, затрупала отломките.

Самолетът Star Dust е открит едва 50 години по-късно, когато двама аржентински алпинисти попадат на фрагменти от двигателя и части от дрехи.

Рейс 191

Тази мистерия се отнася не към едно, а към поредица от произшествия, случвали се в продължение на повече от 40 години със самолети с този номер.

Една от най-страшните авиокатастрофи в историята на американската авиация станала със самолета от рейс 191 на American Airlines, който се разбил няколко минути след излитане в Чикаго, отнемайки живота на 258 пътници и 13-членен екипаж.

Друга катастрофа на рейс 191 станала с експерименталния самолет X-15 от рейс 191, който се разбил през 1967 година, убивайки пилота. Подобен е и случаят със самолета JetBlue Airways от рейс 191 през 2012 година, когато командирът получава пристъп на паника и пътниците се опитват да го удържат.

Някои суеверни авиокомпании дори решили да се откажат от рейс с номер 191.

Чудо в Андите

Чартърният самолет на уругвайските ВВС с 45 пътници и екипаж, включително отбора по ръгби от Монтевидео, се разбива в Андите на 13 октомври 1972 година. От 45 души на борда 12 загиват.

Властите не знаят за оцелелите в течение на 72 дни. През това време още 6 пътници загиват в лавина, която покрива остатъците от самолета, където те се укриват. Останалите оцеляват, като се наложило да прибегнат до канибализъм. Намерили ги след повече от два месеца след изчезването на самолета. По тази история е заснет филмът „Живи” през 1993 година.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.