Дневен хороскоп на Алена за неделя, 22.09.2019

На 22 септември 2019 да почерпят

„Левски“ взе ново дерби по пътя към върха

Грозно: Фенове на „Левски“ изпочупиха стадион „Славия“

Български шофьор е загинал в катастрофа в Южна Каролина

Стотици подкрепиха дарителската инициатива на кмета на Стара Загора на рождения му ден

С дефиле откриха във Велико Търново Международния фестивал на военните духови оркестри

10 признака издават стареенето на организма

САЩ изпращат военни в Саудитска Арабия

Дете на 6 години загина при катастрофа на „Хемус“

25 души са ранени и са нанесени сериозни материални щети след земетресението в Албания (СНИМКИ и ВИДЕО)

Кметът на Карлскрон след убийството на българин: Хората се страхуват да излязат на улицата (ВИДЕО)

Земетресение от 5,6 по Рихтер разтърси Албания

Кола се запали на магистрала „Тракия“

Ансамбълът по художествена гимнастика завоюва бронзовите медали на световното първенство в Баку

Московски: Необходими са 4,3 млрд. евро за жп свързаността между България и Западните Балкани

За да изгради страната ни всички приоритетни железопътни направления до 2030 г. са необходими инвестиции на стойност 4,320 млрд. евро. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусия, посветена на транспортните проекти в Западни Балкани.

Събитието се организира по инициатива на транспортния министър и е част от днешната Среща на върха Западни Балкани – Европейски съюз, съобщиха от МТИТС. Участие в министерската среща взеха още транспортните министри на Македония и Косово, държавния секретар на Черна гора, както и представители на Световната банка, Европейската инвестиционна банка, Съвета за регионално сътрудничество. От българска страна в срещата участваха Николай Нанков, президента Росен Плевнелиев, Симеон Сакскобургготски и др.

В своето изказване министър Московски заяви, че 4,147 млрд. евро от средствата ще са нужни за проектите по „основната“ TEN-T мрежа, а останалите 173 млн. евро ще се използват за модернизация на жп направлението Карнобат – Синдел, което е 123 км. и е част от „широкообхватната“ жп мрежа. По думите му това трасе има съществено значение, тъй като свързва двете най-големи морски пристанища Варна и Бургас. Ивайло Московски посочи, че най-сложният за изпълнение участък и поради тази причина най-скъп, е жп линията Видин – София, като индикативната стойност на инвестициите там са 2,31 млрд. евро. Министърът добави, че друга важна жп линия, която е част от коридора Ориент/Източно-Средиземноморски, е София – Кулата, като нейната стойност е 1,22 млрд. евро.

По направлението към Сърбия Ивайло Московски представи проекта за модернизация на жп линията Волуяк – Драгоман – сръбска граница, който също е част от „основната“ TEN-T мрежа и е идентифициран от Съвета на ЕС като приоритетен трансграничен участък. Той изтъкна, че за реализацията на проекта са необходими инвестиции от 132 млн. евро.

За осъществяването на жп свързаността с Македония министърът обяви, че вече се работи по проект Техническа помощ за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир – Гюешево – македонска граница. Индикативната стойност за изграждането на жп линията Радомир – Гюешево – Македонска граница е 477 млн. евро.

Министър Ивайло Московски отбеляза, че тези инвестиции не са рискови, а проектите ще спомогнат изключително много за сигурността и развитието на региона.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Толкова пари за да се возят гратис едни „граждани“ от Ихтиман и Костинброд до София?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.