Владислав Горанов: Касовата бележка ще показва цената на горивото, акциза, данъка и надценката

ЕЦБ прави проверки в шест български банки Цялостната оценка включва преглед на активите и стрес тест

Вижте от птичи поглед изграждането на небостъргача Sky Fort (ВИДЕО)

Прокуратурата за евродоклада: Положителната оценка е силно удовлетворяваща

НАП продава бронетранспортьор

Председателят на ОбС на Варна тушира напрежението Отново ще се гледа искането им за нови минимални тарифи

Деница Сачева: Намалява броят на регистрираните инциденти с ученици

Полски астрономи откриха две нови планети в Млечния път

Принц Хари изпревари кралица Елизабет II по популярност на Острова

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 14 ноември 2018

Предадоха на съд обвиняем за отглеждане на канабис

Властите разчистват голям мигрантски лагер в Рим

Шампионът АИК купува терен на съперник

Увеличиха глобата на шеф на фалирала мина

Компания на Божков влиза в „Левски“

Московски: Необходими са 4,3 млрд. евро за жп свързаността между България и Западните Балкани

Ивайло Московски Снимка: Архив

За да изгради страната ни всички приоритетни железопътни направления до 2030 г. са необходими инвестиции на стойност 4,320 млрд. евро. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусия, посветена на транспортните проекти в Западни Балкани.

Събитието се организира по инициатива на транспортния министър и е част от днешната Среща на върха Западни Балкани – Европейски съюз, съобщиха от МТИТС. Участие в министерската среща взеха още транспортните министри на Македония и Косово, държавния секретар на Черна гора, както и представители на Световната банка, Европейската инвестиционна банка, Съвета за регионално сътрудничество. От българска страна в срещата участваха Николай Нанков, президента Росен Плевнелиев, Симеон Сакскобургготски и др.

В своето изказване министър Московски заяви, че 4,147 млрд. евро от средствата ще са нужни за проектите по „основната“ TEN-T мрежа, а останалите 173 млн. евро ще се използват за модернизация на жп направлението Карнобат – Синдел, което е 123 км. и е част от „широкообхватната“ жп мрежа. По думите му това трасе има съществено значение, тъй като свързва двете най-големи морски пристанища Варна и Бургас. Ивайло Московски посочи, че най-сложният за изпълнение участък и поради тази причина най-скъп, е жп линията Видин – София, като индикативната стойност на инвестициите там са 2,31 млрд. евро. Министърът добави, че друга важна жп линия, която е част от коридора Ориент/Източно-Средиземноморски, е София – Кулата, като нейната стойност е 1,22 млрд. евро.

По направлението към Сърбия Ивайло Московски представи проекта за модернизация на жп линията Волуяк – Драгоман – сръбска граница, който също е част от „основната“ TEN-T мрежа и е идентифициран от Съвета на ЕС като приоритетен трансграничен участък. Той изтъкна, че за реализацията на проекта са необходими инвестиции от 132 млн. евро.

За осъществяването на жп свързаността с Македония министърът обяви, че вече се работи по проект Техническа помощ за модернизация на жп линията София – Перник – Радомир – Гюешево – македонска граница. Индикативната стойност за изграждането на жп линията Радомир – Гюешево – Македонска граница е 477 млн. евро.

Министър Ивайло Московски отбеляза, че тези инвестиции не са рискови, а проектите ще спомогнат изключително много за сигурността и развитието на региона.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Толкова пари за да се возят гратис едни „граждани“ от Ихтиман и Костинброд до София?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.