Дания, Чехия и Гърция разхлабват мерките (обзор) Копенхаген отваря ясли и детски градини от 15 април

Фандъкова: Разкриваме отделение за пациенти с COVID-19 в Първа градска болница

ЕС прие пакета „Мобилност“ Решението още не е окончателно

70-годишен мъж е убит в кюстендилското село Бараково

Градският транспорт в София с ново работно време Последните курсове по линиите ще приключват около 22:00 часа

36-годишен мъж пoчина от Covid-19 в София 577 са вече заразените у нас

БАБХ проверява продава ли се ярешко месо вместо агнешко за Великден

Носенето на маска вече е задължително в Израел

Стоян Мавродиев, ББР: Планираме адекватни мерки, бизнесът трябва да е спокоен

Говорителката на Тръмп напусна

Доц. д-р Ангел Кунчев: Ваксина срещу коронавирус скоро няма да има

Вижте над 50 предложения за културен живот онлайн

Борис Джонсън е в стабилно състояние, но остава в интензивното

30 млн. лв. евтини кредити за стопани Плащат авансово инвестиционната субсидия, съобщи министърът на земеделието Десислава Танева

Великденската служба в Бургас ще бъде излъчена онлайн

Напрежението се покачва Концептуален модел Audi Q4 e-tron quattro разполага с над 300 коня мощност и изминава над 450 км със заредени батерии

306 електрически конски сили, 450 км пробег със заредени батерии и задвижване 4х4 в ефектна опаковка с компактни размери – Audi подготвя за серийно производство на пореден модел на ток. Той беше представен като концепт на изложението в Женева, но до края на следващата година трябва да излезе на пазара.

Новият Q4 e-tron concept ще навлезе в най-конкурентния сегмент на компактните SUV-ове. С размерите си – дължина 4,59 м, широчина 1,90 м и височина 1,61 м германският електромобил предлага щедро вътрешно пространство и маневреност при всекидневно шофиране в градски условия. Благодарение на дългото междуосие от 2,77 м моделът обещава много място на пътниците и комфортно пътно поведение.

В кабината липсва тунел между седалките, тъй като не е необходим поради отсъствието на кардан и трансмисия. Не необходим и лост за предавките и ръчна спирачка, затова централната конзола е конфигурирана като удобно пособие за съхранение на предмети, като включва и специално гнездо за зареждане на мобилен телефон.

Отвън Q4 e-tron concept безпогрешно се вписва в дизайнерския стил на Audi благодарение на познатата емблема от четири преплетени кръга и широката, почти вертикално изправена осмоъгълна радиаторна решетка. Въздухът за охлаждане се отвежда от големи въздуховоди под фаровете с матрични LED светлини и под решетката по цялата широчина на бронята.

Калниците са ярко оформени и изпъкнали, особено задните. В тях се въртят 22-инчови колела с красиви алуминиеви джанти. Двете задни светлини са свързани с LED лента, с каквато се отличават и други нови модели на Audi. Атрактивната синя боя променя нюанса на цвета в зависимост от ъгъла на светлината и в същото време допринася да се намали загряването на повърхностите под силно слънце. Това спомага за по-ниска консумация на електроенергия от страна на климатичната инсталация, което автоматично води до по-голям пробег с наличния заряд на батериите.

Задвижващата система се състои от два електрически мотора – по един на предния и задния мост, които работят в синхрон и осигуряват quattro предаване към четирите колела, без да има механична връзка между осите. Координацията между двигателите се извършва по електронен път за части от секундата. Така електрическият SUV постига максимално сцепление при всякакви условия на пътя върху различни повърхности.

В нормална обстановка въртящият момент се разпределя с приоритет към задния мост от задния мотор. Ако водачът натисне здраво газта, се активира и предният двигател. Това се случва и при хлъзгава настилка или бързо каране в завои, за да се осигури необходимото сцепление и стабилност.

 

 

Задвижване 4х4 с два електромотора

Задвижването на Audi Q4 e-tron concept е изцяло електрическо с два мотора – по един на всяка ос. Задният двигател има мощност 150 киловата и въртящ момент 310 Нм, а ресурсът на предния е 75 киловата и 150 Нм. Общата системна мощност възлиза на 225 киловата или 306 к.с. Инсталираният пакет батерии в подовата конструкция е с капацитет 82 киловатчаса. Тази енергия осигурява пробег над 450 км с едно зареждане по новия стандарт на измерване WLTP.

В бърз цикъл на зареждане са необходими 30 минути за възстановяване на 80 процента от капацитета на батериите. Ниското челно съпротивление от CW=0,28, системата за рекуперация на енергията и сложният топлинен мениджмънт на силовия тракт допринасят за оптималното оползотворяване на тока в батериите.

 

 

Баланс и нисък център на тежестта

Конструкторите на Audi Q4 e-tron обещават спортен характер и образцова динамика благодарение на ниското и централно позициониранена задвижващите елементи. Високоволтовата акумулаторнасистема е оптимално адаптирана към размерите на каросерията и е разположена между осите под формата на плосък, широк блок под пътническата кабина. Теглото на пакета е 510 кг. По този начин центърът на тежестта на автомобила с каросерия на SUV е на нивото на седан с конвенционално задвижване.

Разпределението на теглото между предния и задния мост е балансирано в идеалното съотношение от почти 50:50. Предното окачване е тип „Макферсън“ с адаптини амортисьори, а задното е многораменно с отделни пружини и адаптивни амортисьори.

 

Два цвята в интериора

Усещането за вътрешен обем в кабината се катализира от цветовата схема. В горната част доминират белите, топли цветове, които контрастират с тъмния цвят на тапицериите в долната част. Облицовките на пода са произведени от рециклирани материали, а вместо хромирани метални декорации са използвани повърхности с многослойни лакове. Седалките са облечени с алкантара с ефектни двойни шевове.

Аналоговите инструменти не присъстват на борда на Audi Q4 E-tron concept. Всички показания се извеждат на дигитални дисплеи, а водачът има пред очите си и Head-up екран с функция за разширена реалност. Той може да изобрази важна графична информация като насочващи стрелки за завиване, директно проектирани по посока на погледа към пътя.

 

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.