За по-малко от два месеца – от края на юли до средата на септември, в рамките на контролната кампания на НАП по Черноморието, фискалните инспектори са проверили близо 4100 търговски обекта – предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др. Служителите на приходната агенция са съставили над 1000 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата. В 60 от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство, съобщиха от агенцията.
В рамките на проверките, фискалните инспектори са приложили способът „таен клиент“, осъществявали са тайни и явни наблюдения, при които за определен период от време са проследявали продажбите и са сравнявали резултатите с предходни периоди. Служителите на НАП са проверявали също и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
В повечето от контролните действия са се включили и публични изпълнители, както и екипи от други институции: Агенция „Митници“, МВР, Министерството на туризма, БАБХ, РЗИ, Комисията за защита на потребителите, БИМ и ИА „Автомобилна администрация“.
Съвместните екипи от фискални инспектори и публични изпълнители са посетили над 430 търговски обекта с просрочени задължения към бюджета. С цел пълно или частично погасяване на дълговете, са иззети сумите, налични в касите на длъжниците, на обща стойност над 149 хил. лв. Предприети са и допълнителни действия и мерки за обезпечаване и събиране на задълженията на проверените лица, като в резултат на това в бюджета са постъпи суми в размер на над 1 млн. лв.
Много от собствениците на търговски обекти, които са били санкционирани за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности, са предпочели да не обжалват наложените актове, а да ги заплатят в 14-дневен срок. По този начин те са се възползвали от законовата възможност да внесат с 20% по-малко от стойността на наложена санкция.
В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш