Нинова: За 10 години цената на водата е увеличена 300 пъти

Защо жена зад волана е като богиня?

Запорираха всички банкови сметки на община Чепеларе

Великобритания няма да освобождава предсрочно лица, осъдени за тероризъм

26-годишна майка на две деца е в неизвестност от 14 дни

Прогнозират огромен ръст на индустриалните площи Наемите са от 10 дo 14 лв. нa кв. м

Слънчево време днес, дневните температури ще са между 4 и 9 градуса Затоплянето продължава и утре

Делото за импийчмънт на Тръмп започва в Сената

Няма Алла-бала! На 70 руската певица шокира с нов имидж

Принц Хари отпътува за Канада

Заразените с мистериозния китайски вирус се увеличиха тройно

Украинският самолет край Техеран е бил свален с две зенитни ракети

Путин, Тръмп и деглобализацията Двамата се оказват необходимите лидери с оглед на историческия момент и интересите на обществата

Мачовете и спортът по телевизията днес, вторник, 21 януари 2020

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 21.01.2020

Настимир Ананиев: Не се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят

При катастрофите човешкият фактор винаги ще бъде важен, но държавата я няма, като в резултат нито се осъществява контрол, нито се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят. Това коментира експертът по пътна безопасност и бивш депутат Настимир Ананиев по БТВ.

„Повечето неща, които трябва да се направят, са свързани с контрола на изпълнителната власт. Един народен представител може да направи закон и закон има – трябва да се слагат колани. Проверява ли някой автобусите дали се слагат коланите?”, запита той.

Във връзка с катастрофата на „Тракия”, Ананиев отбеляза, че на мястото на преобръщане на автобуса не е имало мантинела и няма изискване да има. „Защо след като се случи това не се въведе стандарт за еластични мантинели – както е в Италия, както е в Германия, както е във всички европейски страни?”, посочи ексдепутатът.

Той допълни, че у нас няма държавни кампании за пътната безопасност, няма и желание да се извадят изводи от тревожните данни за загиналите в катастрофи.

Ананиев цитира част от тях – например, загиналите извън населени места са два пъти повече, отколкото в рамките им; гражданите над 64 г. са губили живота си три пъти по-често като водачи или пешеходци, отколкото като пътници; деца се качват на автомобили и правят смъртоносни катастрофи с тях; челните удари са довели до три пъти повече жертви, отколкото страничните; най-много от загиналите при инциденти с единично МПС са в резултат от удар в крайпътно дърво и т.н.

Всичко това – само за 2017 г.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.