На 19 януари 2019 да почерпят

Ивайло Калфин: Стратегическите решения в България се взимат само отвън или под чужд натиск

Експерт: Брекзит без споразумение няма да се отрази съществено у нас

Милиони пароли изтекоха в мрежата – вижте дали сте засегнати

Анкара заяви, че ще защитава „турското малцинство“ в Западна Тракия

ЕК призова Лондон да проведе евровот Найджъл Фарадж вече готви предизборна кампания

Макрон проведе втора среща от дебата за „жълтите жилетки“

Никълъс Холт ще играе Толкин в биографичния филм за писателя

Тръмп прие пратеника на Пхенян

10 години затвор за турски съдия с награда за човешки права от Европарламента

Китай предложил да увеличи внoса от САЩ до обем от 1 трлн. долара

Откриха труп на възрастна жена във Враца

Сириец държал мрежа за плащания на терористи у нас (обзор) 43-ма арестувани за участие в древната система за парични трансфери “хавала”

Берлускони се кандидатира за ЕП

Една трета от работещите у нас получават месечни бонуси

Настимир Ананиев: Не се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят

Снимка: Настимир Ананиев

При катастрофите човешкият фактор винаги ще бъде важен, но държавата я няма, като в резултат нито се осъществява контрол, нито се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят. Това коментира експертът по пътна безопасност и бивш депутат Настимир Ананиев по БТВ.

„Повечето неща, които трябва да се направят, са свързани с контрола на изпълнителната власт. Един народен представител може да направи закон и закон има – трябва да се слагат колани. Проверява ли някой автобусите дали се слагат коланите?”, запита той.

Във връзка с катастрофата на „Тракия”, Ананиев отбеляза, че на мястото на преобръщане на автобуса не е имало мантинела и няма изискване да има. „Защо след като се случи това не се въведе стандарт за еластични мантинели – както е в Италия, както е в Германия, както е във всички европейски страни?”, посочи ексдепутатът.

Той допълни, че у нас няма държавни кампании за пътната безопасност, няма и желание да се извадят изводи от тревожните данни за загиналите в катастрофи.

Ананиев цитира част от тях – например, загиналите извън населени места са два пъти повече, отколкото в рамките им; гражданите над 64 г. са губили живота си три пъти по-често като водачи или пешеходци, отколкото като пътници; деца се качват на автомобили и правят смъртоносни катастрофи с тях; челните удари са довели до три пъти повече жертви, отколкото страничните; най-много от загиналите при инциденти с единично МПС са в резултат от удар в крайпътно дърво и т.н.

Всичко това – само за 2017 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.