Събуждането на гиганта Серия А

На 18 август 2018 да почерпят

Григор Димитров загуби доиграването на мача от трети кръг срещу Новак Джокович в Синсинати

МВнР: Няма данни за пострадали български граждани при тежкото наводнение в Южна Индия

СПИН мори мъжете 6 пъти повече от жените у нас Новорегистрирани са 139 представители на силния пол срещу 22 на нежния

Бербатов е сензационна опция за „Юнайтед“

Мотоциклетист е с опасност за живота след катастрофа във Варна

„Лудогорец“ губи вратар за дербито

Германия отваря вратите за чужденци Бежанците не отговарят на нуждите на Берлин

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Пиян пациент опря ножица в гърлото на медицинска сестра в Търново Ръководството на областната болница сезира прокуратурата

САЩ изтеглят 200 милиона долара от стабилизационния фонд за Сирия

Ангела Меркел очаква сложни разговори с руския президент утре в Берлин

Оръжеен бос фалирал „Олимпик“ В Испания развивали дейност без лиценз

Организация на движението за рехабилитация на уличен канал по бул. “Арсеналски“

Настимир Ананиев: Не се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят

Снимка: Настимир Ананиев

При катастрофите човешкият фактор винаги ще бъде важен, но държавата я няма, като в резултат нито се осъществява контрол, нито се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят. Това коментира експертът по пътна безопасност и бивш депутат Настимир Ананиев по БТВ.

„Повечето неща, които трябва да се направят, са свързани с контрола на изпълнителната власт. Един народен представител може да направи закон и закон има – трябва да се слагат колани. Проверява ли някой автобусите дали се слагат коланите?”, запита той.

Във връзка с катастрофата на „Тракия”, Ананиев отбеляза, че на мястото на преобръщане на автобуса не е имало мантинела и няма изискване да има. „Защо след като се случи това не се въведе стандарт за еластични мантинели – както е в Италия, както е в Германия, както е във всички европейски страни?”, посочи ексдепутатът.

Той допълни, че у нас няма държавни кампании за пътната безопасност, няма и желание да се извадят изводи от тревожните данни за загиналите в катастрофи.

Ананиев цитира част от тях – например, загиналите извън населени места са два пъти повече, отколкото в рамките им; гражданите над 64 г. са губили живота си три пъти по-често като водачи или пешеходци, отколкото като пътници; деца се качват на автомобили и правят смъртоносни катастрофи с тях; челните удари са довели до три пъти повече жертви, отколкото страничните; най-много от загиналите при инциденти с единично МПС са в резултат от удар в крайпътно дърво и т.н.

Всичко това – само за 2017 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.