На 23 април 2019 да почерпят

Британка беше убита в Нигерия след отвличане

Започна аварийното укрепване на пътя за Рилския манастир

Двумоторен самолет се разби в Тексас, загинаха шестима души

Льо Пен влиза в съюза на Салвини Коалицията вече обединява формации от 7 евродържави

Топло време с облаци и дъжд ни очаква утре

Цената на бензина се повишава преди Великден

Заловиха 36 мигранти, опитали да прекосят Ламанша с малки лодки

Всеки втори готов да нарушава закона Хората с по-високи доходи са по-склонни да влязат в сивата икономика

Осмокласник зове за интересно преподаване със стари помагала Георги от Шумен подреди изложба с над 300 експоната

Трябва ли работодателят да освободи служител с право на пенсия

Пиян полицай предизвика катастрофа на пътя Пловдив-Карлово, задържаха го

Тостер за снимки и ходещо кошче създадоха БГ ученици

Порожанов обеща реформи, за да си запази поста (обзор)

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 април 2019

Николай Бареков: Мога да променя позицията си относно пакета „Мобилност“ при две условия

Снимка: Архив

Евродепутатът Николай Бареков, който вчера стана една от причините пакетът „Мобилност“ да влезе за обсъждане и гласуване в Европейския парламент утре, заяви, че е склонен да промени мнението си по въпроса, но само при две условия.

„Аз мога да променя позицията си до утре, ако моят глас е толкова златен, при две условия – незабавно увеличаване на заплатите на шофьорите на камиони с 20 % и второ – всички трудови договори да бъдат ревизирани и държавата да се намеси, така че българските шофьори, които карат по пътищата на Европа, да не взимат минималната заплата, а да взимат реалните пари, които им се полагат. Така превозвачите ще трябва да платят малко повече данъци и осигуровки на държавата, но ще трябва да спазват закона, както го спазват всички граждани“. Това каза Бареков пред БНР.

В предаването „12+3“ на програма „Хоризонт“ Бареков коментира, че съзнателно не е гласувал и добави: „Коя е българската позиция по пакета „Мобилност“- на едрите превозвачи, които карат техните работници да работят на минимална работна заплата и без осигуровки, или на шофьорите – трудовите хора на България“. Според него гледната точка на шофьорите не е защитена, а те насила са карани да протестират в защита на работодателите им.

Евродепутатът от АЛДЕ/ДПС Неджми Али също обясни защо не е бил вчера в Страсбург, а именно поради лични причини. „Имах купен билет и си го отмених заради лична причина – майка ми“, уточни той. Али коментира, че два от трите пакета предложения са били отхвърлени по време на заседание на комисията и не е било редно да бъдат входирани в пленарна зала.

Бившият транспортен министър и председател на Форума за балкански транспорт Петър Мутафчиев коментира пред БНР:

„Трябва да се зададе въпросът за социалната защита на шофьорите – това е работа на държавата, но другият въпрос е свободният транспортен пазар в Европа и неговата регулация“.

„Не може с нови, нарочни регулации да се прави опит за изкривяване на пазара“, заяви Мутафчиев. По думите му проблемът е сериозен, особено защото се случва преди евроизборите. Според него много късно са започнали мерките на българските институции срещу т.нар. пакет „Макрон“.

Мутафчиев изрази надежда, че заедно с другите страни, засегнати от пакета „Мобилност“, ще се намери някакъв взаимоприемлив вариант.

Пакетът „Мобилност“, оспорван от българските превозвачи, ще бъде обсъден в Европейския парламент утре. Подготвя се голям протест в Страсбург на превозвачи от Румъния, Полша и Литва.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.